کاسه‌های داغ‌تر از آش!
کاسه‌های داغ‌تر از آش!
رسانه ملی یا به اصطلاح میلی، قصدی برای رهایی از حاشیه‌ها و نظرات منفی که گرفتارش است، ندارد.

برخی کارشناسان و مجریان این رسانه به هیچ عنوان دارای محبوبیت و مقبولیت در جامعه نیستند و با اظهار نظرهای نابجا و واکنش‌های نسنجیده، تمام زحمات صدا و سیما را بر باد می‌دهند. در برنامه‌هایی، شنیده شدن صدای انتقاد و جریان‌های مختلف به شکل جدی در دستور کار است و واکنش‌های مثبتی در محافل عمومی و مجازی هم داشته است اما بعضا همین واکنش‌های عجیب و غریب، عملکرد مثبت همان برنامه‌ها را هم زیر سوال می‌برد. آخرین نمونه از این اظهارات و واکنش‌های بحث برانگیز، مربوط به «کیمیا علیزاده»، تکواندوکار ایرانی است که چندسال پیش از کشور مهاجرت سیاسی کرد و امروز برای کشور بلغارستان بازی می‌کند. «ناهید کیانی»، تکواندوکار کشورمان در اولین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک برابر علیزاده از بلغارستان قرار گرفت و توانست در یک رقابت نفس‌گیر او را شکست دهد. پیروزی بسیار شیرین، شبیه دیگر پیروزی‌های کیانی که در نهایت نیز به مدال ارزشمند نقره منجر شد. امروز دیگر همه مردم ایران به ناهید کیانی، پرافتخارترین زن ایرانی تاریخ المپیک افتخار می‌کنند اما مسلما اینکه دیگر ورزشکار کشورمان زیر یک پرچم دیگر بازی کرد و مدال گرفت، شبیه تمام مواردی که ایرانیان را در یک کشور دیگر با هر رشته‌ای در حال افتخارآفرینی می‌بینیم، غم‌انگیز است. اما گویا برخی مجریان و کارشناسان رسانه ملی اینطور تعبیر کردند که انتقام گرفته اند. زمانی به یقین می‌رسیم که صدا و سیمایی‌ها در واکنش‌های خود زیاده‌روی کرده‌اند که به واکنش مسئولان کشور در این‌باره نگاه می‌کنیم. دولتمردان جمهوری اسلامی ایران یا اصلا به بازی کیمیا نپرداختند، یا اگر پرداختند، از بازگشت او به کشور استقبال کردند!مثلا به گزارش خبرگزاری مهر ، «علی بهادری جهرمی»، سخنگوی دولت سیزدهم در پی کسب مدال نقره المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای مجازی با انتشار تصویری از دور افتخار ناهید کیانی با پرچم ایران نوشت: «این دختر ایران است، ناهید کیانی قهرمان، تاریخ ساز و سربلند زیر پرچم ایران!» او در انتهای توئیت خود اضافه کرد: «آغوش وطن همیشه برای کیمیاهای ایران باز است…»
«محمدرضا عارف»، معاون اول رئیس جمهور نیز با اشاره به لحظه درآغوش گرفتن کیمیا و ناهید در انتهای بازی اظهار کرد: «پیام اخلاقی این ورزشکاران این بود که وطن آمادگی کامل برای پذیرش فرزندان خود دارد و ان‌شاءا… شاهد مهاجرت معکوس باشیم.»
آخرین رفتار دور از شان یک رسانه همگانی، اخراج «علیرضا حیدری»، کشتی‌گیر پیشکسوت از برنامه شبکه ورزش به دلیل اظهاراتش درباره کیمیا علیزاده بود. او در حال تشریح کردن بود که با دیدن تنهایی کیمیا ناراحت شده است و گفت مبارزه دو دختر ایرانی مقابل هم بسیار تلخ بوده است که ناگهان به خارج از برنامه مشایعتش کردند. برخوردی که واکنش‌های فراوانی را در فضای مجازی به دنبال داشته و در نهایت مجری برنامه، این شائبه را
تکذیب کرد.
به گزارش خبرآنلاین،‌ «میثم محمدزاده»، یکی از مجریان این برنامه در مصاحبه‌ای درباره این حواشی به طرفداری گفت: «اصلا نمی‌دانم چطور چنین چیزی مطرح شده است. پشت صحنه علیرضا حیدری خودش بارها گفت که می‌خواهد برود چون چند روز پیش مسابقه داشت، وزن کم کرده بود و ساعت خوابش بسیار مهم بود. او گفت من هر شب سر یک زمان مشخصی می‌خوابم و الان از آن زمان گذشته است. باید زودتر به خانه بروم تا این روتین بهم نریزد.»این مجری تلویزیون در ادامه گفت: «بعد از درخواست علیرضا حیدری وقتی دیدیم در حال اذیت شدن است، تصمیم گرفتیم برنامه را با حسین توکلی ادامه بدهیم. چون حسین توکلی و علیرضا حیدری باهم آمده بودند، اینکه ناگهان علیرضا حیدری رفت برای حسین توکلی تعجب برانگیز بود چون اصلا در جریان ماجرا نبود و به همین خاطر او متعجب شد و تصور کرد چون باهم آمدند، باید باهم هم بروند.»
نتیجه اینکه مطالب فوق‌الذکر نشان می‌دهد که این کارشناسان و مجریان یا بادنجان دور قاب‌چین هستند یا کاسه‌ی داغ تر از آش؛ چرا که خود مسئولان کشور، چه از دولت وقت و چه دولت سابق، یا سکوت کرده‌اند یا مغموم شده‌اند. مسئله هم فقط گفتن سخنان بحث برانگیز نیست؛ رفتارهای اشتباه، از کری خواندن‌ها بیشتر نمود پیدا کرده اند و به راستی اگر این ورزشکار انقدر کم اهمیت است و البته کسی که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران بازی کرده، از او به مراتب قوی‌تر است، چرا باید این همه به او پرداخت؟ اگر فی‌الواقع از او انتقام گرفته‌اید، چرا با این رفتارها و اظهارات، مدام علیزاده را در صدر اخبار نگه داشته‌اید؟