دولت با استفاده از منابع داخلی اقتصاد را به سامان برساند
دولت با استفاده از منابع داخلی اقتصاد را به سامان برساند
سید سلمان ذاکر: «دولت چهاردهم باید تلاش کند، پاسخ شایسته‌ای به رای مردم بدهد» یادآور شد: همانطور که مردم با رایی که به پزشکیان دادند تا مساله مهم معیشت حل شود، دولتی‌ها باید با بررسی دقیق شرایط و پیدا کردن علل گرانی‌ها راه حلی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی پیدا کنند تا بتوانند جامعه را از سختی‌هایی که دچار شده اند، خلاص کنند. البته مقام معظم رهبری در تنفیذ این دولت و همچنین دولت شهید رییسی هم تاکید کردند که حتما باید کاری کرد تا مردم با مشکلات کمتری روبرو شوند.

سید سلمان ذاکر، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با « جمله » گفت: البته دولت سیزدهم هم در برنامه‌های سالانه و برنامه ۵ ساله هفتم زیر ساخت‌ها را برای ترمیم فضای اقتصادی مهیا کرد و با همراهی مجلس یازدهم قدم‌های اولیه را برداشت که باید دولت پزشکیان با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در روز تنفیذ اولویت اول را معیشت مردم عنوان کردند، باید از همان روز اول استقرار در پاستور با بررسی تمام جوانب، کار‌های لازم را برای برداشتن مانع‌های اقتصادی به کار بگیرد. به هرحال در شان نظام اسلامی نیست که مردم برای تامین مایحتاج روزانه شان مشکلات زیادی داشته باشند.به گفته وی، دولت پزشکیان مسئولیتی سنگینی دارد که باید منابع لازم را تامین کند و همچنین راه کار‌های اصولی را مدنظر قرار بدهد تا تحول در اقتصاد محقق شود. با این توضیح که مطالبات و توقع مردم به قدری بالا رفته است که باید دید، دولت چه لایحه‌ای را به مجلس خواهد آورد و نمایندگان چطور به بحث ورود خواهد کرد تا مشکل مردم برطرف شود. من که سابقه نمایندگی مجلس دارم وقتی مردم را می‌بینم، متوجه تاثیر فقر روی رفتارشان می‌شوم که این اصلا زیبنده نیست.
وی با تاکید مجدد به لازم اصلاح اقتصاد گفت: هر دولتی که روی کار بیاید، موانعی را پیش روی خود می‌بیند. اما چون اقتصاد به عنوان یک راهبرد و هدف مهم نظام است، هیچ توجیهی نمی‌توان برای عدم کارآمدی داشت. پس دولتی‌ها باید با در نظر گرفتن اهمیت موضوع شبانه روز تلاش کنند تا انشاءالله رویای مهار گرانی را به واقعیت تبدیل کنند.
فعال سیاسی اصولگرا افزود: اینکه دشمن هر روز تحریم‌ها را شدیدتر می‌کند و اینکه مشکلات دیگری وجود دارد، دلیل نمی‌شود امکانات و دارایی‌های خدادادی کشور را نبینیم و از آن‌ها برای کم کردن دغدغه‌های مردم استفاده نکنیم. ما در ایران نفت، معدن و گاز داریم و در خیلی از استان‌های کشور منابع طبیعی زیادی داریم و به همین دلیل باید با بهره گیری از امکانات صادرات مان را تقویت کنیم و سعی کنیم واردات مان به حداقل برسد تا بتوانیم ارز کافی ذخیره کنیم و در بهترین حالت از آن استفاده کنیم تا مشکل اقتصاد تا حد زیادی رفع شود. در واقع باید دولت با استفاده از منابع داخلی اقتصاد را به سامان برساند.وی گفت: البته باید اذعان داشت، دولت برای اینکه بتواند کارآمد باشد، احتیاج مبرمی به همکاری با دستگاه‌های دیگر دارد. به همین دلیل مجلس باید با در نظر گرفتن اینکه با فعالیت ۴ ساله اش با دولت همزمان است، بنای تعامل داشته باشد. در این راستا عقلای مجلس باید راهی برای کنترل کردن تندرو‌ها پیدا کنند تا افراطی گری گروهی که منافع ملی را به راحتی نادیده می‌گیرند، دولت را درگیر مسائل بی فایده نکند.
ذاکر افزود: در پایان لازم به اشاره می‌دانم که نظام پیش از انتخابات ریاست جمهوری، چند انتخابات بسیار کم رای را دیده بود و حالا که بخشی از آن‌هایی که در سال‌های گذشته رای نداده بودند پای صندوق رای آمدند، باید دست در دست هم بدهیم تا با افزایش رضایتمندی عمومی در انتخابات آتی آماری به مراتب بهتری به ثبت برسانیم.