تندروها نمی دانند انتخابات تمام شده است
تندروها نمی دانند انتخابات تمام شده است
عزت الله یوسفیان ملا، نماینده پیشین مجلس در گفت وگو با «جمله» با اشاره به هجمه‌هایی که گاه و بیگاه نسبت به دولت چهاردهم صورت می‌گیرد، اظهار داشت: دولت پزشکیان در شرایطی شروع به کار کرده است که به دلیل ضرورت مدیریتی بی حاشیه در راستای کاهش مشکلات، هم مقام معظم رهبری بار‌ها بر حمایت از دولتی‌ها تاکید کرده اند و هم مجلس در همین مدت محدود نشان داده است، بنای تعامل با قوه مجریه دارد تا هدف مهم که چیزی جز تزریق آرامش به جامعه نیست، محقق شود و مردم بتوانند در آرامش نسبی زندگی کنند. با این وجود متاسفانه گروهی تندرو به هر بهانه‌ای تخریب دولت و بالاخص پزشکیان را برای خود واجب می‌دانند! و با اظهاراتی که عمدتا واهی و توخالی هستند، شروع به سیاه نمایی می‌کنند.

فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: از این بدتر مساله‌ای که در حال روی دادن است، برخی از رسانه‌های رسمی کشور هم هیچ اِبایی از اتهام زنی ندارند و بر اساس توهمات اتهام‌هایی دروغین را به پزشکیان و سایر چهره‌های دولت نسبت می‌دهند. واقعیت این است که ظاهرا نمی‌دانند، انتخابات تمام شده و دولت جدید رسما دوره اش را شروع کرده است. افراطیون در شرایطی اقدام خرابکارنه انجام می‌دهند که کشور بیش از هر برهه دیگری به یکصدایی و انسجام احتیاج دارد تا بتوانیم، با برداشتن موانع ریز و درشت، وضعیت فعلی را حتی المقدور ترمیم کنیم.
او افزود: این همه هجمه و قضاوت‌های آنچنانی در صورتی مشاهده می‌شود که عمر دولت چهاردهم هنوز به پایان ماه اول نرسیده است تا بتوان اینطور گفت، مساله اتهام زنندگان بهبودی شرایط و گره گشایی نیست. در واقع آن‌ها عامدانه منافع ملی را با تهدید مواجه می‌کنند تا دغدغه‌های سیاسی_جناحی شان را پیگری کنند. البته ناگفته پیداست، افکار عمومی به این درایت رسیده است که سره را از ناسره تشخیص بدهد؛ بنابراین توصیه به تندرو‌ها چیزی غیر از این نیست که اگر می‌خواهید، برای همیشه حاشیه نشین نشوید، در اسرع وقت به مدار منطق بازگردید تا بتوانید در آینده خودتان را در معرض رای مردم بگذارید.
مدیر کل پیشین دبیر خانه قوه قضاییه همچنین با اشاره به توقعی که جامعه از دولت پزشکیان دارد، تصریح کرد: همینکه مسعود پزشکیان در جریان رقابت انتخاباتی هیچ وعده‌ای به مردم نداد، جامعه به این تشخیص رسید که دولت جدید اساس را بر منطق گرایی گذاشته است که دقیقا به همین دلیل، امیدواری به کمرنگ شدن گرانی، کمتر شدن مسائلی که آرامش مردم را به هم می‌ریزد و … نسبت به قبل از دولت چهاردهم بیشتر شود. بر همین اساس پزشکیان و تیمش باید با درک خواسته‌ای که مردم دارند، تکیه به کارشناسی، گریزان بودن از افراط و تفریط، تلاشگری، صداقت را برای خود اصولی بدانند که با هیچ عذر و بهانه‌ای نمی‌توانند نسبت به آن‌ها بی تفاوت باشند.
وی توضیح داد: آنچه مسلم است، جامعه آمادگی استقبال از وفاق ملی را دارد که این مسئولیت تصمیم گیران دستگاه‌های رسمی را بیش از پیش می‌کند. در واقع وقتی مردم با وجود گرفتاری‌های عدیده حاضرند، پای کار نظام و کشورشان بایستند، دولت، مجلس، قوه قضاییه و … باید با توان ۱۰۰ درصدی مدیریت کشور در مسیر صحیح انجام بدهد.
یوسفیان مولا در پایان یادآور شد: مشاهدات نشان می‌دهد، تندرو‌ها نمی‌توانند به توفیق برسند و انشاءالله «اصلاح ساختاری» صورت گرفته و مشکلات کمتر خواهد شد.