طراحی‌های اثرگذار در هفته طراحی دبی ۲۰۲۲
طراحی‌های اثرگذار در هفته طراحی دبی ۲۰۲۲

فضای عمومی شهر دبی در جریان هفته طراحی دبی میزبان چیدمان‌هایی از هنرمندان و معماران جهان است. هفته طراحی دبی، یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی خاورمیانه است که به افراد و شرکت‌ها این فرصت را می‌دهد تا تجربه طراحی خود را به نمایش بگذارند و راه گفتگو درباره مهم‌ترین مسائل زمان را باز کنند. این […]

فضای عمومی شهر دبی در جریان هفته طراحی دبی میزبان چیدمان‌هایی از هنرمندان و معماران جهان است. هفته طراحی دبی، یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی خاورمیانه است که به افراد و شرکت‌ها این فرصت را می‌دهد تا تجربه طراحی خود را به نمایش بگذارند و راه گفتگو درباره مهم‌ترین مسائل زمان را باز کنند. این رویداد مجموعه‌ای از سازه‌های در مقیاس بزرگ را ارائه می‌دهد که مرتبط با تم جشنواره «طراحی با تأثیر» است.
برنامه امسال بر طراحی یک «آینده پایدار» متمرکز است. برای این کار، هفته طراحی دبی از معماران و طراحان بین‌المللی و منطقه‌ای دعوت کرده است تا تأسیساتی ایجاد کنند که تفکر طراحی خلاقانه را نشان دهد، مواد نوآورانه را معرفی کند و جرقه‌ای برای گفتگو در مورد راه‌هایی که طراحی می‌تواند تأثیر مثبتی بر محیط داشته باشد، ایجاد کند.
«روزی روزگاری جنگل» چیدمانی از دفتر OBMI مستقر در ایالات متحده است که با هدف ترکیب طراحی پایدار با حفظ چشم انداز طبیعی امارات متحده عربی شکل گرفته است. شکل ارگانیک آن از جنگل‌های حرا، یکی از مناظر دیدنی که در امارات متحده عربی یافت می‌شود، الهام گرفته شده است.
«وزن زباله‌های شما چقدر است؟ » کاری از معماران کوارتز، مستقر در امارات است و از زباله برای ایجاد محفظه این فضای آزمایشی استفاده شده است. در این چیدمان، مواد زائد به عنوان سایبان غرفه به کار رفته‌اند و باعث ایجاد احساس ناخوشایندی از سنگینی می‌شود که بازدیدکنندگان را دعوت می‌کند درباره صنعت ساختمان و رابطه آن با مصالح، تجدید نظر کنند.
IOTA مجموعه‌ای از گوی‌های خاکی است که با دست، در رنگ‌ها و بافت‌های مختلف ساخته شده و روی هم چیده شده‌اند. آن‌ها نشان دهنده منطقه خاورمیانه و منابع طبیعی آن هستند. برای ایجاد این چیدمان، طراحان مواد را قالب‌گیری کرده و همچنین از تکنیک قدیمی rammed earth
استفاده کردند.