بصیرت‌افزایی دانشجویان در طرح «از تئوری تا عمل»
بصیرت‌افزایی دانشجویان در طرح «از تئوری تا عمل»
دوره آموزشی طرح «از تئوری تا عمل» برای دانشجویان فعال فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در مشهد مقدس برگزارشد.

حسین فلاح، مدیر موسسه باران در حاشیه این دوره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این دوره آموزشی-فرهنگی با هدف توانمندسازی دانشجویان به عنوان سفیران فرهنگی و تعمیق، تحکیم و آشنایی بیشتر با مبانی اندیشه اسلامی برگزار شده است گفت: تردیدی نیست که برای مهارت‌افزایی و توانمندسازی قشر جوان و دانشجو نیازمند نقشه‌ای روشن و کارآمد هستیم که ضمن توجه دائمی به سیر تحولات ایرانی و جهانی، بتواند برنامه‌های مبنایی و معرفتی خود را ارتقاء داده و روزآمد سازد.

وی افزود: در همین راستا با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص ایجاد بصیرت در قشر جوان و تقویت مبانی به ویژه در میان دانشجویان، با همکاری معاونتهای فرهنگی واانجمن اسلامی یکی از رویکرد های اصلی خود را بر همین محور قرار داد تا بتواند در تعمیق تفکرات دینی و اعتقادی دانشجویان تاثیر گذار باشد.

فلاح با بیان اینکه بیش از ۶۰ نفر از دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی در کارگاه‌های آموزشی و بازدید از مراکز علمی و فرهنگی این دوره موسسه باران حضور داشتند، اظهار کرد: در این دوره کلاس های آموزشی متعددی در موضوعات مرتبط با سواد رسانه، هوش هیجانی، آشنایی با مکتب آتئیسم، جغرافیای انسانی جهان کنونی، مسائل خانواده، اخلاق اجتماعی، دانشجو و مسئولیت اجتماعی توسط استادان برجسته در راستای معرفت آموزی و فعالیت در جنگ نرم ارائه شد که غالباً مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

در ادامه بهنام علیپور ندوشن دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی، با بیان اینکه بی‌شک برگزاری این دوره سبب رشد فکری و تقویت گفتمانی دانشجویان می‌شود، اظهار کرد: دانشجویان سرمایه‌های عظیم این کشور هستند بنابراین برنامه‌ریزی شده است دراین دوره تخصصی، علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی متنوعی نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هر دانشجوی مسلمان علاوه بر مسئولیت فردی، مسئولیت اجتماعی و دینی دارد تا بتواند در راستای بهبود شرایط گام بردارد؛ بیان کرد: دانشجو همان گونه که بایددر مسائل سیاسی و اجتماعی مطالبه گر باشد باید در نظام آموزشی و فرایند یادگیری و یاددهی هم پرسشگر بوده و آموخته های خود را بتواند باز تشریح و حتی به دیگر دوستان خود بازنشر دهد و به مباحثه بپردازد. در کنار همه این ها یکی از ویژگی‌های بارز و مثبت این دوره برگزاری گعده‌های مسئله محور، تعامل و پاسخگویی مناسب و خوب از سوی اساتید با دانشجویان بود.