قدردانی وزير راه و شهرسازی از دست اندرکاران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی
قدردانی وزير راه و شهرسازی از دست اندرکاران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی

    وزير راه و شهرسازی در پيامی به رئيس، اعضای هيات مديره و معاونان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران و مدیران فرودگاه‌های سراسر کشور از نقش آفرينی موثر دست اندرکاران در به بار نشستن طرح های فرودگاهی قدردانی کرد. محمد اسلامی در این پیام با اشاره به انبوه خاطرات تلخ و شيرين، از […]

 

 

وزير راه و شهرسازی در پيامی به رئيس، اعضای هيات مديره و معاونان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران و مدیران فرودگاه‌های سراسر کشور از نقش آفرينی موثر دست اندرکاران در به بار نشستن طرح های فرودگاهی قدردانی کرد. محمد اسلامی در این پیام با اشاره به انبوه خاطرات تلخ و شيرين، از آن به عنوان تجربه اي یاد کرد که بدانيم و بتوانيم بيش از پيش بر پاي خود بايستيم و با ياري حق تعالي و تکيه بر دانش و توانمندي و پشتيباني ملت بزرگ ايران بر مشکلات و تنگناهاي هر چند عظيم، فائق آمده و از هر ناگواري و سختي، براي سعادت و آسايش مردم و اعتلاي ايران اسلامي فرصتي بيافرينيم. وی در این پیام خطاب مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و مدیران فرودگاهی اظهار امیدواری کرده است؛ زين پس نيز با عنايات خداوند متعال و در پناه حضرت بقيه الله الاعظم (عج) و دعاي مردم عزيز ايران اسلامي، اين ملت بزرگ از هر گزند و بيماري بدور بماند و سال ۱۳۹۹ متفاوت از آنچه بر ما گذشت سالي همراه با گشايش در امور، افزوني سلامت و شادابي و موفقيت هاي روز افزون براي مردم عزيزمان باشد.

ادامه ۲ پروژه بزرگ هوانوردی در سال ۱۳۹۹

عضو هيات مديره و راهبر امور عمليات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از عزم جدی برای تبدیل تهدیدهای ناشی از گسترش ویروس به فرصت به ویژه در حوزه عمليات هوانوردی خبر داد و از ادامه دو پروژه بزرگ در سال ۱۳۹۹ سخن گفت. سعید اکبری با اشاره به تداوم پروژه‌های سال ۱۳۹۸ در سال ۱۳۹۹ با وجود بحران و چالشی که گسترش ویروس کرونا در جهان به ویژه عرصه هوانوردی ایجاد کرده است، افزود: واقعیت این است که به دلیل چالش ناشی از گسترش ویروس کرونا در جهان، ما نیز باید قدری در روند برنامه‌هایمان تجدید نظر کنیم و برخی برنامه‌ها نیز به دلیل مسایل مالی به تعویق خواهد افتاد، اما امیدوارم همانگونه که با وجود تحریم‌های ظالمانه، اقدامات موثری را در عرصه عملیات هوانوردی به انجام رسانیده ایم، در این دوران نیز کارها را به خوبی پیش ببریم. وی با اشاره به وضعیت اتوماسیون اپروچ مهرآباد و مرکز کنترل فضای کشور اظهار کرد: در مرکز کنترل فضای کشور و اپروچ‌های پرترافیک به ویژه مهرآباد نیازمند به روز رسانی سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری هستیم و علی رغم کاهش حجم ترافیک پروازها به ویژه پروازهای عبوری از آسمان ایران و همچنین نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه های کشورمان، پروژه اتوماسیون اپروچ مهرآباد و مرکز کنترل فضای کشور همراه با اتوماسیون سایر فرودگاه ها اولویت داشتند و انشاالله این پروژه را امسال کلید خواهیم زد. عضو هيات مديره و راهبر امور عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به رشد چشمگیر صنعت هوانوردی طی چند سال گذشته ی منتهی به سال ۱۳۹۶ و همچنین اتفاقاتی که باعث افزایش ترافیک پروازهای عبوری از آسمان ایران گفت: در چنین شرایطی ضرورت به روز رسانی سیستم ها، نرم افزارها و سخت افزارها و همچنین دستورالعمل های حوزه عملیات هوانوردی کاملا احساس می شد و اکنون با توجه به چالش های ناشی از گسترش ویروس کرونا و کاهش شدید و بی سابقه ترافیک پروازی، بایستی این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و بتوانیم پروژه بازطراحی فضای کشور را در سال ۱۴۰۰ به پایان برسانیم. اکبری با اشاره به اینکه استفاده از تجارب و دانش جهانی در عرصه هوانوردی یک ضرورت است و نمی توان به صورت جزیره ای عمل کرد، بر تصمیم مسئولان شرکت برای استفاده از دانش داخلی نیز تاکید کرد و گفت: این موضوع را هم باید متذکر شد که دانش به تنهایی چاره ساز نیست و باید متخصصان لازم برای به کار بردن چنین دانشی را هم داشته باشیم. خوشبختانه در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران متخصصان متبحر زیادی داریم و از این نظر، حداقل در سطح منطقه از وضعیت خوبی برخورداریم. ما تاکنون هرجا که نیازی احساس شده است، از تجارب کشورهای پیشرفته در صنعت هوانوردی استفاده کرده ایم و در عین حال، به وجود شرکت های دانش بنیان داخلی نیز به عنوان یک فرصت نگاه می کنیم و چند طرح را با آنها به سرانجام رسانیده ایم و چند طرح دیگر نیز به مرحله امضای قرارداد نزدیک شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عضو هيات مديره و راهبر امور عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از «پروژه بازطراحی فضای کشور» به عنوان پروژه مهم این حوزه راهبردی نام برد که از چند سال گذشته شروع شده است. وی ادامه داد: در همه دنیا پس از گذشت چند سال یا به صورت متناوب چند ساله، یک بازنگری در فضا، مسیرهای ورودی و خروجی فرودگاه‌ها، مسیرهای هوایی و نحوه کار به ویژه در واحدهای کنترل ترافیک هوایی انجام می شود. در منطقه ما نیز چند سالی است که طراحی فضای کشور در برخی کشورهای نظیر قطر و ترکیه شروع شده و در کشور امارات هم نتایج آن ارائه شده است. او ادامه داد: این پروزه به نوعی تجدید نظر در دستورالعمل ها و روابط کاری و استفاده از فضای پرواز کشورها با توجه به افزایش کمی ترافیک هوایی و سیستم های جدید ناوبری و نظارتی هوایپماها است. ما نیز برای اجرای پروژه طراحی فضای کشورمان، قراردادی را با یکی از شرکت های اروپایی بسته ایم و در این راستا، عده ای از همکاران کنترل ترافیک هوایی ایران را برای حضور در دوره های تخصصی بازآموزی به اروپا اعزام و چند دوره آموزشی را نیز در داخل کشور برگزار کرده ایم. وی افزود: خوشبختانه با وجود همه تحریم های ظالمانه علیه صنعت هوانوردی کشورمان، بخش زیادی از پروژه طراحی فضای کشور به انجام رسیده است و انشاالله تا سال ۱۴۰۰ این پروژه به پایان می رسد. در این راستا، اگر نیازی به استفاده از سیمولاتورهای خاصی باشد، این کار را نیز انجام خواهیم داد. ضمن اینکه اینگونه دوره های آموزشی و اقدامات به روز رسانی؛ نقطه آغاز دارد، اما نباید نقطه پایانی برای آنها در نظر گرفت.