معاون دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی با برشمردن اقدامات مختلف در حوزه بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان، به برقراری میزخدمت، اصلاح فرآیند آزمون جذب نیرو و ایجاد ساختار الکترونیکی در وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اسداله محمدی معاون […]
معاون دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی با برشمردن اقدامات مختلف در حوزه بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان، به برقراری میزخدمت، اصلاح فرآیند آزمون جذب نیرو و ایجاد ساختار الکترونیکی در وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اسداله محمدی معاون دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی، در نشست فرهنگ سازمانی و سلامت اداری که با حضور مدیرکل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی، رئیس دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و جمعی از مدیران سازمانها و شرکتهای تابعه برگزار شد، ضمن ارائه گزارش سلامت اداری گفت: با وزارتخانه ای وسیع روبرو هستیم که شرکتهای متعددی دارد و تنوع دستورالعملها بالاست، بنابراین کسی که بهعنوان بازرس ورود پیدا میکند، باید به قوانین و مقررات خاص شرکتها اشراف کامل داشته باشد.
تخصصیسازی حوزه بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان
محمدی افزود: پیش از این همه تخصصهایی که مرتبط با زیرمجموعههای وزارت راه و شهرسازی بودند، حضور نداشتند، لذا رایزنیهایی با دغدغهمندان صورت گرفت و در راستای کمک به حوزه بازرسی، مشاوران حقوقی تعیین شد و به عنوان مثال در حوزه هوایی با توجه به ساختاری که از پیش بود،این مجموعه اقناع شد، همچنین در بحث املاک و حقوقی، مسکن و شهرسازی و… دفتر بازرسی را به سمت و سوی تخصصی سازی سوق دادیم. وی ادامه داد: با توجه به محدودیت نیروی انسانی، از دفاتر بازرسی در سازمانها و شرکتها استفاده شد.همچنین با اهتمام همکاران سازمان اداری و استخدامی و تغییر چارت سازمانی و ورود نیروی انسانی در حوزه بازرسی، از نیروهای انسانی در ان راستا استفاده شد. محمدی خاطر نشان کرد: در برنامه بازرسی اربعین، ۴۰ نفر از مجربین این حوزه در پایانههای مرزی بهکارگیری شد و در کنار اینها از ظرفیت های مردمی نیز استفاده شد. وی توضیح داد: اقدامات گوناگون صورت گرفته است که از دیگر موارد مهم می توان به تغییر فرآیند برگزاری آزمونهای جذب نیرو اشاره کرد. ملاحظات امنیتی آزمون، نحوه ارزیابی و تعیین شاخص های جذب، رسیدگی به شکایات و اعتراضات و بهطور کلی اصلاح صفر تا صد فرآیند، در نهایت رضایتمندی داوطلبان را در پی داشت. معاون دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان در خاتمه گفت: یکی از موارد مورد اهتمام دفتر بازرسی، حقوق شهروندان است که در سفرهای استانی نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است، چرا که وزارت راه و شهرسازی با موضوعاتی که عامه مردم با آن درگیرند، سر وکار دارد و هدف غایی ایجاد رضایت مردمی است.
برقراری میزخدمت و ایجاد
ساختار الکترونیکی
وی با اشاره به برقراری میز خدمت، تکمیل کرد: علاوه بر تعریف میز خدمت، ساختارها الکترونیکی شد که پاسخگویی و تکریم اربابرجوع با سرعت و کیفیت بالاتری
نجام شود.
نشست فرهنگ سازمانی و سلامت اداری با حضور مدیرکل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی، رئیس دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری، معاون دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و جمعی از مدیران سازمانها و شرکتهای تابعه برگزار شد.