مدیر اداره کل هنرهای تجسمی از ششمین دوسالانه مجسمه های شهری بازدید کرد و از این دوسالانه به عنوان رویدادی یاد کرد که آثارش در سطح شهر دیده میشود. هادی مظفری گفت: در دوسالانه مجسمههای شهری، هنرمند میداند آثاری که اینجا خلق میکند، به فضای شهری وارد میشود. بسیاری از رویدادها چنین ویژگی ندارند. مظفری […]
مدیر اداره کل هنرهای تجسمی از ششمین دوسالانه مجسمه های شهری بازدید کرد و از این دوسالانه به عنوان رویدادی یاد کرد که آثارش در سطح شهر دیده میشود.
هادی مظفری گفت: در دوسالانه مجسمههای شهری، هنرمند میداند آثاری که اینجا خلق میکند، به فضای شهری وارد میشود. بسیاری از رویدادها چنین ویژگی ندارند. مظفری بیان کرد: سالانه ۲۶۰ جشنواره و رویداد هنری در کشور برگزار میشود و بسیاری از آنها روز اختتامیه و با معرفی برگزیدگان به پایان میرسد و آثار برگزیده نه دیده میشود و نه در دسترس عموم قرار میگیرند. اگر این را یکی از ایرادات جدی این رویدادها بدانیم، باید گفت در دوسالانه مجسمههای شهری یک اتفاق کم نظیر رخ میدهد و آن امکان دیده شدن آثار برگزیده توسط مخاطبان بی شمار در سطح شهر است.
هنرمندان خودآموخته به جوهر و اساس هنر نزدیکترند
رییس شورای ملی عروسکی ایران (یونیما) گفت: هنر مدرن امروز به سمت سادگی می رود و هنرمندان خودآموخته از این رو به جوهر و اساس هنر نزدیک تر هستند. اردشیر صالح پور اظهار کرد: فطرت هنر جوهری به خودآموختگی است.
وی تاکید کرد: مادران اولین هنرمندان خودآموخته هستند و هرچه به اسطوره ها می نگریم مفاهیم بسیاری از انسان خودآموخته دنیای درون و ماورا در آنها می بینیم. وی ادامه داد: ما در دانشکده ها چیزهایی از هنر را می آموزیم اما ذات و جوهر هنر را باید خود بیاموزیم . صالح پور اظهار کرد: این نوع از هنر با اصل زندگی گره خورده است مانند زنی که سفال کلپورگان را می سازد و اینکه خانه هر ایرانی یک موزه فرش است و خالقان این آثار به مفهوم هنری به معنای «آرت» نمی اندیشیده اند به زندگی که هنر حقیقی است می فکر می کردند.
بررسی باستان شناسی در دشت نیشابور آغاز شد
بررسی نظامند طبقه بندی شده با محوریت تپه برج در شرق دشت نیشابور با همکاری دهها متخصص از دوره های نوسنگی، مسسنگی و مفرغ، آهن و دوره های تاریخی و اسلامی در حال انجام است.
سرپرست هیات کاوش باستان شناسی در دشت نیشابور گفت: این بررسی با حمایت مستقیم دانشگاه نیشابور و مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام می شود. محمدحسین رضایی اظهار داشت: این پرژه، ادامه پژوهش هایی است که در سال ۱۳۸۴ با اعتبار پژوهشگاه در تپه برج به وسیله عمران گاراژیان از اعضای گروه باستان شناسی دانشگاه نیشابور که در این پروژه نیز حضور فعال دارد انجام شده بود. این باستان شناس گفت: همچنین بررسی متمرکز بر تپه برج به مسائل محوری مانند پراکندگی یافته های سطحی در بخش های مختلف استقرار گسترده برج می پردازد.