پیش‌بینی رشد سفرهای دریایی در دریای خزر   در نوروز ۹۹
پیش‌بینی رشد سفرهای دریایی در دریای خزر   در نوروز ۹۹

  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: در استان ۸۵ ایستگاه قایقرانی و تفریحی فعال هستند که از اسفندماه نظارت‌ها و بازرسی‌ها آغاز و در صورت نداشتن شرایط و امکانات مجوز فعالیت به آن‌ها در نوروز ۹۹ داده نخواهد شد. محمدتقی انزان‌پور درخصوص بحث گردشگری دریایی و برنامه های این اداره کل در آستانه […]

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: در استان ۸۵ ایستگاه قایقرانی و تفریحی فعال هستند که از اسفندماه نظارت‌ها و بازرسی‌ها آغاز و در صورت نداشتن شرایط و امکانات مجوز فعالیت به آن‌ها در نوروز ۹۹ داده نخواهد شد.

محمدتقی انزان‌پور درخصوص بحث گردشگری دریایی و برنامه های این اداره کل در آستانه نوروز ۹۹ اظهار داشت: در نوروز ۹۸ به واسطه توفان و سیلی که مازندران را همچون دیگر استان‌های کشور درگیر کرده بود، تنها این امکان فراهم شد که بتوانیم از ۸۵ ایستگاه موجود قایقرانی و تفریحی در دریای خزر از ۵۵ ایستگاه موجود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای نوروز سال آینده در سال ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی‌ها انجام گرفته و از اسفندماه این ایستگاه‌ها مورد بازرسی قرار خواهند گرفت. مجوز فعالیت درخصوص این ۸۵ ایستگاه فعالی که در استان مازندران در حاشیه دریای خزر وجود دارد به ایستگاه‌هایی داده می‌شود که بتوانند شرایط و امکانات لازم را جهت دریافت مجوز داشته باشند.

وی افزود: این مجوزها با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و دیگر ارگان‌ها برای فعالیت این ایستگاه‌ها در ابتدای سال آینده داده خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با پیش‌بینی این‌که نظارت‌ها بدون تعارف خواهد بود و هر ایستگاهی که شرایط را نداشته باشد مجوز به آن داده نشده یا لغو می‌شود، گفت: در نوروز ۹۹ قاعدتا ۳۰ ایستگاهی که در ابتدای امسال نتوانستند فعالیت داشته باشند، مشکلی نخواهند داشت و فعال هستند که این مساله بعد از بررسی ها مشخص می شود. اما ایستگاه هایی که مشکل کاربری داشته باشند، مجوز آنها ناچارا لغو خواهد شد.

خروج گیلان از بحران

سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بازگشایی ۱۱ راه روستایی باقیمانده از ۵۵۸ راه روستایی مسدود در استان گیلان خبر داد.

رضا اکبری با اشاره به اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشایی راه‌های روستایی استان گیلان پس از بارش برف سنگین طی روز‌های گذشته اظهار داشت:  از ۵۵۸ راه روستایی گرفتار برف شدید در استان گیلان فقط ۱۱ راه روستایی مسدود باقیمانده است بازگشایی ‌شد.

وی افزود: اقدامات و عملیات شکل گرفته برای بازگشایی راه‌های روستایی مسدود در استان گیلان از صبح روز پنج شنبه بیست و چهارم بهم‌ن‌ماه آغاز شد و تا ۲۶ بهمن ادامه داشت.

سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: برای انجام عملیات بازگشایی راه‌های روستایی استان گیلان ۳۸۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری به کار گرفته شد.

جانشین رئیس قرارگاه حمل‌‌ونقل و راهداری زمستانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه راهداری، استان گیلان از وضعیت بحرانی خارج شده است و تمام جاده‌های مورد نیاز وزارت نیرو برای دسترسی به شبکه برق نیز در روز گذشته بازگشایی شد. گفتنی است، بارش برف سنگین در ارتفاعات و مناطق جلگه‌ای استان گیلان متوسط ۱۴۰ سانتیمتر در ۷۰ درصد سطح استان به مدت ۴۸ ساعت بوده است که از سال ۸۳ تاکنون این حجم بارش هم از نظر حجم برف و هم از نظر سطح فراگیری بی‌سابقه بوده است.

 

گزارش «جمله» از حقوق مسافران در پروازهای خارجی؛ 

شیوه‌نامه حقوق مسافران در پروازهای خارجی تدوین شد

ادامه از صفحه ۷

۵- تغيير مسير اجباري توسط شركت هواپيمايي درطول پرواز

در صورتي كه پرواز در مكاني به غير از مقصد مسافر و يا نقطه مياني (در پروازهاي اتصالي مندرج در يک بليت) توقف کند شركت هواپيمايي موظف است مسافر را به مبدا يا مقصد پرواز مطابق يكي از روش‌هاي زير منتقل کند:

الف) انتقال مسافر به مبدأ توسط شركت هواپيمايي حامل صورت پذيرفته و كل وجه بليت بدون كسر ميزان خسارت به مسافر پرداخت شود.

ب) در صورت درخواست و انتقال مسافر به مقصد بوسيله ساير شركت‌هاي هواپيمايي انجام پذيرد، پرداخت هزينه‌هاي اين انتقال برعهدة شركت حامل صورت می‌گیرد.

۶- فقدان و يا آسيب ديدگي جامه دان (Lost or Damaged Baggage)

در صورت فقدان و يا آسيب‌ديدگي جامه‌دان مسافر، شركت حمل كننده براساس شيوه نامه موظف به پيگيري، جستجو و يا جبران خسارت، وفق پيمان ورشو كه عيناً در تاريخ ۱۳۶۴/۸/۱۹ به تنفيذ مجلس شوراي اسلامی نيز رسيده است، مي‌باشد.

۷- مسافرين توانخواه  (Disabled Passenger)

شركت‌هاي حمل كننده به منظور تأمين تسهیلات رفاهي و ايمني مسافرين توانخواه در چارچوب شيوه نامه‌هاي تخصصي ذيربط اقدامات لازم را در ارائه خدمات مناسب معمول خواهند کرد.

شرايط خاص مسافر توانخواه باید در زمان خريد بليت و حداقل تا ۴۸ ساعت قبل از پرواز به شركت حمل كننده اعلام شود. ضروري است، مسافر جهت آگاهي از چگونگي اين خدمات با دفتر شركت حمل كننده تماس حاصل کند.

۸- شفاف سازي نرخ بليت و خدمات هوائي (Fare Transparency)

شركت هواپيمائي و دفاتر نمايندگي فروش بليت موظف هستند، بليت مسافر را با مشخصات كامل اعم از شرايط و ضوابط بليت صادره، قيمت نهائي (بهاي پايه، عوارض، قواعد ابطال و هزينه هاي اضافي)، نام شركت حمل كننده و ساير اطلاعات ضروري به مسافر ارائه کنند.

۹- تغییر کلاس پروازي (Upgrade/ downgrade)

در صورتي كه بنابر مقتضيات شركت حمل كننده، کلاس بليت مسافر ارتقاء (upgrade) داده شود، مسافر متضمن پرداخت مابه التفاوت نخواهد بود اما اگر کلاس بليت مسافر تنزل (downgrade) شود باید عيناً مابه التفاوت به مسافر مسترد شود.