پرستاران جان برکف و با عشق و علاقه خدمت می‌کنند
پرستاران جان برکف و با عشق و علاقه خدمت می‌کنند

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی ضمن تبریک روز پرستار، آنان را فرشتگان مجاهدی نامید که در جبهه مقابله با کرونا از خود گذشتگی کرده و در کنار هموطنان عزیزمان ایستادند. پیرحسین کولیوند در پیامی به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار این روز را به پرستاران تبریک گفت و […]

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی ضمن تبریک روز پرستار، آنان را فرشتگان مجاهدی نامید که در جبهه مقابله با کرونا از خود گذشتگی کرده و در کنار هموطنان عزیزمان ایستادند.
پیرحسین کولیوند در پیامی به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار این روز را به پرستاران تبریک گفت و افزود: همه ساله روز پرستار با تاسی به سخن پیامبر گرامی اسلام(ص) که می فرمایند: هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند، او را همراه با ابراهیم خلیل بر می انگیزد و به سان برقی پر درخشش، از صراط می‌گذرد. این روز را فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به خدمات و ایثار این قشر خدوم می‌دانیم. قریب به دو سال است که این فرشتگان با مجاهدت و از خودگذشتگی در جبهه مقابله با ویروس منحوس کرونا همچون دلاور مردان و زنان هشت سال دفاع مقدس، در کنار هموطنان عزیزمان ایستاده‌اند و جان بر کف و با عشق و علاقه خدمت می‌کنند.
وی ادامه داد: امروز پرستاران متدین و صبور ایران اسلامی با اقتدا به آموزه‌های دینی، صبر و استقامت حضرت زینب (س)، نمونه‌ای از این ایثار و مجاهدت را در مبارزه با کرونا به نمایش گذاشته‌اند.
کولیوند تصریح کرد:اینجانب ضمن خداقوت به برادران و خواهران خود در خط مقدم مقابله با کرونا، ولادت با سعادت اسوه صبر، شجاعت و عفاف، حضرت زینب کبری(س)، روز پرستار را به عموم مردم به ویژه همکارانم در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و جامعه پرستاری، تبریک و تهنیت عرض نموده و برای آن عزیزان آرزوی سلامت و موفقیت روزافزون دارم.

تشخیص به موقع در درمان تومورهای کلیه بسیار اهمیت دارد
رئیس سیزدهمین کنگره سالانه انجمن اندواورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران گفت: بسیاری از بیماران زمانی که تومورهای کلیه کوچک هستند به صورت اتفاقی هنگام انجام سونوگرافی و آزمایش ادرار متوجه تومورها می‌شوند که این تشخیص به موقع در درمان این بیماران بسیار اهمیت دارد.
محمد هادی رادفر درکنگره مجازی درباره علائم ابتلا به تومورهای کلیه و درمان این بیماری اطلاعاتی ارائه داد و اظهار داشت: در حال حاضر با استفاده از درمان های کم تهاجمی بسته و یا لاپاراسکوپی تومورهای کلیه جراحی می‌شوند البته در گذشته انجام این جراحی برای تومورهای بزرگ امکان پذیر نبود ولی خوشبختانه با پیشرفت علم امروز این مسئله قابل انجام است.
وی با اشاره به اینکه تومورهای کلیه سومین تومورهای شایع در حوزه ارولوژی پس از تومور پروستات و مثانه محسوب می‌شوند گفت: بسیاری از این تومورها در زمانی که کوچک هستند هیچ علائمی از خود نشان نمی‌دهند و زمانی که بزرگ شوند با علائمی مانند درد و خونریزی در ادرار همراه می‌شوند.
رئیس کنگره سالانه انجمن اندواورولوژی ایران افزود: بسیاری از بیماران به صورت اتفاقی هنگام انجام سونوگرافی و آزمایش ادرار متوجه تومورهای کلیه زمانی که کوچک هستند، می‌شوند و تشخیص به موقع در درمان موفقیت آمیز بیماری بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهار داشت: این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته یازدهم و دوازدهم آذر سال جاری به صورت حضوری و مجازی برگزار شد بخش دوم این کنگره نیز در تاریخ هجدهم و نوزدهم آذر صرفاً به صورت مجازی در حال برگزاریست.
وی با اشاره به اینکه این کنگره به صورت برنامه مشترک با همکاری انجمن اندواورولوژی ایران و اروپا برگزارمی شود گفت:سخنرانان سرشناس در این حوزه از ایران و اروپا در کنگره حضور دارند و مباحث و جدیدترین دستاوردها در این حوزه مورد بحث و گفت وگو قرار می‌گیرد.

پرونده شکایت بازداشت غیرقانونی مسعودسلیمانی از مقامات آمریکا ثبت گردید
پرونده شکایت بازداشت غیرقانونی دکتر مسعود سلیمانی توسط دولت و مقامات آمریکا در شعبه ۵۵ امور حقوقی تهران ثبت گردید.
مسعود سلیمانی در ۳۰ مهر ۱۳۹۷ برای انجام فرصت مطالعاتی با ویزای قانونی وارد آمریکا شد و به محض ورود به فرودگاه شیکاگو، توسط مامورین امنیتی با پوشش ورود غیرقانونی به خاک آمریکا بازداشت شد و پس از ۱۴ ماه حبس، در نهایت در ۱۶ آذرماه ۱۳۹۸ تبادل شد و به کشور بازگشت.
در طول مدت بازداشت غیرقانونی وی، ضمن بدرفتاری با ایشان، از حداقل امکانات و حقوق خود نیز محروم بود.
در متن دادخواست، به نحوه دعوت ایشان به آمریکا، بازداشت غیرقانونی این استاد برجسته دانشگاه و رفتارهای تبعیض آمیز و تحقیر آمیز با وی، شکنجه‌های جسمی و روحی و روانی دکتر سلیمانی در طول مدت ۱۴ ماه حبس، توصیف و تبیین شده است.
این دادخواست در ۴۰۰ صفحه متن اصلی و قریب ۳۰۰ صفحه ضمائم نگارش شده است. همچنین، در این دادخواست، خواهان به دلیل بازداشت و حبس غیرقانونی که موجب بروز آسیب‌های جسمی و روانی برای این استاد ایرانی و خانواده ایشان شده، علیه ۲۴ خوانده حقیقی و حقوقی از دولت و مقامات آمریکا طرح دعوای حقوقی گردیده است.