رییس پژوهشکده پولی و بانکی در سمینار آموزشی” تاثیرات تحول دیجیتال بر نظام بانکی کشور”، اظهار داشت: هیچگاه بانک‌ها به عنوان یک کسب و کار مستقل مطرح نیستند و به دلیل اینکه سونامی به نام تحول دیجیتال در حال نزدیک شدن است سیستم بانکی نیز باید با تغییرات و تحولاتی در سرویس‌ها و خدماتی که […]

رییس پژوهشکده پولی و بانکی در سمینار آموزشی” تاثیرات تحول دیجیتال بر نظام بانکی کشور”، اظهار داشت: هیچگاه بانک‌ها به عنوان یک کسب و کار مستقل مطرح نیستند و به دلیل اینکه سونامی به نام تحول دیجیتال در حال نزدیک شدن است سیستم بانکی نیز باید با تغییرات و تحولاتی در سرویس‌ها و خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهد از قافله عقب نمانده و از این شرایط سربلند بیرون بیایند.
علی دیواندری افزود: بانک‌ها سرویس دهنده همه خدمات در سطح فردی و تجاری هستند و هیچ انسانی در کره زمین نیست که با بانک‌ها سر و کار نداشته باشد و بانک‌ها نیز با سرویس‌هایی که به مردم ارائه می‌کنند موجب تسهیل زندگی آن‌ها شده و به همین دلیل همه مردم و کسب و کارها به نحوی با بانک ها در ارتباط هستند.
وی ادامه داد: از آنجایی که با تحول دیجیتال الگوی رفتاری و زندگی مردم و همچنین روند کاری کسب و کارها تغییر می کند، بانک‌ها نیز مسئولیتی فراتر از اکنون دارند که اگر در این مسیر تحول قرار نگیرند به طور حتم با مشکلاتی مواجه خواهند شد برهمین اساس بانک‌ها نیازمند تغییرات جدی هستند.
دیواندری با اشاره به اینکه برنامه‌هایی در بانک‌ها وجود دارد گفت: بانک‌ها هنوز آماده تحول دیجیتال و ارائه خدمات به کسب و کارهای متحول شده نیستند همانطور که مشاهده می‌کنید، کسب و کارهای دیجیتالی جدید تا زمانی که مجبور نباشند به بانک‌ها مراجعه نمی‌کنند و اگر این تحولات در بانک‌ها صورت نگیرد و درک درستی از این سونامی وجود نداشته باشد به تدریج نقش بانک‌ها تغییر خواهد کرد و رقبا جای آن‌ها را می‌گیرند.