مدیریت ارتباطات و بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: روابط عمومی، مهمترین حوزه برای مدیریت هوشمندانه انعکاس اطلاعات بین سازمان و مردم و ذینفعان است. وحید رحمتی که در نشست ویدئو کنفرانسی با مسئولان و کارشناسان حوزه روابط عمومی در ستاد مرکزی و بنادر به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی […]
مدیریت ارتباطات و بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: روابط عمومی، مهمترین حوزه برای مدیریت هوشمندانه انعکاس اطلاعات بین سازمان و مردم و ذینفعان است.
وحید رحمتی که در نشست ویدئو کنفرانسی با مسئولان و کارشناسان حوزه روابط عمومی در ستاد مرکزی و بنادر به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی سخن می گفت، اظهار داشت: سازمان ها وظیفه دارند پاسخگوی مردم و افکار عمومی باشند و یکی از کارکردهای روابط عمومی؛ عمل به این مسئولیت اجتماعی در راستای ارتقای تفاهم سازنده با طیف وسیع مخاطبان است.
رحمتی با بیان اینکه برنامه ۵ ساله ای در حوزه ارتباطی سازمان را تدوین شده و در مرحله به روز رسانی قرار دارد، تاکید کرد: قاطعانه می توان اعلام کرد که در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی در بین سازمان ها و وزارتخانه ها جزو برترین ها هستیم؛ البته آمار و ارزیابی های وزارت راه و شهرسازی نیز تصدیق کننده این مطلب است.
وی با بیان اینکه موفقیت روابط عمومی سازمان بنادر؛ بدون حمایت مدیران ارشد ، به ویژه مدیریت عامل این سازمان اتفاق نمی افتاد، تصریح کرد: در برهه ای هستیم که باید پیام و ایده جدید، متفاوت و اثرگذار ارائه کنیم.
وی افزود: برنامه داریم بر اساس تاکیدات مدیرعامل سازمان بنادر، تولیدات روابط عمومی این سازمان را به سمت جامع نگری و معرفی سازمان برای مخاطبان عام پیش ببریم.
رحمتی با اشاره به ضرورت توسعه ساختاری در روابط عمومی بنادر، از تبدیل واحد ارتباطی سه بندر به اداره روابط عمومی خبر داد و آن را نقطه عطفی در حوزه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.
به گفته مدیریت ارتباطات و بین الملل، واحد انتشارات و دبیری و حوزه اجرایی اشاعه فرهنگ دریایی سازمان بنادر به روابط عمومی این سازمان منتقل شده و این تغییرات اساسی می طلبد تا با توانی مضاعف در انجام وظایف محوله، همت گماریم.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:
آخرین وضعیت کشتی به گل نشسته ایرانی
در تنگه سنگاپور
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت کشتی به گل نشسته شهراز تحت پرچم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را تشریح و اعلام کرد: در حال حاضر وضعیت کشتی پایدار است و خدمه در صحت و سلامت کامل قرار دارند.
جلیل اسلامی در مورد آخرین وضعیت کشتی به گل نشسته شهراز تحت پرچم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: پیرو به گل نشستن کشتی کانتینری شهراز متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری در تنگه سنگاپور که علت آن انحراف از مسیر اصلی دریانوردی بود، کمیته اضطرار سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بلافاصله تشکیل شد و اقدامات عملیاتی نجات را تحت کنترل گرفته است.
بدنه شناور به علت فشاور وارده بر سازه آسیب دیده است
وی ادامه داد: در این سانحه بدنه شناور به علت فشاور وارده بر سازه آسیب دیده اما خوشبختانه هیچ مشکلی برای خدمه شناور به وجود نیامده است و در عین حال اقدامات لازم برای بررسی میزان خسارت وارده و چگونگی اقدام برای نجات شناور از سوی شرکت مربوطه در حال انجام است.
اولویت اصلی در حال حاضر عملیات نجات کشتی است
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اولویت اصلی در حال حاضر با عملیات نجات کشتی است، تاکید کرد: به همین علت شرکت مالک در حال رایزنی با شرکت های salvage بومی منطقه بوده و در حال حاضر وضعیت کشتی پایدار است و خدمه در صحت و سلامت کامل قرار دارند.
اسلامی افزود: از آن جا که محل بروز سانحه در آب های کشور اندونزی است، سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری های لازم را از طریق سازمان های مسئول دریایی کشور این کشور و براساس قوانین و فرآیند های بین المللی به منظور تسریع در صدور مجوزهای لازم جهت اعزام تیم نجات انجام داده است.
تشخیص علل و یا عوامل دخیل در بروز سانحه از همان
ساعات ابتدایی
به گفته وی بر اساس مفاد کنوانسیون ایمنی جان اشخاص در دریا مصوب ۱۳۵۳ه ش، کشور ایران به عنوان کشور صاحب پرچم شناور، از همان ساعات ابتدایی بروز سانحه با تشکیل تیم بررسی سانحه نسبت به تشخیص علل و یا عوامل دخیل در بروز سانحه پرداخت و تیم مربوطه پس از انجام و تکمیل عملیات نجات، بررسی سانحه را مطابق با استانداردهای بین المللی برای تعیین علل بروز سانحه و ریشه یابی آن به عمل آورد و همچنین گزارش مبسوط آن را با اشاره به اقدامات فنی و عملیاتی بازدارنده به منظور عدم وقوع سوانح مشابه تهیه خواهد کرد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پایان اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی های لازم توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کشتی پس از شناورسازی به حوضچه خشک جهت انجام تعمیرات لازم و ورود به عملیات بازرگانی اعزام خواهد شد تا با هماهنگی و نظارت این سازمان به عنوان مسئول پرچم و موسسه رده بندی، در کمترین زمان ممکن عملیات بازرگانی خود را از سر گیرد.