بهره برداری از همـراه سـرای بیمـاران در بیمارستان زارع ساری
بهره برداری از همـراه سـرای بیمـاران در بیمارستان زارع ساری

آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه خیرساز ساختمـان همـراه سـرای بیمـاران در مرکز روانپزشکی و سوانح و سوختگی زارع ساری برگزار شد. در این مراسم که با حضور دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر محمد پنبه چی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه ، آقای طهماسبی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان و جمعی از […]

آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه خیرساز ساختمـان همـراه سـرای بیمـاران در مرکز روانپزشکی و سوانح و سوختگی زارع ساری برگزار شد.
در این مراسم که با حضور دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر محمد پنبه چی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه ، آقای طهماسبی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان و جمعی از مدیران و کارکنان در بیمارستان زارع برگزار شد، از خدمات ارزنده آقای علیرضا درویشی خیرنیک اندیش سلامت شهرستان ساری بابت تقبل هزینه احداث و پیگیری ساخت این پروژه تقدیر شد.
گفتنی است  ساختمـان همـراه سـرای بیمـاران به مساحت ۳۰۰ مترمربع در دو طبقه با ۱۰ اتاق به ظرفیت اسکان ۲۰ نفر توسط آقای علیرضا درویشی خیر نیک اندیش سلامت ساروی با هزینه ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال احداث شد .
همچنین این ساختمان دارای امکانات رفاهی شامل اتاق های ۲تخته و فرش شده با سیستم گرمایش و سرمایشی، آشپزخانه، نمازخانه، حمام و سرویس بهداشتی می باشد که با هزینه ۳/۵ میلیارد ریال به همت مجمع خیرین سلامت شهرستان ساری تجهیز شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان:
۱۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در گلستان وجود دارد
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: ۱۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در گلستان وجود دارد که ۳۰ درصد این پروژه ها بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
قاسمعلی برزمینی اظهار کرد: با توجه به پروژه‌های نیمه تمام زیادی که در گلستان وجود دارد در سفر هیات دولت به گلستان اولویت نخست جذب اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه‌ها به ویژه سالن ورزشی ۶ هزار نفره گرگان است.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به اینکه تخصیص بودجه در حوزه ورزش استان گلستان در سال جاری خوب بوده است، خاطرنشان کرد: در استان گلستان ۱۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی داریم و اولویت اول ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام بالای ۷۰ درصد است.
برزمینی ادامه داد: تلاش ما بر این است که برای تکمیل این پروژه‌ها مخصوصاً سالن ورزشی ۶ هزار نفره گرگان اعتبارات خوبی را دریافت کنیم تا بتوانیم ظرفیت فضای ورزشی در گلستان را افزایش دهیم. وی یادآور شد: استان گلستان در زمینه ورزشی پتانسیل‌های بالایی داشته و تقریبا در همه زمینه‌ها استعداد وجود دارد و بسیاری از رشته ورزشکاران گلستانی در رتبه‌های خوبی قرار دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به اینکه استان ما صنعتی نیست و متاسفانه برای کشف استعدادهای ورزشی و حمایت از آنها مشکلاتی را داریم، افزود: امیدواریم شرکت‌های غیردولتی و کارخانجاتی که در استان وجود دارد نیم نگاهی هم به ورزش داشته باشند تا بتوانیم حمایت لازم را از ورزشکاران گلستانی داشته باشیم.
وی با قدردانی از حمایت دولت گفت: اعتبارات عمرانی نسبت به سال گذشته مصوب ۵۰ درصد افزایش داشته است و با توجه به اینکه ۳۰ درصد پروژه بالای ۷۰ درصد است امید داریم بتوانیم ۱۵ مورد از این پروژه‌ها را تکمیل و یک اعتبار ویژه هم برای تکمیل سالن ورزشی ۶ هزار نفری شهر گرگان دریافت کنیم.
۵۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان گلستانی در سال جاری ایجاد می‌شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: در سال جاری ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد پنج هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی افراد تحت پوشش کمیته امداد گلستان تخصیص یافته است.
عیسی بابایی اظهار کرد: کمیته امداد گلستان بیش ۸۵ هزار خانوار معادل ۱۶۰ نفر را تحت پوشش داشته که چیزی حدود ۱۴ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با اشاره به اینکه سیاست اصلی کمیته امداد در بخش محرومیت زدایی، توانمندسازی خانواده‌ها و ایجاد اشتغال با حفظ کرامت خانواده است، بیان کرد: برای اینکه خانواده‌ها توانمند شده و بتوانند وارد بازار کار شوند در حوزه اشتغال خدمات خوبی به مددجویان ارائه می‌شود که ارائه تسهیلات تنها بخشی از فرایند اشتغالزایی مددجویان محسوب می‌شود. بابایی گفت: مددجویان برای ورود به بحث اشتغال مهارت سنجی شده و اگر دارای مهارت نباشد با تفاهمنامه‌ای که با اداره کل فنی و حرفه‌ای داریم براساس علاقمندی به آموزشگاه‌ها ارجاع خواهند شد و پس از کسب مهارت و مشاوره شغلی، تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد به آنها پرداخت می‌شود. وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال به همه افراد مددجو در قالب طرح‌های مختلف پرداخت می‌‌‌شود، خاطرنشان کرد: برای سالمندانی که در روستا و حاشیه شهر زندگی می‌کنند تسهیلات کارانگیزی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به خانواده‌های زیر پوشش پرداخت می‌شود، افزود: امسال نسبت به سال گذشته اعتبارات تسهیلات اشتغال ۲.۵ برابر شده است. بابایی متذکر شد: ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار ایجاد اشتغال به استان تخصیص داده شد که باید پنج هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۲۵ درصد اشتغال استان را کمیته امداد ایجاد کرده و به دنبال این هستیم سال آینده ۵۰ درصد اشتغالزایی استان توسط این نهاد باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم هم برای افراد زیر پوشش و هم نیازمندان که توان مالی ندارند ایجاد اشتغال کنیم، یادآور شد: طرح‌های اشتغال کمیته امداد سه تا پنج سال توسط ناظرین، نظارت و حمایت می‌شود و چنانچه نیازمند حمایت مشاوره‌ای، شوک مالی و تسهیلات توسعه‌ای باشد در این مدت انجام خواهد شد.