اقدامات جديد باعث تسهيل‌گري امور مراجعان شده است
اقدامات جديد باعث تسهيل‌گري امور مراجعان شده است

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اصفهان در گفتگو با روزنامه جمله گفت : دولت فعلي يك دولت مردمي است و خدمت‌رساني به مردم را در راس امور و اهداف خود قرار داده است و به همين دليل با انجام اقدامات جديد باعث تسهيل‌گري و تسريع در انجام امور مراجعان شده‌ايم. علي تمنايي در اين […]

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اصفهان در گفتگو با روزنامه جمله گفت : دولت فعلي يك دولت مردمي است و خدمت‌رساني به مردم را در راس امور و اهداف خود قرار داده است و به همين دليل با انجام اقدامات جديد باعث تسهيل‌گري و تسريع در انجام امور مراجعان شده‌ايم.
علي تمنايي در اين خصوص به تسهیل در ارائه مجوزهای موسسات فرهنگی و هنری اشاره و تصریح کرد: در گذشته موسسات فرهنگی و هنری تک منظوره و چندمنظوره پروسه طولانی برای تایید اماکن و همچنین مصاحبه باید می گذراندند که اکنون با اتخاذ تدابيري اين مراحل حذف شده است.
تمنایی افزود: خوشبختانه تمامي مراحل ثبت و طي روند اداري مجوزها از صفر تا صد مسیر از طریق سامانه صورت می‌گیرد و در اينجا لازم است به اين نكته اشاره نمايم كه بیش از ۸۰ درصد پروسه‌های اداری حوزه فرهنگ و ارشاد در استان اصفهان از طریق سامانه صورت می‌پذيرد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگر این گفتگو به صندوق بیمه هنرمندان اشاره كرد و در اين زمينه گفت : این صندوق گامی است در جهت تامین امنیت شغلی هنرمندان و اکنون ۳۷۰۰ عضو دارد . کارگروه‌هایی در این زمینه ایجاد شده است که افراد متقاضی عضویت به این کارگروه‌ها ارجاع می‌شوند و به صورت تخصصی موارد بررسی می‌گردد و چون کار بین پنج کارگروه تقسیم می‌شود مدت زمان کمی صرف می‌شود که در خواست افراد به نتیجه برسد. سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اصفهان افزود: علاوه بر ان ايجاد اين كارگروه‌ها باعث مي‌شود كه بحث پذيرش عضويت صندوق بيمه هنرمندان به صورت سليقه اي صورت نگيرد و ديگر يك شخص خاص تصميم گيرنده نيست بلكه يك تيم متخصص مدارك را بررسي مي‌كنند و در اين خصوص تصميم گيري به مراتب
دقيق تري صورت مي‌گيرد.
تمنایی در ادامه افزود : از ديگر اقداماتي كه مصادف با هفته دولت صورت گرفته است تشكيل جلسات اطلاع رساني استان جهت رسيدگي به امور رسانه‌ها است.
سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اصفهان خاطر نشان كرد : پیگیری بحث همگرایی و اتحاد رسانه‌اي استان از مواردی است که طی دوماه اخیر به صورت جدی انجام پذیرفته است و با هماهنگي‌هايي كه با معاون سياسي امنيتي استانداري اصفهان صورت گرفت شديدا بر اين تاکید شد که مسئولان به رسانه‌ها پاسخگو باشند و اگر کم کاری در این زمینه صورت گرفت با مسئول مربوطه برخورد خواهد شد.

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی؛
بیش از ۷۲ درصد تعاونی‌های استان فعال هستند

ë آذربایجان شرقی
ملیحه عبدالعلی‌زاده
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: رویکرد وزارت و اداره کل، حمایت از تأسیس و ایجاد شرکت‌های تعاونی دانش بنیان است.
حسین فتحی به مناسبت شروع هفته تعاون در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در کل کشور حدود ۹۳۹ تعاونی دانش بنیان وجود دارد و در استان هم ۱۹ شرکت تعاونی دانش بنیان، فعال هستند که در تلاش هستیم تا تعداد این شرکت‌ها را افزایش دهیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: تعاون و شرکت‌های تعاونی دانش بنیان، یک پله بالاتر از بنگاه‌های زودبازده برای توسعه اقتصادی و اشتغال در مسیر حرفه‌ای و تخصصی قرار دارند و در واقع به‌عنوان نردبان توسعه می‌توانند بنگاه‌های اقتصادی را به سمت اشتغال پایدار و اقتصاد مردمی سوق دهند.
فتحی بیان کرد: تعاونی‌ها باید حرف اول و آخر را در واگذاری‌ها بزنند و با توجه به قانون تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان، با عضویت ۰.۵ درصد جمعیت هر شهرستان و حضور این شرکت‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی با ترک تشریفات، مزایده بهترین و موثرترین راهکار برای مردمی کردن امور است اما به شرطی که مردم اجرای امور را در دست بگیرند که رویکرد وزیر جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی هم‌چنان که اعلام شده حمایت از بخش تعاون است و این اراده دولت را در این حوزه به خوبی نشان می‌دهد.
فتحی در ادامه با اشاره به رویکرد اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه تعاون، فردی سازی، هدفمندسازی، کارآمدی و شفافیت، چهار رویکرد اصلی وزارت است.
وی با اشاره به نرخ بیکاری ۱۶ درصدی در استان گفت: برای کاهش آمار بیکاری و افزایش نرخ اشتغال، شرکت‌های تعاونی یک ظرفیت و پتانسیل خوبی است که حتما بایستی به این ظرفیت توجه ویژه داشته باشیم و نقدینگی را به سمت تولید سوق دهیم.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه حدود ۶۳ درصد اشتغال استان، از بنگاه‌های کوچک و متوسط صورت گرفته است گفت: توسعه کسب و کارهای کوچک و زود بازده و همچنین مشاغل خانگی، می تواند با سرمایه اندک و در بازه زمانی کوتاه، به اشتغال منجر شود.
فتحی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار تعاونی در استان ثبت شده است گفت: حدود ۷۲ درصد این تعاونی‌ها فعال هستند و تنها ۳۹ تعاونی مشکل دار گزارش شده است که با همکاری مسئولین مرتبط، مشکلات این تعاونی‌ها هم به زودی حل خواهد شد.
وی افزود: سند توسعه تعاون، بیش از ۹ سال معطل مانده است و اگر بخواهیم که بخش تعاون، پویا و فعال باشد، حتما باید این سند، تکمیل شود.

 

 

 

مدیرکل آموزش ‌و پرورش همدان:
هیچ کلاسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نخواهد بود

ë همدان
ë خبرنگار روزنامه جمله:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: قول می‌دهم در سال‌تحصیلی جدید هیچ کلاس بدون معلمی در استان همدان نباشد.
محمود نقوی در نشست با جمعی از خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: پس از بازگشایی مدارس در ۱۴ فروردین‌ماه با کمبود معلم مواجه شدیم و نهضتی‌هایی که تبدیل وضعیت شده بودند، وارد کلاس شدند.
وی با بیان اینکه در سال‌تحصیلی جدید از دوم مهرماه مدارس به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند، افزود: تلاش شبانه‌روزی ما این است که دوم مهرماه کلاس بدون معلم نداشته باشیم.
وی با اشاره به نقش آموزش ‌و پرورش در اسکان مسافران، اظهار داشت؛از دوم اسفندماه تمام تجهیزات را آماده و اسکان را آغاز کردیم و ۵۰ هزار نفر را در تعطیلات نوروز اسکان دادیم که از این تعداد ۶۰ درصد فرهنگی و ۴۰ درصد غیرفرهنگی بودند.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان همدان با بیان اینکه در تعطیلات رحلت امام خمینی(ره) میزبان ۸۰۰ خانواده بودیم، ادامه داد: در تابستان نیز ستاد اسکان را دایر کردیم و میزبان مسافران هستیم. نقوی با اشاره به وضعیت آبی در همدان، توضیح داد: برای مدارس منبع آب تهیه کردیم و گفتیم باید تمام مدارس دارای تانکر آب برای سرویس بهداشتی داشته باشند. وی در رابطه با طرح شهید خرازی، مطرح کرد: در این طرح روزهای پنجشنبه، دختران به همراه مادران و پسران به همراه پدرانشان می‌توانند از سالن‌های ورزشی همدان استفاده کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به همکاری با سپاه پاسداران مطرح کرد: با همکاری بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزان ۵۰ نفر در حال آموزش به عشایر در تابستان هستند. نقوی در رابطه با اعتبارات عمرانی آموزش‌وپرورش اظهار کرد: اعتبارات کشوری ما خوب است اما اعتبارات استانی ما ضعیف بوده و باید تقویت شود. وی خاطرنشان کرد: در شهریورماه ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای که توسط اداره‌کل نوسازی مدارس تهیه شده است، توزیع می‌شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان یادآور شد: ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در سال گذشته داشتیم که پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در استان داشته باشیم.
نقوی با اشاره به بازماندگان از تحصیل مطرح کرد: وضعیت خوبی نداریم و در ازندریان ترک تحصیل پسران به علت کار و در مهاجران ترک تحصیل دختران به علت ازدواج زودهنگام و کودک همسری داریم.

 

 

دومین جلسه معرفی شرکت‌های دانش بنیان جهت هوشمندسازی شبکه، خطوط وتاسیسات آب استان برگزار شد

ë استان بوشهر
ë حسین ابراهیمی

با حضور معاونین، مدیران و متخصصان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در حوزه‌های مشترکین، آب، فاضلاب، انفورماتیک، منابع انسانی و تحقیقات با دعوت از شرکت دانش بنیان به پویان امین منتظر از پارک علم و فناوری مشهد در سالن کنفرانس شرکت آبفا استان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید. در این جلسه به موضوع هوشمند سازی شبکه، خطوط وتاسیسات آب استان بوشهر با بهره‌گیری از سوابق اجرایی شرکت دانش بنیان به پویان امین منتظر فعال در زمینه هوش مصنوعی، دیسپاچینگ، طراحی و پیاده سازی سامانه‌های هوشمند بهره‌برداری پرداخته شد.
زینب محمدی‌زاده معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفا استان در ابتدای جلسه ضمن خوش آمد گویی به حاضرین جلسه و تشکر از استقبال همکاران جهت حضور در این جلسه، حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان کشور را دستور کار این شرکت دانسته و از شرکت دانش بنیان به پویان امین منتظر خواست تا پروژه‌های پیشین آن شرکت در زمینه هوشمند سازی شبکه، خطوط و تاسیسات را ارائه نماید. مهندس علی تیشه وری معاون بازرگانی و توسعه بازار شرکت به پویان در ابتدای جلسه به صورت مختصر این شرکت دانش بنیان که در سال ۱۳۸۶ تاسیس گردیده و حوزه‌های فعالیت و افتخارات آن را معرفی نمود و سپس نتایج حاصل از پروژه‌های پیشین آن شرکت در آب و فاضلاب‌های مشهد و خراسان جنوبی را ارائه نمود.
تیشه وری در ادامه ضرورت ایجاد ساختار تصمیم یار بهینه برای مدیریت تاسیسات را بیان نمود و اهداف اجرای آن را ارتقاء بهره وری، ارتقا ساختار بهره‌برداری و برنامه‌ریزی به ساختار هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی و افزایش قابلیت اطمینان و مدیریت بحران دانست. وی افزود با اجرای پروژه هوشمند سازی توسط شرکت به پویان می‌توان به مدیریت بهینه دارایی‌ها‌، مدیریت بهینه فشار در شبکه، مدیریت بهینه کارکرد تاسیسات‌، مدیریت دانش در حوزه بهره برداری‌، کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و کاهش آب بدون درآمد دست یافت. وی سپس تصاویر و مستندات و نتایج اجرای پروژه‌های هوشمند سازی انجام شده توسط شرکت به پویان در دیگر شرکت‌های آب و فاضلاب را به نمایش گذاشت.
در انتهای جلسه به پرسش و پاسخ میان متخصصین آب و فاضلاب حاضر در جلسه و شرکت به پویان انجامید و مدیران دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات، انرژی آب، دفتر توسعه پایدار و مدیریت مصرف‌، آب بدون درآمد‌، دفتر خدمات مشترکین‌، دفتر انرژی فاضلاب، دفتر فناوری اطلاعات و کارشناسان دفتر بهره برداری و توسعه تاسیسات تامین تصفیه و خطوط انتقال آب به بحث و تبادل نظر پرداختند.