جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع فرهنگی به کار خود پایان داد
جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع فرهنگی به کار خود پایان داد

    عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از مولفه‌های مهم در پیشرفت کشورهای توسعه یافته، صنعت بسته‌بندی است. بسته بندی زیبا، اغوا کننده و جذاب، کیفیت را تحت الشعاع قرار می‌دهد، به گونه‌ای که بسته‌بندی را «فروشنده خاموش» می‌نامند. محمدحسین ایمانی خوشخو با بیان این‌که جایزه ملی طراحی به […]

 

 

عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از مولفه‌های مهم در پیشرفت کشورهای توسعه یافته، صنعت بسته‌بندی است. بسته بندی زیبا، اغوا کننده و جذاب، کیفیت را تحت الشعاع قرار می‌دهد، به گونه‌ای که بسته‌بندی را «فروشنده خاموش» می‌نامند. محمدحسین ایمانی خوشخو با بیان این‌که جایزه ملی طراحی به عنوان یک روش برگزیده و تجربه شده در تمام دنیا شناخته شده و به عنوان بهترین راه برای رسیدن و شناسایی ایده‌های نوآورانه و راه‌حل‌های نو و با هدف قدردانی از تلاش‌های طراحان خبره و دارای فکر نو مورد استقبال طراحان و صنعتگران قرار می‌گیرد، ادامه داد: آشنا نبودن و گاه بی‌رغبتی صنعتگران و تولید کنندگان صنایع دستی و محصولات فرهنگی نسبت به اهمیت، ضرورت و ارزش آفرینی بسته بندی، کمبود دستگاه‌های صنعتی پیشرفته و ضعف تکنولوژی به روز، عدم رعایت استانداردهای لازم در طراحی و تولید بسته بندی محصولات فرهنگی و… از جمله ضعف های کشور ما در این حوزه است. عضو هیئت علمی و رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزاری این رویدادها و ارزیابی بسته‌بندی صنایع فرهنگی را  قدم سازنده‌ای در جهت نیل به اهداف برشمرد و تاکید کرد: با این اقدام می‌توان رقابتی سالم و حقیقی را برای محصولات ازجهت اکرام مشتری و احقاق حقوق آنها رقم زد. بسیار پیش آمده که محصولی با وجود کیفیت پایین‌تر به دلایل متعدد مانند تبلیغات از توجه بیشتری در بازار برخوردار می‌شود و محصولی با کیفیت بالا تنها به دلیل عدم برنامه‌ریزی و ضعف در معرفی در دست مصرف کنندگان قرار نمی‌گیرد و در نهایت این ظلم به مشتری و در دید کلی به ضرر تولید ملی خواهد بود. او ادامه داد:‌ با برگزاری سالیانه این جایزه ملی، ارزیابی درستی از بسته‌بندی محصولات فرهنگی انجام می‌شود و باعث رونق تولید در حوزه بسته بندی و نیز رقابت سالم و عملی بین محصولات می‌شود که این اتفاق می‌تواند در آینده‌ای نزدیک باعث اعتماد مصرف‌کنندگان داخلی به محصولات تولیدی توسط تولید گنندگان ایرانی شود و رونق و بالندگی را برای تولید ملی به ارمغان آورد.