اجرای طرح کاداستر در ۹۹ درصد  اراضی ملی ایلام
اجرای طرح کاداستر در ۹۹ درصد  اراضی ملی ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با اشاره به اینکه ۸۹ درصد کل عرصه های استان را اراضی طبیعی تشکیل داده است، گفت: برای بیش از ۹۹ درصد این اراضی کاداستر تهیه شده است. ابراهیم پیرزادیان اظهار داشت: با هدف مالکیت دولت بر اراضی ملی، نظارت بر عرصه‌ها و جداسازی این اراضی از مستثنیات طرح […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با اشاره به اینکه ۸۹ درصد کل عرصه های استان را اراضی طبیعی تشکیل داده است، گفت: برای بیش از ۹۹ درصد این اراضی کاداستر تهیه شده است.
ابراهیم پیرزادیان اظهار داشت: با هدف مالکیت دولت بر اراضی ملی، نظارت بر عرصه‌ها و جداسازی این اراضی از مستثنیات طرح کاداستر در حال اجراست.
وی افزود: بهره برداری درست و اصولی از عرصه‌های ملی، توسعه، صیانت و حفاظت از عرصه‌ها برای نسل‌های آینده، کنترل و مهار روان آب‌ها در چارچوب قانون از اهداف مهم در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام است. وی گفت: استفاده از تشکل‌های مردمی و ایجاد تعاونی‌های بهره برداری عرصه‌های طبیعی از مهمترین برنامه‌ها ست و در این راستا ۱۲۶ تعاونی بهره برداری از عرصه‌های طبیعی با مشارکت جوامع محلی سازمان دهی شده است. پیرزادیان ادامه داد: همچنین در بحث رفع تداخل و موانع تولید، تعیین حدود مستثنیات از اراضی ملی و تغییر کاربری و بهره برداری اراضی ملی در چارچوب قانون و با حضور دستگاه‌های مرتبط چون جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و اقتصادی دارایی امکان پذیر است.