بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای تبعات نرخ شکنی رشته درمان را در نظر نمی ‌گیرند
بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای تبعات نرخ شکنی رشته درمان را در نظر نمی ‌گیرند

معاون فنی بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه دانا، گفت: بخشی از افزایش خسارت‌های درمان درسالجاری مربوط به افزایش نامتعارف تعرفه است به طوریکه در بدترین حالت، کارشناسان فنی شرکت‌های بیمه‌ای میانگین افزایش تعرفه را ۲۵ درصد برای قراردادهای بیمه خود درنظر گرفته بودند که متاسفانه با افزایش حدود۶۰ درصد تعرفه روبروشدند. سید مجتبی عطری گفت: درتمامی […]

معاون فنی بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه دانا، گفت: بخشی از افزایش خسارت‌های درمان درسالجاری مربوط به افزایش نامتعارف تعرفه است به طوریکه در بدترین حالت، کارشناسان فنی شرکت‌های بیمه‌ای میانگین افزایش تعرفه را ۲۵ درصد برای قراردادهای بیمه خود درنظر گرفته بودند که متاسفانه با افزایش حدود۶۰ درصد تعرفه روبروشدند.

سید مجتبی عطری گفت: درتمامی سیستم‌های بیمه‌ای درمانی دنیا نیز بخشی از هزینه‌ها غیر واقعی ویا القایی است نظیر تقلب، ارائه اسناد غیر واقعی و یا مواردی نظیر طولانی کردن مدت بستری، یا انجام عمل‌های غیرضروری.

وی، با بیان اینکه هزینه‌های بیمارستانی قابل کنترل‌تر است، افزود: پیشنهادی که در کارگروه درمان سندیکای بیمه گران ایران مطرح شد این بود که برای بیمارستان‌ها از ناظر مقیم مشترک بیمارستانی استفاده شود.

دبیرکارگروه درمان سندیکای بیمه گران ایران ، تصریح کرد: حدود ۳۰ شرکت بیمه‌ای فعال در حوزه درمان هستند که می‌توانند از ناظر مشترک برای احراز هویت بیمه گذاران و اطمینان ازخدمات ارائه شده به بیمه شدگان استفاده کنند وبهره وری بهتری از نیروی انسانی موجود داشته باشند.

وی، با بیان اینکه استفاده ازناظردربخش سرپایی به تنهایی جوابگونیست، گفت: باتوجه به بالا بودن تواتراستفاده از خدمات سرپایی و تشخیصی و عدم امکان احرازهویت واستحقاق سنجی بهتر است ازفناوری‌های جدید دراین خصوص استفاده کرد. معاون فنی بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه دانا، تصریح کرد: قراردادهای شرکت‌های بیمه‌ای معمولا یکساله است  و اگرمدت قراردادها طولانی‌تربود شرکت‌ها می‌توانستند سرمایه گذاری بیشتری در کنترل خسارت انجام دهند که درنهایت هم به نفع بیمه گذارخواهد بود. وی، توضیح داد که معمولا شرکت بیمه نرخی را که به بیمه گذارقبلی خود ارائه می‌دهد براساس عملکرد بیمه گذار است واین احتمال وجود دارد بیمه گذاراین پوشش را از شرکت دیگری که ازعملکرد وی اطلاعی ندارد با نرخی کمترخریداری کند،‌بنابراین با شرکت بیمه اول قرارداد را تمدید نمی‌کند.

معاون فنی بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه دانا، راه حل برطرف کردن این مشکل را هماهنگی بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای وتشکیل بانک اطلاعاتی بیمه گذاران مهم عنوان کرد وگفت: بهتر است با سازو کارهای لازم سامانه‌ای طراحی شود که شرکت‌های بیمه‌ای به اطلاعات بیمه‌ای مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

دبیرکارگروه درمان سندیکای بیمه گران ایران، گفت: بخشی ازاین افزایش خسارت ناشی از نرخ و بخشی هم به دلیل افزایش نامتعارف تعرفه است، درسال ۹۹ تعرفه درمان در ۲ مرحله افزایش یافت یکی در اوایل سال و دیگری در اواخر سال که افزایش تعرفه ابتدای سال ۱۴۰۰ هم به آن اضافه می‌شود.