رشد ۵۷ درصدی درآمد حق بیمه ناخالص بیمه آسیا
رشد ۵۷ درصدی درآمد حق بیمه ناخالص بیمه آسیا

شرکت بیمه آسیا اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ ماهه منتهی به پایان شهریورماه امسال را منتشر کرد که بر اساس آن، این شرکت بیمه ای موفق شده است درآمد حق بیمه ناخالص خود را ۵۷ درصد افزایش دهد. بیمه آسیا که با نماد آسیا و سرمایه ای حدود ۲۴٫۱۳۲ میلیارد ریال […]

شرکت بیمه آسیا اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ ماهه منتهی به پایان شهریورماه امسال را منتشر کرد که بر اساس آن، این شرکت بیمه ای موفق شده است درآمد حق بیمه ناخالص خود را ۵۷ درصد افزایش دهد. بیمه آسیا که با نماد آسیا و سرمایه ای حدود ۲۴٫۱۳۲ میلیارد ریال از شرکت های بیمه فعال در بازار سرمایه کشور است، در پایان شهریورماه پاسال درآمد حق بیمه ای بیش از ۴۲٫۰۰۶ میلیارد را به ثبت رسانده که این رقم در پایان نیمه اول امسال به بیش از ۶۵٫۹۴۸ میلیارد ریال رسیده است.
در عین حال، حق بیمه خالص آسیا هم رشدی ۵۶ درصدی را تجربه کرده و در یک ساله منتهی به پایان نیمه اول امسال، از بیش از ۳۷٫۹۱۳ میلیارد ریال به بالغ بر ۵۹٫۲۳۴ میلیارد ریال افزایش یافته است.
درآمد بیمه ای شرکت بیمه آسیا هم در پایان تابستان پارسال، حدود ۴۳٫۶۶۱ میلیارد ریال بوده که در مقطع مشابه سال جاری با رشدی ۵۵ درصدی رقمی حدود ۶۷٫۷۴۶ میلیارد ریال گزارش شده است.
بر اساس این گزارش، درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای آسیا هم رشدی ۵۶ درصدی داشته و به ۷٫۴۵۳ میلیارد ریال رسیده در حالی که این رقم در مقطع مشابه سال گذشته، حدود ۴٫۷۸۹ میلیارد ریال بوده است. رشد ۲۵ درصدی سود خالص فعالیت های بیمه ای، از دیگر نکات عملکردی بیمه آسیا در پایان شهریورماه ۱۴۰۱ است که رقم آن از بیش از ۸٫۸۸۴ میلیارد ریال به حدود ۱۱٫۰۶۹ میلیارد ریال رسیده است. سایر درآمدهای بیمه ای شرکت بیمه آسیا هم با ۳۸۳ درصد رشد به بیش از ۶۰۱ میلیارد ریال افزایش یافته است.
گزارش عملکرد شش ماهه بیمه آسیا، سود خالص هر سهم این شرکت را ۱۷۲ ریال نشان می دهد.