نمونه‌گیری دوپینگ در فوتبال؛ از هفته دوم تا آخر
نمونه‌گیری دوپینگ در فوتبال؛ از هفته دوم تا آخر

فرزاد شارکی، قائم‌مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با اعلام این خبر گفت: برای مسابقات فوتبال از هفته دوم شروع به نمونه‌گیری کردیم و این روند تا پایان لیگ ادامه خواهد داشت. برای بازی‌های کشورهای اسلامی هم از رشته‌های وزنه‌برداری و دوومیدانی تست گرفته بودیم که مشکلی وجود نداشت اما برای سایر رشته‌ها برنامه […]

فرزاد شارکی، قائم‌مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با اعلام این خبر گفت: برای مسابقات فوتبال از هفته دوم شروع به نمونه‌گیری کردیم و این روند تا پایان لیگ ادامه خواهد داشت. برای بازی‌های کشورهای اسلامی هم از رشته‌های وزنه‌برداری و دوومیدانی تست گرفته بودیم که مشکلی وجود نداشت اما برای سایر رشته‌ها برنامه مدون نداشتیم.
نمونه‌گیری از بازیکنان لیگ برتر توسط ماموران نادو بدون اطلاع‌رسانی خواهد بود و معمولا اخبار نمونه‌گیری از بازیکنان توسط نادو به صورت رسمی اعلام نمی‌شود. در ضمن با این مصاحبه مشخص شد اینکه بالا بودن هزینه نمونه‌گیری فعالیت‌های ستاد ملی مبارزه با دوپینگ را کاهش داده دور از واقعیت است و هم‌چنان نمونه‌ها برای آزمایش به دانشگاه کلن آلمان فرستاده می‌شود.

کمپین رسانه‌ای برکناری اسکوچیچ بار دیگر راه افتاده است!
به نقل از سایت اسپانیایی tintaamarilla، آشفتگی جدید در فوتبال ایران چند هفته مانده به جام جهانی ادامه دارد. پس از انتخابات اخیر تغییری در ریاست فدراسیون فوتبال صورت گرفت و به تبع آن رسانه‌ها از جایگزینی قریب‌الوقوع روی نیمکت تیم ملی صحبت می‌کنند.
میرشاد ماجدی، کاندیدای شکست خورده و عضو فعلی هیات رئیسه اعلام کرد که پاسخش درباره سرمربی تیم ملی واضح است. او گفت: برای بازگشت کارلوس کی‌روش هیچ قراردادی را امضا نمی‌کند.نامزد پیروز یعنی مهدی تاج، با درصد کمی بالاتر از ۵۰ درصد پیش از این قول داد در صورت پیروزی در رای‌گیری انتخابات فدراسیون فوتبال ایران، دراگان اسکوچیچ را برکنار و سرمربی جدیدی انتخاب خواهد کرد.
این موضوعی است که در چند ماه اخیر و پس از اینکه تیم ایران توانست به لطف اسکوچیچ کروات به جام جهانی قطر راه یابد، ادامه پیدا کرده است.
یک کمپین رسانه‌ای ایجاد شد تا کارلوس کی روش دوباره سرمربی تیم شود اما، این جربان مدتی بعد باورود هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خنثی شد، زمانی که پس از اولین تلاش برای برکناری، فدراسیون فوتبال ایران رسما اسکوچیچ را تایید کرد.
اکنون دوباره این موج راه افتاده است. تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی با تیم های انگلیس، آمریکا و ولز همگروه
شده است.

کودتا علیه راه‌اندازی فدراسیون آمادگی جسمانی!
فدراسیون همگانی نوشته است که وزارت ورزش و جوانان در تصمیمی یکطرفه و برخلاف دستورالعمل خود، انجمن آمادگی جسمانی را به فدراسیونی جدید تبدیل کرد و به دنبال آن ۲۶ انجمن، کمیته و گروه زیر مجموعه فدراسیون ورزشهای همگانی را از این فدراسیون جدا و اعلام کرد آنها به فدراسیون آمادگی جسمانی منتقل خواهند شد. به دنبال این تصمیم وزارت ورزش، روسای انجمن‌ها، کمیته ها و گروه های «کتل بل»، «دوچرخه سواری ثابت»، «تمرینات کاربردی در ورزش»، «کراس ترینیگ»، «آمادگی جسمانی»، «باروسول»، «یوگا»، «کلیستنیکس»، «ورزآرا»، «پیاده روی»، «ورزش در آب» و … با ارسال نامه‌هایی جداگانه به افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی به این تصمیم وزارت ورزش اعتراض و مخالفات خود با جدایی از فدراسیون همگانی را اعلام کردند.به گزارش ایسنا،‌ این اتفاق در حالی است که وزارت ورزش و جوانان تصمیم نهایی خود را برای جدایی برخی از این انجمن‌ها از فدراسیون همگانی و الحاق به فدراسیون آمادگی جسمانی گرفته و تامین کننده بودجه و سیاست‌های اجرایی این انجمن‌هاست. باید دید که موضع وزرارت ورزش در قبال این اتفاق چه خواهد بود.

بازتاب بازگشت «تاج» به فوتبال در رسانه مصری
 کی‌روش در تهران!
یک سایت مصری اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد که کی روش را به عنوان جایگزین اسکوچیچ معرفی کند.
انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران در رسانه های عربی بازتاب داشت.
اظهارنظر اخیر مهدی تاج قبل از انتخاب مجدد به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره بازگرداندن کی‌روش باعث شده تا زمزمه بازگشت این مربی پرتغالی با جدیت مطرح شود.
سایت الوطن اسپورت مصر با اعلام این خبر نوشت: درحالی فدراسیون فوتبال ایران قصد بازگرداندن کی‌روش را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور دارد که این مربی پرتغالی گزینه اصلی هدایت الاهلی است.
کی‌روش بعد از جدایی از ایران هدایت تیم ملی فوتبال کلمبیا و بعد از آن تیم ملی فوتبال مصر را برعهده گرفت اما در هر دو تیم نتوانست انتظارات را برآورده کند و از کار برکنار شد.
او در شرایط کنونی هدایت هیچ تیمی را برعهده ندارد و خانه‌نشین است.زمزمه بازگشت کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران درحالی است که اسکوچیچ توانست با ایران صعودی مقتدرانه به جام جهانی داشته باشد.