نساجی یکی از صنایع مهم و اولویت‌دار صادراتی خراسان است
نساجی یکی از صنایع مهم و اولویت‌دار صادراتی خراسان است
ابراهیمی گفت: صنعت نساجی را یکی از صنعت های مهم و اولویت دار دانست که در زنجیره تامین، تولید، عرضه و همه آنچه که مورد نیاز در صنعت است در استان را دارا و قابل توسعه در عرصه صادرات است. 

فیروز ابراهیمی رئیس خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجموعه فرش پرشین مشهد در شهرک صنعتی طوس، ضمن تبریک روز خبرنگار ، خبرنگاری را جزو مشاغل سخت عنوان کرد و در ادامه گفت: مجموعه فرش پرشین در حوزه های مختلف از افتخارات اقتصاد کشور است و رشد در این واحد، نشان می دهد که از علم روز بهره مند است.
رئیس خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی، صنعت نساجی را یکی از صنعت های مهم و اولویت دار دانست که در زنجیره تامین، تولید، عرضه و همه آنچه که مورد نیاز در صنعت است در استان را دارا و قابل توسعه در عرصه صادرات است. 
وی به ناترازی انرژی و قطعی برق در صنایع استان اشاره کرد و افزود: با هر روز قطعی برق هزار میلیارد تومان هزینه در استان به همراه دارد.
۸۰ درصد واحدهای صنعتی در سال جاری به چرخه تولید بازگشتند
در ادامه ناصر بهزاد معاون صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این جلسه بیان کرد: نگاه ما به خبرگزاری ها و رسانه نگاه روایت گری می دانیم که بسیار ارزشمند است، چرا که رسانه ها اقدامات در دولت و بخش خصوصی را انعکاس می دهند و در واقع نقش آگاه سازی جامعه را برعهده دارند.
وی در ادامه به مجموعه فرش پرشین مشهد اشاره کرد و گفت: این مجموعه با همکاری یک زوج خوش نام در صنعت نساجی، به عنوان مجموعه ای فعال و افتخار استان است. 
وی افزود: ذوق و هنر ایرانی در قالب تولید فرش، ظرفیت خوبی برای فروش در داخل و خارج ایجاد و زمینه رقابت را فراهم کرده است و این واحد تولیدی به لحاظ ماشین آلات و امکانات تولید با بروز کردن سرمایه ، برنامه ریزی، تلاش و آنچه در اختیار دارند، بهترین خروجی را برای صنعت استان در این بخش اجرا کردند.
معاون صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: امسال بر اساس پایش در محیط کسب و کار، بخش صنعت استان رتبه اول سرمایه گذاری صنعتی کشور را در ۴ ماه اول امسال با قریب به ۱۲ هزار میلیارد تومان واحدهای تجاری و توسعه کسب کرده است؛ همچنین به لحاظ اشتغال صنعتی استان رتبه اول با ۹۷۳۰ اشتغال و تعداد پروانه بهره برداری رتبه ۴ را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی جهش قابل ملاحظه ای در صنعت به ویژه صنعت نساجی داشته است، گفت: امسال توجه ویژه ای به حوزه ماشین آلات صنعتی به عنوان صنایع مادر برای صادرات شده است و امیدواریم رویکرد دولت چهاردهم در بخش های مختلف سیاست های ابلاغی را اعمال کنیم که روز به روز شاهد رشد در صنعت باشیم.
بهزاد در خصوص واحدهای تعطیل در خراسان رضوی، تصریح کرد: اوایل سال گذشته ۳۷۳ واحد شناسایی شدند که وضعیت آنها نامشخص بود که با ورود ما و با کمک تشکل ها بخش عمده آنها برگشت به چرخه داشتند و برخی نیز تغییر وضعیت دادند و تقریبا ۸۰ درصد به چرخه تولید بازگشتند
وی افزود: از ۳۷۳ واجد ۳۵ واحد برنامه ریزی جهت برگشت به چرخه تولید انجام شده است و اکثر این واحدها منتظر دریافت تسهیلات بانکی برای فعالیت مجدد هستند که نیازمند همکاری بانک ها می باشیم. 
معاون صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی، نقدینگی برای بخش تولید را مسئله مهمی دانست و گفت: ما اگر ناترازی بانکی و انرژی نداشتیم و برق به شکل مناسب تامین شود تولید کار خود را انجام می دهد؛ تسهیلات بانکی نیاز جدی برای بخش صنعت است.
نقش مهم خانه صنعت در کاهش فاصله صنعت با دانشگاه 
در ادامه عابدین زاده مدیر مجموعه تولیدی فرش پرشین مشهد، ضمن قدردانی از بازدید خبرنگاران از این مجموعه، بیان کرد: خبرنگاران به عنوان مغز جامعه نقش حیاتی دارند و خبرنگاری در محدویت و سختی است؛ آنها برای آگاهی رسانی زندگی خود را به مخاطره می اندازند.
وی با اشاره به تحولات بسیار خوب در خانه صنعت که موجب از بین رفتن فاصله بین دانشگاه و خانه صنعت شده است، بیان کرد: خانه صنعت دلسوزانه برای صنایع قدم بر می دارد.
عابدین زاده فرش پرشین را یکی از شاخه های هلدینگ نگین عنوان کرد و گفت: سعی داریم در تمامی این هلدینگها از محصولات و خدمات ارائه شده فرهنگ و هنر اصیل ایرانی را حفظ کنیم .بیشتر فرش های ما اصیل و سنتی است و امیدواریم این فرهنگ و هنر برای همیشه حفظ شود.
وی با اشاره به صادرات فرش به کشورهای به کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان، افزود: بخش عمده از مواد اولیه فرش را خود تولید می کنیم و در عراق و افغانستان و ترکمنستان دفتر داریم.