مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: آماده بهکاری تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری کالا بندر امام خمینی(ره) با وجود رشد حجم محمولات ورودی به ۸۵ درصد ارتقا یافت. عادل دریس در این خصوص اظهار کرد: بندرامام خمینی(ره) به عنوان یکی از مهمترین بنادر کشور در زنجیره تامین کالا و یکی از بنادر […]
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: آماده بهکاری تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری کالا بندر امام خمینی(ره) با وجود رشد حجم محمولات ورودی به ۸۵ درصد ارتقا یافت.
عادل دریس در این خصوص اظهار کرد: بندرامام خمینی(ره) به عنوان یکی از مهمترین بنادر کشور در زنجیره تامین کالا و یکی از بنادر کانونی برای کالاهای اساسی به ویژه غلات با اتکا بر دانش فنی بومی و توان داخلی در تعمیر و نگهداری تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا موفق شده نقش کلیدی خود را در تامین کالاهای اساسی کشور ایفا کند.
وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی حجم تخلیه و بارگیری کالا نسبت به سال گذشته ادامه داد: بهدنبال این افزایش با تشکیل کارگروههای تخصصی، بهرهگیری از بالاترین روشهای نگهداشت در تجهیزات، اتکا به توان تخصصی داخلی و شرکتهای دانشبنیان توانستیم گلوگاهها و مشکلات فراروی فرآیند تعمیر و نگهداشت تجهیزات تخلیه و بارگیری رفع کرده و آماده بهکاری مجموعه تجهیزات این مجتمع بزرگ بندری را ۸۵ درصد ارتقا دهیم.
دریس اتخاذ روشهای نوین و علمی مطابق با آخرین استانداردهای جهانی در تعمیر و نگهداری ادواری و لحظهای تجهیزات استراتژیک را علیرغم افزایش ساعات عملیاتی تجهیزات در طول شبانه روز را از عوامل ارتقای آماده به کاری تجهیزات مذکور اعلام کرد.
تا نیمه نخست فروردین ۹۹ حدود ۱۶۰ هزار تن کالای اساسی با بهره گیری از توان عملیاتی و آماده به کاری تجهیزات استراتژیک در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.
پوشش کامل رادیویی منطقه A۱ دریایی به طول ۳۴۰ کیلومتر در سواحل مکران
با آغاز مراحل اجرایی پروژه پوشش رادیویی سواحل استان در اسفند سال ۹۸، این پروژه با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در دست اجراست که پس از راه اندازی و بهره برداری در سال ۱۴۰۰ ، ارتباط رادیویی کلیه شناورها با مرکز جستجو و نجات بندر در منطقه A۱ دریایی استان در باند VHF برقرار خواهد شد.
معاون فنی و مهندسی این اداره کل با بیان اینکه مراحل اجرایی پروژه پوشش رادیویی سواحل استان، در اسفند ماه سال گذشته (۹۸) آغاز شد گفت: این پروژه، با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سرمایه ای سازمان بنادر و دریانوردی و با هدف ارتقاء ایمنی و امنیت آبهای استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست.
عباس آذرپیکان گفت: این پروژه پس از احداث و تجهیز چهار سایت unmanned (بدون نفر) در شرق و غرب سواحل استان و همچنین خرید و نصب تجهیزات جدید برای ایستگاه مرکزی (MRCC) بندر شهید بهشتی، در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.
آذرپیکان افزود: با راه اندازی و بهره برداری از این ایستگاه ها، منطقه A۱ دریایی سیستان و بلوچستان در طول ۳۴۰ کیلومتر، به طور کامل تحت پوشش رادیویی در باند VHF قرار خواهد گرفت و امکان برقراری ارتباط بین کلیه شناورهای کوچک و بزرگ با مرکز جستجو و نجات بندر امکان پذیر خواهد شد.
معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این طرح و سایر طرح های در دست اجرا ساحل نشینان، صیادان، لنج داران و دریانوردان از منافع این پروژه در جهت مدیریت و کاهش سوانح دریایی بهره مند خواهند شد.
در حال حاضر ۴ درصد پروازهای خارجی انجام میشود
پرواز بینالمللی شرکتها فعلا با هدف سود نیست
سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه فقط ۴ درصد پروازهای بین المللی در شرایط شیوع کرونا انجام میشود، گفت: شرکتها این پروازها را با نگاه صرفه اقتصادی انجام نمیدهند.
رضا جعفرزاده درباره انجام پروازهای بینالمللی توسط شرکتهای هواپیمایی داخلی در دوران شیوع کرونا، توضیح داد: ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها و همچنین همه شرکتهای هواپیمایی دنیا را با چالش مواجه کرده است و بسیاری از آنها را به تعطیلی کشانده است و این روزها پرواز به آن صورت انجام نمیشود.
وی ادامه داد: اگر پروازهای پشتیبانی و موردی و همچنین پروازهای انجام یا برقرار شده برای بازگرداندن مسافران خارج از کشور را از پروازهای بینالمللی کم کنیم، کمتر از ۴ درصد پروازهای خارجی در حال حاضر انجام می شود و پروازی به آن صورت وجود ندارد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه کرونا اغلب شرکت های هواپیمایی دنیا را به تعطیلی کشانده است، گفت: البته شرکتهای هواپیمایی نیز برای رعایت اصول بهداشتی و قطع زنجیره شیوع کرونا احتیاط لازم را برای پروازهای خارجی انجام میدهند.
وی در پاسخ به این سؤال که در شرایط شیوع کرونا دلیل انجام همین پروازهای محدود چیست، گفت: انجام پروازهای خارجی برای شرکتهای هواپیمایی داخلی در شرایط فعلی اصلاً صرفه اقتصادی ندارد، پروازی که با ۲۰ الی ۳۰ مسافر به مقصد خارجی میرود از نگاه بازرگانی یک شرکت هواپیمایی اصلا اقتصادی نیست، اما شرکت ها متعهد به مسافران خود در کشورهای دیگر هستند، اگر چه تعداد آنها کم باشد.
وی تاکید کرد: پیش بینی میشود این وضعیت صنعت حمل و نقل هوایی تا پایان شیوع کرونا در دنیا ادامه دارد.
افزایش ۳.۵ برابری ظرفیت پذیرش مسافر
در فرودگاه خراسان جنوبی
مديركل فرودگاههای استان خراسان جنوبی، توسعه ترمینال فرودگاه را از مهمترین اقدامها در سال گذشته برشمرد و از افتتاح ترمینال بار در آینده نزدیک خبر داد.
عظیم طهماسبی به بیان فعالیتهای انجام شده در سال گذشته پرداخت و گفت: مهمترین اقدامی که سال گذشته انجام شد، توسعه ترمینال داخلی فرودگاه به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع بود که کار اجرایی آن از اردیبشهت سال ۹۸ شروع شد. اجرای این پروژه اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تصمیم داریم تا پایان سال آن را به اتمام برسانیم. مساحت ترمینال بیرجند پیشتر هزار و ۲۰۰ متر مربع بود و اجرای این پروژه ظرفیت پذیریش مسافر در فرودگاه را تا ۳.۵ برابر افزایش می دهد. وی با اشاره به این که احداث پاویون فرودگاه نیز سال گذشته کلید خورد و اکنون پیشرفت ۹۷ درصدی دارد، تصریح کرد: این پروژه ظرف دو ماه آینده اتمام و به بهره برداری خواهد رسید. امسال احداث جادههای دسترسی از سطوح پروازی به سمت پاویون را نیز در دستور کار گذاشتهایم.