رونمایی اثری نفیس در به‌نشر
رونمایی اثری نفیس در به‌نشر
نسخه نفیس «کواکب الدریه فی مدح خیـر البریـه» مشهور به برده بوصیری قصیده‌ای در مدح پیامبر اسلام در آستانه میلاد مسعود نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ در فروشگاه کتاب به‌نشر در جوار حرم مطهر رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم مسعود فرزانه، مدیرعامل انتشارات به‌نشر به اهمیت بازنشر آثار نفیس کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس اشاره و تاکید کرد، بازنشر نفایس آستان قدس رضوی و معرفی و عرضه این آثار به عموم ادامه خواهد یافت. فرزانه همچنین از عزم به‌نشر برای حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی در عرصه بازنشر آثار نفیس خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در ادامه این مراسم با یادآوری اهمیت کتاب در شناخت پیامبر اسلام و تبلیغ پیام ‌معنوی اسلام، سیاست آستان قدس رضوی را گسترش فرهنگ کتاب و مطالعه در بین مجاوران و زائرین امام رضا(ع) دانست و اظهار داشت: در این راستا نهضت بازنشر نفایس در آستان قدس در چند سال اخیر در حال انجام است و ما هر ماه شاهد انتشار آثار فاخری از گنجینه ارزشمند رضوی خواهیم بود.
شایان ذکر است، برده بوصیری، معروف‌ترین قصیده در مدح رسول خدا (ص) است که توسط شرف‌الدین محمد دلاصی بوصیری، شاعر مصری، در قرن ۷ هجری قمری، سروده شده است. نسخه خطی برده بوصیری که به خط محیی بن حسن هروی در قرن ۹ هجری قمری کتابت شده است، به شماره (۴۳۸۹) در مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.
بازنشر این اثر نفیس منظوم خطی با همکاری علی تابش‌نیا، به‌عنوان مدیر پروژه و مهدی صحراگرد، نویسنده مقاله و مترجم آن، انجام شده است.
«کواکب الدریه فی مدح خیـر البریـه» کتابی از انتشارات به نشر هم اکنون در فروشگاه‌های به نشر در سراسر کشور به دوستداران کتاب و مطالعه عرضه می‌شود.

  • نویسنده : جواد لگزیان