افتتاح ۲۹۳ كیلومتر آزادراه در نیمه نخست سال ۱۴۰۲
افتتاح ۲۹۳ كیلومتر آزادراه در نیمه نخست سال ۱۴۰۲

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با افتتاح ۲۹۳كیلومتر از آزادراه های كشور در پنج پروژه اولویت دار می توان سال ۱۴۰۲ را سال شكوفایی آزادراه های كشور نامید. به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شركت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، خیراله خادمی از افتتاح پنج پروژه اولویت […]

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با افتتاح ۲۹۳كیلومتر از آزادراه های كشور در پنج پروژه اولویت دار می توان سال ۱۴۰۲ را سال شكوفایی آزادراه های كشور نامید. به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شركت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، خیراله خادمی از افتتاح پنج پروژه اولویت دار آزادراهی كشور به طول ۲۹۳كیلومتر در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: افتتاح منطقه دو آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ كیلومتر، آزادراه منجیل- رودبار به طول ۸ كیلومتر، آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۱۰ كیلومتر، آزادراه تبریز-صوفیان به طول ۲۴ كیلومتر و آزادراه مراغه- هشترود به طول ۲۹ كیلومتر در سال ۱۴۰۲ به شبكه آزادراهی كشور افزود می شوند كه علاوه بر افزایش طول شبكه، موجب خذف بخش مهمی از گلوگاه های ترافیكی منطقه می شود. معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح آزادراه اصفهان-شیراز در بهار سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار داشت:‌ بهره برداری از این آزادراه موجب تكمیل بخشی از كریدور آزادراهی كشور از بندر انزلی به تهران و از آنجا به سمت اصفهان، شیراز و عسلویه است كه با كاهش ۱۰۰ دقیقه از زمان سفر برای وسایل نقلیه سواری توسعه گردشگری در دو استان مهم اصفهان و شیراز را به همراه دارد.
وی ادامه داد: طول كل آزادراه ۳۸۰ كیلومتر است كه ۱۲۸ كیلومتر آن از اصفهان تا ایزدخواست در دست مطالعه و جذب سرمایه گذار است و از ایزدخواست تا شیراز نیز بخشی از پروژه است كه در مراحل نهایی اجرا و نصب علایم ایمنی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بهره برداری از دو آزادراه اولویت دار كشور با هدف ساماندهی سفر به استان های شمالی در سال آینده را یكی دیگر از برنامه های توسعه شبكه آزادراهی اعلام كرد و گفت: بهره برداری از ۸٫۳ كیلومتر باقیمانده از آزادراه منجیل-رودبار به عنوان یكی از ابر پروژه های آزادراهی كشور گلوگاه ترافیكی آزادراه قزوین-رشت در محدوده شهر رودبار را مرتفع می كند و سفر ایمن و كوتاه تر در كریدور شمال-جنوب كشور را فراهم می كند. خادمی همچنین از افتتاح منطقه دو آزادراه تهران-شمال در بهار سال ۱۴۰۲ خبر داد و بیان كرد: این بخش از آزادراه از دوآب شهرستانك تا پل زنگوله به طول ۲۲ كیلومتر امتداد می یابد كه كاهش ۵ كیلومتر از طول مسیر موجود كرج- چالوس، كاهش ۲۰ دقیقه ای از زمان سفر را به همراه دارد و با حذف گردنه كندوان و اصلاح قوس های موجود در مسیر موجب افزایش ایمنی سفر خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به افتتاح ۲۹ كیلومتر از آزادراه مراغه-هشترود در نیمه اول سال آینده تاكید كرد: این آزادراه یکی از محورهای مهم ارتباطی در غرب کشور است که رونق اقتصادی شهرهای جنوب آذربایجان شرقی را به همراه دارد و تسهیل تردد در سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی و کردستان از مزایای بهره برداری از این پروژه است. خادمی یادآور شد: هم اكنون طول شبكه آزادراهی كشور ۲ هزار و ۷۶۱ كیلومتر است و برنامه ریزی شده است تا ۱۰ هزار كیلومتر دیگر به این رزقن افزوده شود كه از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ كیلومتر در دست احداث است.