دانشگاه مبدأ رویدادهای تحول‌آفرین  در تاریخ انقلاب اسلامی است
دانشگاه مبدأ رویدادهای تحول‌آفرین  در تاریخ انقلاب اسلامی است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه، مبدأ رویدادهای تحول‌آفرین در تاریخ انقلاب اسلامی بوده است، گفت: دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها پرچمدار گام دوم انقلاب باشند. عابدین خرّم در دیدار صمیمی با دبیران و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تبریز، ضمن تبریک ۱۶ آذر، روز دانشجو و گرامی‌داشت یاد و خاطره دانشجویان شهید، گفت: دانشجویان باید […]

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه، مبدأ رویدادهای تحول‌آفرین در تاریخ انقلاب اسلامی بوده است، گفت: دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها پرچمدار گام دوم انقلاب باشند.
عابدین خرّم در دیدار صمیمی با دبیران و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تبریز، ضمن تبریک ۱۶ آذر، روز دانشجو و گرامی‌داشت یاد و خاطره دانشجویان شهید، گفت: دانشجویان باید تاریخ دانشگاه‌ها را مطالعه کنند تا بدانند که جا پای چه مردان بزرگی گذاشته‌اند.
وی با بیان اینکه امروز دانشگاه، مسأله اول انقلاب است، افزود: دانشگاه‌ها مبدأ و منشأ همه رویدادهای تحول‌آفرین در تاریخ انقلاب اسلامی بوده‌اند و یکی از دستاوردهای زیبای این انقلاب، ایجاد تشکل‌های دانشجویی است.
خرّم اظهار داشت: آزادی در ابراز اندیشه‌ها و نظرهای متفاوت در دانشگاه‌های ما، در پرتو انقلاب اسلامی است که چنین فضایی در دوران قبل از انقلاب مطرح نبود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رهبر انقلاب، پرچمدار آزادی اندیشه در دانشگاه‌هاست، گفت: ایشان همواره مطالبات دانشجویی را به عنوان ارزش و فرصتی برای حل مسائل جامعه قلمداد می‌کنند که این رویه سرمشقی برای همه مسئولان است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، مس وجودی جوانان ما را به طلا مبدل کرد، افزود: مردان بزرگی که از دانشگاه برخاسته بودند، روزی در میدان دفاع مقدس به صحنه آمدند و امروز هم به جرم پیشرفت و ترقی، مورد کینه دشمنان قرار می‌گیرند و در خیابان‌ها ترور می‌شوند.
خرّم با تأکید بر اینکه دانشجویان باید پرچمدار گام دوم انقلاب باشند، افزود: امروز بیانیه گام دوم با نگاه بلند رهبری در اختیار ماست و متناسب با اهداف آن باید کار و تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه توقف در این مسیر ممنوع است، گفت: هنر بزرگ انقلاب اسلامی این بود که با وجود فشارهای سنگین و هزینه‌های سخت، مسیر پیشرفت، عزت و استقلال را هیچ‌گاه تعطیل یا متوقف نکرد و ما امروز با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب، همچنان پوینده و بالنده هستیم.
خرّم با اشاره به اینکه فشارهای سنگین علیه انقلاب همچنان وجود دارد، افزود: گاهی از داخل کشور، نداهایی بلند می‌شود که دشمنی‌ها به خاطر عدم پیشرفت ماست؛ در حالی که تمام این دشمنی‌ها، اتفاقاً به این خاطر است که انقلاب اسلامی در پازل دشمن بازی نکرده و خط قرمزهای آنها را رد کرده و به پیشرفت و تأثیرگذاری رسیده است.

 

استاندار اردبیل:
تلاش می‌کنیم گره‌ای از مشکلات سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باز کنیم

استاندار اردبیل گفت: سه‌شنبه‌ها روز همنشینی با کارآفرینان در استانداری اردبیل است که تلاش می‌کنیم گره‌ای از مشکلات سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان را باز کنیم.
سید حامد عاملی در پنجاه و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری اردبیل اظهار کرد: سرمایه‌گذاران خوبی برای ایجاد واحدهای تولیدی در زمینه تولید کاشی، سیمان و همچنین فولاد در شهرستان کوثر اعلام آمادگی کردند که با همکاری امور اراضی قرار است زمین مورد نیاز در ۳۲ هکتار در اختیار این سرمایه‌گذاران قرار گیرد. وی از جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین متولیان صدور مجوز خواست تا هر چه سریع‌تر مساعدت لازم را برای حضور سرمایه‌گذار در منطقه محروم شهرستان کوثر انجام داده و به سرعت با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی زمینه و فرصت اشتغال در منطقه فراهم آید تا هیچ بیکاری را در شهرستان کوثر شاهد نباشیم. استاندار اردبیل به مشکل کشتارگاه صنعتی پارس‌آباد و گرفتاری‌های سرمایه‌گذار اشاره کرد و گفت: قرار شد در مدت ۳ ماه با همکاری بانک عامل بخشی از معوقات سرمایه‌گذار پرداخت و زمینه برای تعیین تکلیف این مجموعه فراهم آید تا در شمالی‌ترین نقطه استان کشتارگاه صنعتی بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.
عاملی به مشکل شرکت طب طیور در تولید دارو و واکسن اشاره کرد و افزود: این سرمایه‌گذار بومی با علاقه و انگیزه مضاعف در جهت تولید انواع داروها ورود پیدا کرده که امیدواریم با حل مشکل در بازپرداخت تسهیلات ارائه شده زمینه برای گستردگی فعالیت این مجموعه فراهم آید.
وی تصریح کرد: این سرمایه‌گذار با عرق و تعصب خواست در استان حاضر شده تا به واسطه علم و فناوری جدید بتواند تولید ثروت و اشتغال را در منطقه انجام دهد که در این زمینه امیدواریم مشکلات و نارسایی‌ها در پیش روی سرمایه‌گذار برطرف شود. عاملی به پیچیدگی سازمان قضا و دارو و سختی کار در اخذ مجوز از این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: در دیداری که با رئیس جمهور در روزهای آینده خواهیم داشت، ۲ موضوع را پیگیری می‌کنیم که بحث اول تسهیل در صدور مجوزهای سازمان قضا و دارو و همچنین پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش بانک‌های عامل با بازپرداخت یک ساله است تا سرمایه‌گذاران در دریافت این تسهیلات و بازپرداخت آن مشکلی نداشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه مهلت ۳ ماهه برای بازپرداخت تسهیلات پرداختی سرمایه در گردش قابل قبول نیست و حداقل ۹ ماه تا یک سال به سرمایه‌گذاران باید مهلت داده شود تا امکان بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند.

 

شهردار بابل:
احداث شبکه هدایت آب‌های سطحی از پروژه‌های زیربنایی شهر بابل است

محمد قاسم دابوئیان شهردار بابل از آغاز پروژه جمع آوری هدایت آب‌های سطحی در نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: از روزهای گذشته پروژه هدایت آبهای سطحی در محله کتی شرقی آغاز شد و در بسیاری از محلات بابل انجام خواهد شد.
مهندس دابوئیان با تاکید بر لزوم اجرای پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در بابل با هدف رفع آبگرفتگی احتمالی در مواقع بارش‌های شدید، گفت: افزایش کیفیت زندگی شهروندان یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها بوده که ساماندهی معابر شهری یکی از ملاک‌های مهم رضایتمندی شهروندان از خدمات شهرداری است. بر همین اساس، شبکه هدایت آب‌های سطحی و احداث کانال ۵۰۰ با هدف سهولت در عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر و مدیریت بهنگام بحران در شرایط جوی نامناسب از پروژه‌های مهم شهرداری محسوب می‌شود.
شهردار منتخب بابل افزود: حتما شهروندان عزیز به خاطر دارند در سال‌های اخیر بعضی از نقاط سطح شهر، با بارش باران دچار آبگرفتگی شدید می‌شد و گذر از آن معابر عملا غیرممکن بود و مشکلات زیادی برای عبور و مرور به همراه داشت. شهرداری بابل با شناسایی این نقاط، طبق اولویت، نسبت به احداث شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی و احداث کانال اقدام خواهد کرد.
وی ادامه داد: با تخصیص اعتبارات لازم از سوی اعضای محترم شورای شهر و تلاش مجموعه معاونت فنی عمرانی شهرداری، در حال حاضر مشکل آبگرفتگی در تعداد زیادی از نقاط شهر مرتفع گردیده و در روزهای بارانی عبور و مرور شهروندان دچار خلل جدی نمی‌شود، لکن تا رسیدن به نقطه ایده‌آل و تکمیل شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در تمامی نقاط سطح شهر فاصله داریم.
مهندس دابوئیان به پروژه‌های اجراشده در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: احداث شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در بعضی از خیابان‌ها به اتمام رسیده و در خیابان کتی شرقی(خداداد ۳۰) در حال اجراست که در ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.