راه آهن و شهرداری برای اجرای تقاطع های محمدآباد و داودآباد هرچه سریعتر به توافق برسند
راه آهن و شهرداری برای اجرای تقاطع های محمدآباد و داودآباد هرچه سریعتر به توافق برسند

  فرماندار قرچک تاکید کرد: راه آهن و شهرداری برای اجرای تقاطع های محمدآباد و داودآباد هرچه سریعتر به توافق برسند. جلسه بررسی مشکلات خطوط ریلی و پروژه تقاطع های غیرهمسطح محمدآباد و داودآباد شهرستان قرچک با حضور خطیبی فرماندار، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه، داودی معاون فنی راه آهن جمهوری اسلامی، صحرایی مدیرکل دفتر […]

 

فرماندار قرچک تاکید کرد: راه آهن و شهرداری برای اجرای تقاطع های محمدآباد و داودآباد هرچه سریعتر به توافق برسند.
جلسه بررسی مشکلات خطوط ریلی و پروژه تقاطع های غیرهمسطح محمدآباد و داودآباد شهرستان قرچک با حضور خطیبی فرماندار، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه، داودی معاون فنی راه آهن جمهوری اسلامی، صحرایی مدیرکل دفتر فنی استانداری و دیگر مسئولان برگزار شد.
دراین جلسه فرماندار قرچک گفت: بهبود وضعیت عبور و مرور در شهرستان قرچک نیاز جدی این منطقه است و پروژه تقاطع های غیرهمسطح محمد آباد و داودآباد و کمربندی جنوبی بخش قابل توجهی از این نیاز را مرتفع می کند اما متاسفانه تاکنون به دلیل ایرادات که در طرح های ارائه شده به لحاظ فنی وجود داشته هنوز این پروژه ها به طور جدی عملیاتی نشده است.
وی ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر قرچک برای تعیین تکلیف و تسریع در اجرای پروژه ها آماده هرگونه همکاری با راه آهن جمهوری اسلامی هستند مشروط بر اینکه آینده شهر دچار مشکل نشود و راه های دسترسی قابل توسعه باشند.
خطیبی افزود: هدف از اجرای این پروژه ها انتفاع مردم و حل شدن مشکلاتی است که سالها گریبان این شهرستان را گرفته و حتی تلفات جانی نیز داشته است.
وی اظهار داشت: در این جلسه و بازدیدی که خواهیم داشت بایستی تمامی موارد تعیین تکلیف و ادارات متولی به توافق برسند.
فرماندار عنوان کرد: با پیگیری های استاندار محترم و مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران مقرر شد پروژه آغاز شود و به جلسات و بازدیدهای بعدی موکول نشود.
وی بیان داشت: پروژه تقاطع های داودآباد و محمدآباد، کمربندی جنوبی قرچک را نیز تحت تاثیر قرار داده درصورتیکه هر یک از این پروژه اهمیت بالایی دارد و وقفه در احداث آنها مشکلات بیشتر نیز دربرخواهد داشت.
همچنین در ادامه جلسه معاون فنی راه آهن گفت: از ظرفیت شرکت راه آهن برای توسعه خدمات و حمل و نقل این شهرستان استفاده می کنیم و با حمایت شرکت راه آهن و تلاش مسئولان محلی امیدواریم به زودی مردم شهرستان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل ریلی باشند.
گفتنی است که اینك در تقاطع های روستای محمدآباد و قشلاق داودآباد قرچك، تقاطع روستای باغخواص، قلعه بلند و محمدآباد عرب های ورامین و تقاطع روستای اسلام آباد به پیشوا ایستگاه سوزن بانی مستقر شده كه در هنگام عبور قطار، در مسیر عبور خودروها مانع قرار می دهد تا قطار بدون برخورد با خودروهای عبوری به مسیر خود ادامه دهد.
از سال ۹۶ تاكنون در شهرستان های ورامین، قرچك و پیشوا چهار مورد برخورد قطار با خودروهای عبوری آن هم در ایستگاه های سوزن بانی رخ داده كه در ۳۰ خرداد امسال این حادثه به فوت راننده یك كامیونت انجامید. علت اغلب حوادث براساس گزارش های منابع متولی به دلیل خطای رانندگان خودرو و یك مورد نیز مربوط به خطای انسانی در بخش سوزن بانی بوده است.
دو سال پیش نیز در محدوده ایستگاه سوزن بانی روستای قلعه بلند، قطار سراسری با گله ای از گوسفندان برخورد كرد و ۶۰ گوسفند را تلف كرد. با اجرای طرح قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار ، علاوه بر دو خط تهران – مشهد، دو خط دیگر نیز به خطوط راه آهن عبوری از جنوب شرق تهران و در مجموع به چهار خط افزایش یافته است.