آیین تکریم و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد
آیین تکریم و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور عارف معاون اول رییس‌جمهور در تالار وحدت برگزار شد.

بعدازظهر دوشنبه ۱۹ شهریورماه جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و مدیران در تالار وحدت حاضر شدند تا محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشین ارشاد را تودیع کنند و معارفه رسمی عباس صالحی نیز انجام شود.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: برخی هنرمندان و فرهیختگان و اهل قلم به دلایلی از کشور رفته اند و ما از بازگشت آن‌ها به کشور استقبال می‌کنیم. باید به کشور برگردند، آنان سرمایه‌های ملی هستند.
عارف با بیان اینکه باید رسانه‌های اثرگذار داشته باشیم، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم تا مسئولان و خدمتگزاران را وارد حاشیه نکنند. رسانه باید چالشی برخورد کند، این موضوع با به حاشیه کشاندن مسئولان متفاوت است. رسانه‌ها در راستای رسالت رسانه‌ای گام بردارند و وزارت ارشاد هم در راستای حل مشکلات آن‌ها گام بلندی بردارد تا بتوانیم رسانه‌ها را در رشد و توسعه کشور سهیم کنیم.
به گزارش روزنامه جمله، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: علم و هنر دو بال توسعه کشور است، ولو اینکه وزیر پیشین در این دوره سه ساله تلاش کرد چراغ فرهنگ و هنر
فروزان بماند.
وی افزود: دولت چهاردهم دو رسالت بزرگ دارد و اگر بتواند در این مسیر گام‌ های جدی بردارد به توفیق نزدیک خواهد شد فلذا رسالت اول گفتمان وفاق در دولت بوده که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند در این موضوع پیشران باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گفتمان وفاق دارای سه ضلع می باشد، خاطرنشان کرد: وفاق درون کابینه، وفاق دولت و حاکمیت و بخش اصلی گفتمان دولت و ملت می باشد.
وی با بیان اینکه ایران را در جهان به شعر، مینیاتور و هنرهای دیگر می‌ شناسند، اظهار کرد: سند چشم‌ انداز نظام کشور نشان داد که در بسیاری از مسائل فرهنگی در منطقه، اول هستیم ولو اینکه حوزه بانوان در فرهنگ و هنر جایگاه خاصی دارد.
صالحی در ادامه عنوان کرد: سهم فرهنگ، هنر و رسانه ۴۵ صدم درصد بودجه است، فلذا این میزان بسیار کم بوده و سرانه بودجه ما در ایران ۱۶ دلار، در آمریکا ۱۸۰ دلار و در اسرائیل بیش از ۷۰۰ دلار می باشد. وی بیان کرد: نقش ایرانیان خارج از کشور را نباید نادیده بگیریم چرا که آنها می‌ توانند به ایران در مسیر خروج از انزوا کمک کنند.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به رسالت دولت چهاردهم، اظهار کرد: این رسالت زمانی محقق می‌ شود که کل دولت، رئیس جمهور و همه مسئولان برای آن تلاش کنند، فلذا یکی از اقدامات، مقابله با توطئه و مسیری است که برای ایران در نظر گرفته شده است.