حق‌بیمه تولیدی ۵ ماهه بیمه دانا از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور كرد
حق‌بیمه تولیدی ۵ ماهه بیمه دانا از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور كرد

مدیرعامل بیمه دانا ضمن تبیین سیاست‌های ابلاغی و انتظارات از کارکنان شرکت، بر ضرورت اعتماد مدیران به نمایندگان و شبکه فروش تأکید کرد. دکتر رضا جعفری در نشست هم‌اندیشی با کارکنان و نمایندگان شرکت بیمه‌دانا در شهر رشت با اعلام این خبر که شرکت بیمه دانا به زودی از بیمه‌نامه تکافل رونمایی خواهد کرد، افزود: […]

مدیرعامل بیمه دانا ضمن تبیین سیاست‌های ابلاغی و انتظارات از کارکنان شرکت، بر ضرورت اعتماد مدیران به نمایندگان و شبکه فروش تأکید کرد.

دکتر رضا جعفری در نشست هم‌اندیشی با کارکنان و نمایندگان شرکت بیمه‌دانا در شهر رشت با اعلام این خبر که شرکت بیمه دانا به زودی از بیمه‌نامه تکافل رونمایی خواهد کرد، افزود: شرکت بیمه دانا طی پنج ماهه ابتدای سال‌جاری، ۱۰ هزار و پانصد میلیارد تومان حق‌بیمه تولید خواهد نمود و میزان سرمایه‌گذاری‌های شرکت نیز از مرز ۲۳۰۰ میلیارد تومان خواهد گذشت و تا پایان سال جاری نیز، مرز پنج هزار میلیارد تومان را پشت‌سر خواهد گذاشت.
مدیرعامل بیمه دانا در ادامه این نشست، بر لزوم رفع موانع‌ و چالش‌ها تأکید کرد و در ادامه، موضوع حاکمیت شرکتی، بهسازی و توانمندسازی سرمایه انسانی، چابک‌سازی سازمانی، توسعه بازار مبتنی بر مدیریت ‌ریسک، هوشمندسازی فعالیت‌ها، انضباط‌بخشی مالی و تقویت حوزه سرمایه‌گذاری را از مهم‌ترین راهبردها و نقشه راه بیمه‌دانا برای دستیابی به اهداف فوق دانست.
دکتر جعفری ضمن تأکید بر اصلاح ساختارها، نحوه حکمرانی در شرکت، توانمندسازی سرمایه انسانی و در نهایت توجه کیفی و کمی به کمیته‌ها و شوراهای تصمیم‌سازی، تفویض اختیارات بیشتر به شبکه فروش را نیز یکی از عناصر مهم موفقیت در کسب‌وکار بیمه‌ای دانست.
مدیرعامل بیمه دانا در سخنان خود، با تأکید بر لزوم تکریم فرهنگیان و خدمت‌رسانی به آنان، خاطرنشان کرد: همواره خود را مدیون معلمان و فرهنگیان عزیز کشور می‌دانیم و حقیقت آن است که ارائه خدمات به آنان، بخشی از رسالت‌های اجتماعی بیمه دانا محسوب می‌شود که همگی باید بتوانیم، بهترین نوع خدمات را به فرهنگیان ارائه دهیم.
در ادامه این نشست، دکتر سیدداود حسینی، معاون فنی بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه دانا نیز با بیان اینکه فضای صنعت بیمه با حضور شرکت‌های متعدد بیمه‌ای، فضایی رقابتی است، اشاره کرد: در حال‌حاضر نزدیک به ۴۰ شرکت بیمه در کشور فعالیت می‌کنند که همین مسئله، فعالیت شرکت‌های بیمه را با سختی مواجه کرده است. بنابراین فعالیت در این فضای پیچیده و دشوار، نیازمند اطلاعات فنی، مالی و سرمایه‌گذاری است تا بتوانند به بهترین نحو، شرکت‎های بیمه را مدیریت کنند.
وی در حوزه فنی، ارزیابی مناسب ریسک، تسریع در پرداخت خسارت، نظارت بهینه و بحث سرمایه‌گذاری (در حوزه غیرفنی) را از مسائل دارای اهمیت بالا دانست و تأکید کرد: با مقایسه پرتفوی سال جاری شرکت نسبت به سال گذشته، شاهد بهبود شاخص‌های شرکت بیمه دانا هستیم، چنان‌که طی چند روز گذشته پرتفوی شرکت از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.
در ابتدای این نشست نیز حسن محمدیان گورجی، رئیس شعبه رشت، ضمن خیرمقدم به مدیرعامل بیمه دانا و هیئت همراه، به تشریح عملکرد و اقدامات این شعبه پرداخت.
وی با بیان اینکه در زمینه فروش رشته‌های بیمه‌ای عمر و پس‌انداز نسبت به مدت زمان مشابه، رشدی ۳۵ درصدی را تجربه ‌کرده‌ایم، تصریح کرد: در بحث وصول مطالبات نیز کمیته‌هایی را تشکیل دادیم و در این خصوص نیز توانستیم عملکرد موفقی داشته باشیم.

 

 

 

 

رئیس سازمان بورس خبر داد؛
تشکیل کمیته تخصصی‌ بازنگری دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه نظام دستوری، مانع سرمایه‌گذاری جدید می‌شود، از تشکیل کمیته تخصصی برای بازنگری دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس و تلاش برای ورود کالا خبر داد.
مجید عشقی در نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران اظهار کرد: برای مقابله با مشکلات، لازم است نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بدنه بورس‌ها و کارشناسان حوزه ارتباط داشته باشند تا بعد از چکش‌کاری و مطالعه دقیق پیشنهادهای موجود، جمع‌بندی نهایی برای تصمیم‌گیری به سازمان بورس منتقل شود. هرچند به دنبال آن هستیم که سازمان بورس را در بحث اجرا کم‌رنگ کرده و امور را به خود بورسی‌ها بسپاریم.رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره جایگاه بورس کالا در اقتصاد کشور نیز افزود: امروز بالای ۹۰ درصد محصولات پتروشیمی و بخشی از انواع فلزات وارد بورس کالا شده است و در تلاشیم در این مسیر حرکت رو به جلو داشته باشیم هرچند مقاومت‌های بسیار بالایی وجود دارد.عشقی ضمن ارزشمند دانستن تجربه عرضه چند خودرو در بورس کالا، ایجاد شفافیت در بازار کالایی و منفعتی که بازار سهام از ورود انواع کالاها به بورس کالا می‌برد را بسیار مهم توصیف کرد.وی همچنین استفاده از انبارها، قبض انبار و گواهی سپرده را ضروری خواند و تمرکز روی این ابزار را مورد توجه قرار داد و گفت: با جدیت دنبال تکمیل زنجیره کالاها در بورس کالا هستیم. درباره زعفران تجربه بسیار خوبی داشتیم و امروز کل زنجیره را پوشش می‌دهیم.رئیس سازمان بورس درباره قیمت‌گذاری دستوری نیز بیان کرد: فراموش نکنیم که خود صنایع هم توان تحمل جریان قیمت‌گذاری را ندارند و از یک جا به بعد شاهد به هم ریختن سیستم خواهند بود چون این نظام دستوری، مانع سرمایه‌گذاری جدید می‌شود و صنعت را متوقف می‌کند. پس باید قیمت‌ها منصفانه باشد و ما هم به دنبال همین شرایط هستیم. قیمت‌ها در بورس کالا را با قیمت‌های واقعی دنبال می‌کنیم و همه معاملات بر اساس رقابت واقعی انجام می‌شود.عشقی افزود: در پی عمق بخشیدن به بورس کالا هستیم و دغدغه اصلی در سازمان این است که معاملات در شفاف‌ترین حالت ممکن انجام شود. بنابراین پیشنهادهایی که ارائه شد را بررسی خواهیم کرد. زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را هم مورد توجه قرار دادیم و معتقدیم مدیریت سامانه هر بورس باید به خود آن واگذار شود.وی اصلاح دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس را نیز لازم دانست و درخواست کرد پیشنهادهای موجود در این ارتباط در چارچوب کمیته کارشناسی مطرح و بررسی و پس از نهایی شدن به سازمان ارائه شود.رئیس سازمان بورس درباره فعالیت ناظران نیز گفت: آنچه امروز مورد انتقاد فعالان بازار نسبت به ناظران است به دلیل نبود ارتباط مستمر بین آنهاست. اگر جلسات مداوم بین این دو گروه برگزار شود بخش زیادی از سوء‌تفاهم‌ها برطرف می‌شود. این موضوع درباره معاملات الگوریتمی هم صدق می‌کند. لازم است در جلسات با ناظران، سیستم فعالیت معاملات الگوریتمی هم مورد توجه باشد تا آشنایی لازم بین فعالان بازار با این بخش نیز شکل بگیرد.

 

 

 

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی :
نوآوری در صنعت بیمه در گرو اصلاح فرایندها و ارائه محصولات نوین است

نوآوری در صنعت بیمه را در گرو اصلاح فرایندها و ارائه محصولات نوین بیمه ای دانست و گفت: معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی از نظرات کارشناسان صنعت بیمه در بهبود و اصلاح فرایندها و آیین‌نامه‌ها استقبال می‌کند و معتقد است شرکت‌های بیمه باید در این حوزه مکمل نهاد ناظر باشند تا بتوانند با هم افزایی شرایط ورود طرح ها و ایده های جدید به صنعت بیمه را تسهیل کنند.دکتر بنیادی با هدف هم افزایی میان نهاد ناظر و شرکت های بیمه از بیمه سامان بازدید کرد.معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در دیدار با مدیرعامل بیمه سامان ضمن ابراز خرسندی از توجه ویژه بیمه سامان به تحولات دیجیتال و ورود به بازارهای جدید بیمه گفت: خوشبختانه شرکت های بیمه ضرورت حرکت به سمت تحول در فضای کسب و کار با به کارگیری فناوری‌های نوین را به خوبی درک کرده‌اند و با ارائه طرح های نوین بیمه سعی در ورود به بازارهای جدید و ارائه خدمات بیمه‌ای متناسب با نیازهای روز جامعه را دارند.
دکتر بنیادی نوآوری در صنعت بیمه را در گرو اصلاح فرایندها و ارائه محصولات نوین بیمه ای دانست و گفت: معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی از نظرات کارشناسان صنعت بیمه در بهبود و اصلاح فرایندها و آیین‌نامه‌ها استقبال می‌کند و معتقد است شرکت‌های بیمه باید در این حوزه مکمل نهاد ناظر باشند تا بتوانند با هم افزایی شرایط ورود طرح ها و ایده های جدید به صنعت بیمه را تسهیل کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از مرکز نوآوری بیمه مرکزی به عنوان فضایی برای جذب ایده ها و طرح های نوین بیمه ای یاد کرد و گفت: در صدد هستیم با ایجاد این مرکز تعامل صنعت بیمه و اکو سیستم نوآوری را بیشتر کنیم و از ایده های جدید برای ایجاد بازارهای جدید بیمه‌ای بهره‌مند شویم .
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، ترکیب نیروی انسانی جوان و پرتحرک در کنار مدیران باتجربه در بیمه سامان را یکی از مولفه های موفقیت این شرکت دانست و گفت: بیمه سامان با بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد، اقدامات خوبی در حوزه پلنت و نوآوری انجام داده که اشتراک گذاری این تجربیات موفق با سایر اعضای صنعت بسیار ارزشمند خواهد بود.
در این نشست صمیمانه احمد رضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان نیز برگزاری دیدارهای صمیمانه نهاد ناظر با شرکت‌های بیمه را آغاز سطح جدیدی از تعاملات دانست و گفت:ایجاد فضای گفتگو و تبادل نظر صمیمانه میان نهاد ناظر و شرکت‌های بیمه می تواند سر منشاء تحولات جدید در صنعت بیمه شود.مدیرعامل بیمه سامان در ادامه ضمن معرفی پروژه های نوین این شرکت گفت: بیمه سامان ورود به بازارهای جدید با تمرکز بر تحول دیجیتال و توسعه فعالیت در بازارهای بین المللی را در راس برنامه های خود قرار داده است.وی افزود:خوشبختانه بیمه مرکزی با رویکرد تعاملی خود مسیر را برای ارائه طرح های نوین و اعلام نظر در خصوص اصلاح آیین نامه‌ها از سوی شرکت های بیمه را فراهم کرده است.
شایان ذکر است در این نشست مدیران معاونت طرح و توسعه و مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی، مدیرعامل بیمه اتکایی سامان، معاون مالی و اداری، معاون فنی بیمه های زندگی، جانشین مدیرعامل در توسعه کسب و کار دیجیتال و مشاور مدیرعامل بیمه سامان نیز حضور داشتند و به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.

 

 

 

مدیر کل بیمه گری سازمان بیمه سلامت خبر داد:
تمدید الکترونیک بیمه سلامت بیش از ۲۴ میلیون نفر از ابتدای سال جاری
مدیر کل بیمه گری سازمان بیمه سلامت گفت: بعد از حذف دفترچه‌های کاغذی با توجه به این‌که نیازی به مراجعه حضوری برای تمدید دفترچه نبود، تمدید اعتبار بیمه‌ای به صورت الکترونیک انجام می‌شود و از ابتدای سال تاکنون بیمه بیش از ۲۴ میلیون نفر از همین طریق تمدید شده است.حنان حاجی محمودی در دیدار مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان بیمه سلامت در حوزه خدمات الکترونیک افزود: پیش از این افراد باید برای تمدید بیمه خود به صورت حضوری مراجعه می‌کردند. حدود ۲۰ میلیون نفر از بیمه شدگان در صندوق روستاییان بیمه شده‌اند و برای تایید سکونت این افراد در روستا نیاز به تایید وزارت بهداشت و ثبت در سامانه سیب برای سکونت در روستا وجود دارد. همچنین تمدید بیمه افراد در صندوق سایر اقشار بر اساس فایل ارسالی بهزیستی، کمیته امداد و غیره انجام می‌شود.وی در ادامه بیان کرد: صحت سنجی اطلاعات شماره تلفن همراه بیمه شدگان از طریق سرویس شاهکار انجام می‌شود و همخوانی تاریخ تولد با کد ملی از طریق استعلام ثبت احوال هنگام ثبت نام در سامانه شهروندی بیمه سلامت انجام می‌شود.

وحید قربانی مدیر روابط‌عمومی بیمه ملت شد
مراسم تودیع و معارفه مدیر روابط‌ عمومی بیمه ‌ملت با حضور سرپرست مدیریت عامل و عضوی از هیات مدیره برگزار شد.مراسم تودیع و تکریم ملیحه سادات حسینی مدیر سابق روابط‌عمومی بیمه ملت و معارفه وحید قربانی به عنوان سرپرست مدیریت جدید این روابط‌عمومی با حضور داود قاسم‌پور، سرپرست مدیریت عامل و مهدی کشاورز، عضو هیئت مدیره، برگزار شد.
در این مراسم قاسم پور با تاکید اساس و بنیان روابط‌عمومی به عنوان ویترین سازمان، از زحمات خانم حسینی قدردانی و بیان کرد: در راستای استراتژی‌های ارتباطی و تبلیغاتی جدید شرکت با معرفی دکتر قربانی به عنوان سرپرست مدیریت روابط‌عمومی بیمه ملت، امید است مسیر موفقی که روابط‌عمومی طی می‌کرد ضمن ارتباط هرچه بیشتر با رسانه‌ها ادامه یابد و شاهد موفقیت‌های آتی شرکت با تلاش مستمر همکاران روابط‌ عمومی باشیم.
وی همچنین بر رعایت اخلاق در عرصه خبر رسانی و رسانه تاکید و خاطرنشان کرد: اخلاق از صدر اسلام با سیره‌ای که از پیامبر گرامی حضرت ختمی مرتبت سراغ داریم جاری بوده و باید بر همین اساس و الگو پیش برویم. وحید قربانی دانشجوی رشته مدیریت رسانه در مقطع دکتری و تا پیش از این، مدیریت واحد ارتباطات و حوزه ریاست شرکت عصرامین کارآفرین را بر عهده
داشته است.
قربانی همچنین مدیریت ارتباطات و حوزه ریاست شرکت نفت ایرانول، گروه صنعتی بارز، شرکت گسترش الکترونیک تدبیر ایران، مدیریت ارتباطات و حوزه ریاست شرکت بورسی “مبین وان کیش”، مدیریت ارتباطات شرکت شمسا و عضویت انجمن متخصصان روابط‌عمومی کشور را در کارنامه کاری خود دارد.

هر ایرانی صاحب کد اقتصادی می‌شود
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی گفت:کشور یکی از برنامه‌های آتی نظام مالیاتی را ایجاد کد اقتصادی برای هر ایرانی برشمرد این اقدام باعث تحول جدی در حوزه مالیات ستانی می‌شود.آقای داود منظور گفت :کشور یکی از برنامه‌های آتی نظام مالیاتی را ایجاد کد اقتصادی برای هر ایرانی برشمرد این اقدام باعث تحول جدی در حوزه مالیات
ستانی می‌شود.
این اتفاق، جلوی بسیاری از مشکلات حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرار مالیاتی مانند ثبت شرکت‌های صوری، فاکتور فروشی، سند سازی‌ها و… را مسدود می‌کند.

 

 

 

به مناسبت هفته دولت، محصولات بیمه نوین با شرایط ویژه ارائه می‌شوند

شرکت بیمه نوین به مناسبت آغاز هفته دولت، محصولات بیمه‌ای خود را با تخفیف ویژه ارائه می‌کند.این شرکت به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، از یکم تا دهم شهریور ۱۴۰۱، انواع بیمه‌نامه‌های اتومبیل، آتش سوزی، مسئولیت و عمر و سرمایه گذاری خود را با تخفیف و شرایط ویژه به فروش می‌رساند.بیمه‌نامه‌های مسئولیتی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با تخفیف ویژه به فروش می‌رسند شامل بیمه‌­های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان صنعتی، خدماتی و بازرگانی،کارفرما در قبال کارکنان پروژه‌های عمرانی، مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی، مسئولیت حرفه‌ای پزشکان و پیرا پزشکان، مسئولیت حرفه‌ای مدیران مجتمع‌ها و مراکز آموزشی و مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور و مسئولیت مدنی نصب و نگهداری آسانسور در قبال استفاده‌کنندگان می‌شوند.بیمه‌های آتش سوزی منازل مسکونی، مراکز صنعتی، غیر صنعتی و انبارها و نیز بیمه های بدنه اتومبیل و بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری (تخفیف در هزینه‌های بیمه‌گری) از دیگر محصولاتی است که به همین مناسبت با تخفیف و شرایط ویژه ارائه می‌شوند.علاقه‌مندان برای کسب آگاهی بیشتر از شرایط این تخفیف‌ها، می‌­توانند به سامانه اینترنتی این شرکت به آدرس www.novininsurance.com مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱-۲۳۰۴۷ تماس حاصل کنند.