۲۱ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال پرداخت شد
۲۱ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال پرداخت شد

در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۱ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در قالب هفت هزار تسهیلات برای اشتغالزایی کسب‌وکار خرد و متوسط در سراسر کشور به خصوص روستاها و مناطق کم برخوردار پرداخت شده است. یکی از طرح‌های توسعه اقتصاد خرد در این صندوق، نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌ فعال […]

در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۱ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در قالب هفت هزار تسهیلات برای اشتغالزایی کسب‌وکار خرد و متوسط در سراسر کشور به خصوص روستاها و مناطق کم برخوردار پرداخت شده است.

یکی از طرح‌های توسعه اقتصاد خرد در این صندوق، نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌ فعال است، بر این‌ اساس از ابتدای امسال با اعطای بیش از سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به احیای بیش از ۱۰۰ واحد اقتصادی نیمه فعال و راکد در کشور کمک کرده است.

همچنین در بخش اعطای تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، این صندوق با پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به حدود سه هزار نفر از کارآفرینان، در بین بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه برتر را کسب کرده است.

صندوق کارآفرینی امید در راستای حمایت از کسب‌وکار زنان در سراسر کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون به سه هزار و ۲۴۰ نفر از زنان، مبلغ پنج هزار و ۳۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخته است.

تسهیلات این صندوق به‌ صورت اجرای تفاهم‌نامه با وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف پرداخت می‌شود، کارآفرینان از طریق این تفاهم‌نامه‌ها در سامانه‌ای به اسم «اسمارت» ثبت شده و به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند و مراحل ارزیابی طرح کسب‌ و کار همراه با نظارت مستمر بر اجرای طرح صورت می‌گیرد.

داشتن مجوزهای مورد نیاز طرح از مراجع مربوطه، عدم اشتغال در دستگاه‌های دولتی، عدم دریافت حقوق بازنشستگی و همچنین شاغل نبودن در شرکت‌ها و مؤسسات غیردولتی در زمان دریافت تسهیلات از شرایط دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در صندوق کارآفرینی امید است.

صندوق مهر امام رضا(ع) حدود ۱۰ سال پیش پس از بحث و بررسی‌ الزامات متعدد از سوی شورای پول و اعتبار و براساس بخشنامه بانک مرکزی به صندوق کارآفرینی امید تغییر نام یافت و پس از تصویب هیأت امنا و با صدور مجوز از سوی بانک مرکزی به فعالیت پرداخت.