«حزب‌الله»؛ میراث نامیرای «نصرالله»
«حزب‌الله»؛ میراث نامیرای «نصرالله»
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از عمری جهاد و مقاومت در راه آرمان فلسطین و تلاش بی‌وقفه برای ضربه زدن به دشمنان صهیونیستی توسط دشمنان اصلی خود به طرزی بی‌رحمانه به شهادت رسید و به جمع یاران خط سرخ شهادت و مقاومت که خط آل محمد(ص) و آل علی(ع) است پیوست و توسط شهیدان بزرگی چون «عزالدین قسام»، «سید عباس موسوی»، «عماد مغنیه»، «فتحی شقاقی»، «اسماعیل هنیه» و «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» مورد استقبال ویژه قرار گرفته است.

نگاهی کوتاه به کارنامه زندگی ۶۴ ساله سید حسن نصرالله تأیید می‌کند حدود پنجاه سال از عمر ارزشمند سیدالشهدای مقاومت، مصروف مبارزه و مقاومت در برابر دشمنان صهیونیستی شد و در همه این سال‌ها افزون بر دستاوردهای بسیاری که داشت، همچنین موفق شد سازمانی پیچیده با ساختاری نظامی به قدرت یک ارتش رسمی را در بالای سر رژیم غاصب اسراییل در مرزهای شمالی اراضی اشغالی ایجاد کند که در همه چهل سال گذشته، خواب و خیال راحت را از سران این رژیم گرفت و اجازه نداد به هر نحوی که اراده کردند در اراضی اشغالی رفتار کنند و همواره حزب‌الله را به مثابه یک تهدید جدی در کنار خود دیدند و بر خود لرزیدند.
امروز اسراییل موفق شد رهبر مستحکم‌ترین دژ مقاومت را حذف کند و از امروز دیگر سید حسن نصرالله در جمع ما حضور ندارد اما آیا این به معنای از بین رفتن حزب‌الله میراث بزرگ نصرالله است ؟ آیا این پرچم بر زمین خواهد ماند و کسی آن را بلند نخواهد کرد ؟ آیا شبح تهدید از مرزهای شمال اسراییل برای همیشه محو خواهد شد و خواب آرام به شهروندان حیفا، عکا، تل‌آویو، کریات شمونا و دیگر شهرها در سرزمین‌های اشغالی باز خواهد گشت؟ پاسخ همه این پاسخ‌ها قطعاً خیر است و تحولات آینده نزدیک این را ثابت خواهد کرد.
دو ماه قبل بود که اسراییل در یک اقدام تروریستی دیگر اسماعیل هنیه را به شهادت رساند اما بلافاصله فردی دیگر از دوستان و حلقه یاران نزدیک به آن شهید عزیز به نام «یحیی سنوار» جایگزین وی شد و شعله مقاومت توفنده‌تر از قبل در غزه بر نظامیان صهیونیست آوار می‌شود و آخرین حملات موشکی از غزه به اراضی اشغالی همین چند روز قبل انجام شد.
تردیدی نداریم که طی ساعات آینده فردی از حلقه یاران و نزدیکان سید حسن نصرالله به دبیرکلی حزب‌الله انتخاب خواهد شد، فردی که پرچم مقاومت را برخواهد داشت و با انگیزه‌ای قوی‌تر به میدان مبارزه باز خواهد گشت.
نکته‌ای که رژیم صهیونیستی قصد ندارد آن را فهم کند و همچنین درسی که سران این رژیم قصد ندارند از گذشته بیاموزند این است که هر فرمانده و هر سربازی که از جبهه مقاومت حذف کنند، با سربازان و فرماندهان بیشتری جایگزین خواهد شد و این روند تا روزی استمرار دارد که اشغال فلسطین، مزارع شبعا و بلندی‌های جولان ادامه داشته باشد.
در همین نبرد غزه و طی یک‌سال گذشته قریب ۵۰ هزار نفر به شهادت رسیدند اما نه حماس و جهاد اسلامی به پایان خود رسید و نه مردم مظلومی که برای حق داشتن وطن و برای بازپس گرفتن فلسطین کوتاه نخواهند آمد، خسته شدند و برای امضای توافق با تل‌آویو نشستند.
تردیدی نداریم تا روزی که کشور فلسطین به آزادی کامل برسد روحیه مبارزه و مقاومت و شهادت از نسلی به نسل بعد منتقل می‌شود و همین کودکانی که در جنگ غزه از مرگ نجات یافتند، گرسنگی کشیدند و از صفیر گلوله به خود لرزیدند، سربازان و فرماندهان دو دهه بعد حماس و جهاد اسلامی هستند.
سید حسن نصرالله اجر و مزد جهاد خود را گرفت و به تعبیر آیه شریفه «و مِنهُم مَن قَضی نَحبَه و منهم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبدیلاً» در سال‌های عمر خود دست از عهدی که با خدای خود بسته بود، برنداشت و هرگز تغییری نکرد و در نهایت نیز به وصال دوست رسید.
میراث بزرگ سید حسن نصرالله نیز سازمانی پیچیده، مدرن و مجهز به نام حزب‌الله است که با اقتدار بیشتر به همین مسیر ادامه خواهد داد و چراغ مقاومت و جهاد خاموش نخواهد شد و تنها به دستان فرماندهان دیگری سپرده خواهد شد.
ما نیز به روح بزرگ و عرشی آن شهید جهانی و آن رزمنده بدون مرز و همراهان‌ش ازجمله سردار پاسدار عباس نیل‌فروشان و همه فرماندهان ارشد حزب‌الله که طی یک سالی که از طوفان‌الاقصی گذشت، به یاران شهید خود ملحق شدند، ادای احترام می‌کنیم و بر این باور هستیم چنین اقداماتی جریان مقاومت را تضعیف نمی‌کند بلکه به یک معنا آن را تقویت می‌کند و خون تازه در رگ‌های سرمایه اجتماعی حزب‌الله در جامعه لبنان،ایران، یمن، سوریه و عراق تزریق می‌کند و آنان هوشمندانه‌تر و دقیق‌تر و با ایمان و انگیزه بیشتر به دشمن صهیونیستی حمله‌ور خواهند شد و تاریخ این را ثابت خواهد کرد.
نکته آخر این‌که در فرهنگ شهادت که افرادی چون سیدحسن نصرالله در آن تربیت شدند، مجاهد تا روزی که بر روی زمین راه می‌رود و می‌رزمد، به عهدی که با خدا بسته است وفادار است و لحظه‌ای که به شهادت می‌رسد خدا به وعده‌ای که به مبارزان و مجاهدان داه است عمل می‌کند و شکست در قاموس چنین فرهنگی راه ندارد.
++++++++++