پایان دادن بانک ملت به‌تمامی شایعات
پایان دادن بانک ملت به‌تمامی شایعات

بانک ملت که به‌عنوان دارای ترین شرکت ایرانی شناخته می‌شود، با استناد به مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص لزوم افشای جزئیات زمین ها و ساختمان‌های شرکت‌های بورسی و فرابورسی، ۱۸۷۳ قطعه زمین و ساختمان را برای عموم منتشر کرد. براساس مصوبه مورخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، هیات مدیره سازمان بورس و […]


بانک ملت که به‌عنوان دارای ترین شرکت ایرانی شناخته می‌شود، با استناد به مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص لزوم افشای جزئیات زمین ها و ساختمان‌های شرکت‌های بورسی و فرابورسی، ۱۸۷۳ قطعه زمین و ساختمان را برای عموم منتشر کرد.
براساس مصوبه مورخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی ناشران ثبت شده نزد سازمان موظف شدند فهرست زمین و ساختمان‌های خود را مانند الگوی منتشر شده از سوی «سازمان»، در گزارش فعالیت هیات مدیره به مجامع عمومی عادی سالیانه یا عادی به طور فوق العاده، افشا کنند. در ابلاغیه مدیر نظارت بر ناشران سازمان، جدولی پیوست شده است که بر این اساس، فهرست زمین و ساختمان‌های ناشران، باید طبق مختصات عنوان شده در این جدول، منتشر شود همچنین مبالغ مندرج در جدول یاد شده باید با مبالغ متناظر آنها طبق آخرین صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده مطابقت داشته باشد.
مدیرعامل بانک ملت در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک اعلام کرده بود که بانک ملت لقب داراترین شرکت ایرانی و بانک ایرانی را دارد و این عنوان بر اساس دارایی های ثابت مشهود و نامشهود رخ داده است. در ترازنامه خرداد امسال جمع دارایی بانک ملت رقم ۸۰۱۴ هزار میلیارد ریال اعلام شد.
دارایی ثابت مشهود بانک ملت در خرداد ۱۴۰۰ معادل ۲۰۳ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال و دارایی ثابت نامشهود بانک ۱۷ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال گزارش شده است.
در گزارش بانک ملت تعداد دارایی که منتشر شده ۱۸۷۳ فقره قطعه زمین و ساختمان است.
جمع متراژ اعلام شده مبلغ ۵۶۵ هزار و ۷۸۶ متر است که از این فقرات حدود ۴۱ هزار و ۶۲۹ متر از این املاک در سراسر ایران آماده برای فروش بوده و در سرفصل سایر دارایی ها آمده است.
ارزش دفتری این املاک به مبلغ ۱۹۵ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال ارزش گذاری دفتری در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ تعیین شده است.
رشد ۷۰ درصدی اعطای تسهیلات بانک توسعه صادرات در استان بوشهر
رئیس شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات ایران گفت: مانده تسهیلات این شعبه از شهریورسال ۱۳۹۹ بالغ بر ۵۸۸ میلیارد ریال بوده و در شهریورماه سال جاری به ۱۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است که رشد ۷۰ درصدی را نشان می دهد.
محمد افلاکی با تشریح عملکرد این شعبه، افزود: تلاش داریم مانده تسهیلات خود را تا پایان سال به ۲۵۰۰ میلیارد ریال برسانیم و در همین راستا جلسات مستمری برای معرفی خدمات و تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران با صادرکنندگان و تولیدکنندگان مطرح استان بوشهر برگزار شده است.
وی، عمده کالای صادراتی استان بوشهر را میعانات گازی، مواد معدنی، محصولات پتروشیمی و آبزیان عنوان کرد و گفت: تمامی میعانات گازی و بخش عمده ای از محصولات پتروشیمی استان از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس واقع در عسلویه و مواد معدنی و آبزیان نیز از ۱۴ گمرک استان به کشورهایی نظیر چین، حوزه خلیج فارس، ترکیه، عراق، افغانستان و هند صادر می شوند.
افلاکی افزود: جلسات تخصصی برای معرفی خدمات و تسهیلات ویژه دانش بنیان ها با پارک علمی و فناوری خلیج فارس برگزار شده و قرار است روند اطلاع رسانی در این زمینه با همراهی پارک انجام بپذیرد.
رئیس شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: بیش از ۳۴۲ میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان تا بیستم شهریورماه سال جاری از این شعبه پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با پرداخت بیش از ۲۰۸ میلیارد ریال، رشد ۶۴ درصدی را تجربه کرده ایم.
وی با تاکید براینکه برای دستیابی به سطح مطلوب ارائه خدمات و تسهیلات و تحقق هدف گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریالی در حوزه اعطای تسهیلات از شعبه بوشهر نیاز به تلاش بیشتری داریم، اظهار داشت: با توجه به افزایش تورم، لازم است سقف اعتباری شعبه ارتقا یابد.
صرفه‌جویی ارزی ۴۵میلیون یورویی و اشتغالزایی ۴۸۰۰ نفری
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان از صرفه جویی ارزی بالغ بر ۴۵میلیون یورویی، اشتغالزایی ۴۸۰۰ نفری و جذب بیش از ۱۵۰ شرکت و ۱۲ مرکز رشد دانشگاهی برای همکاری توسط این شرکت طی دو سال اخیر خبر داد.
محمدمسعود سمیعی نژاد، شناسایی و بومی سازی ۱۶۰۰ ردیف کالا شامل افزون بر ۱۲۰۰۰قطعه، کاهش نسبت درخواست های خرید خارجی به زیر ۵ درصد، استفاده از فناوری های نوین و به روز دنیا در صنعت معدن و زنجیره تولید فولاد و کاهش مصرف آب و برق کارخانجات به میزان ۱۵درصد را از دیگر دستاوردهای این شرکت ذکر کرد.
سمیعی نژاد در تشریح چگونگی دستیابی به موفقیت های گروه تصریح کرد: یکی از اصلی ترین گلوگاه‌ها برای تولید پایا و مستمر در کارخانه های تولیدی، تعمیر و نگهداری به موقع و نیز بهره گیری از قطعات یدکی و تجهیزات است که اکثرا تولید خارج هستند و به دلیل وجود تحریم ها، هم امکان دسترسی به آنها سخت تر از گذشته بوده و هزینه تمام شده آنها برای شرکت ها بالا است.
سمیعی نژاد بیان کرد: در گام اول تیمی متشکل از نیروهای جوان شرکت در کنار افراد با تجربه تشکیل و هدف‌گذاری‌های لازم و نیز مسیرهای نیل به این اهداف مشخص و مسیر اجرایی تعیین شد. اکنون پس از گذشت ۲سال از این اقدام، دستاوردهای آن را می توان بهینه سازی فرآیند های تصمیم گیری، ایجاد و افزایش خودباوری و انگیزه در مجموعه و نیز تولیدکنندگان داخلی و از همه مهمتر شناسایی توانایی‌ها و قابلیت‌های موجود در کشور دانست که علی رغم وجود، دیده نمی شوند.