مجوز مصرف اضطراری داوطلبانه واکسن کووپارس رازی و فخرا صادر شد
مجوز مصرف اضطراری داوطلبانه واکسن کووپارس رازی و فخرا صادر شد

رییس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به ترتیب به رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مدیرعامل شرکت میلاد داروی نور موافقت خود را با صدور مجوز مصرف اضطراری داوطلبانه واکسن کووپارس رازی و فخرا اعلام کرد. این موافقت روز یکشنبه در نامه محمدرضا شانه ساز به علی اسحاقی رییس موسسه تحقیقات […]

رییس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به ترتیب به رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مدیرعامل شرکت میلاد داروی نور موافقت خود را با صدور مجوز مصرف اضطراری داوطلبانه واکسن کووپارس رازی و فخرا اعلام کرد. این موافقت روز یکشنبه در نامه محمدرضا شانه ساز به علی اسحاقی رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مدیرعامل شرکت میلاد داروی نور اعلام شده است.
در نامه شانه ساز به اسحاقی آمده است:‌ پیرو صدور مجوز مشروط مصرف واکسن کووپارس در دوازدهمین جلسه مورخ ۱۴۰۰/۶/۲۴ کمیسیون قانونی تشخیص ( صلاحیت ساخت و ورود دارو مواد بیولوژیک ) که در نامه شماره ۶۶۵۳۵۴۲۷ مورح ۱۴۰۰/۶/۲۴ ابلاغ شده است و هم چنین مطابق با چهاردهمین جلسه مورخ ۱۴۰۰/۸/۲ کمیسیون قانونی تشخیص (صلاحیت ساخت ورود دارو مواد بیولوژی ) با توجه به بحران همه گیری کرونا و براساس دستور مقام عالی وزارت در نامه شماره ۱۰۱/۱۹۲۵ د مورخ ۱۴۰۰/۸/۱ و نامه شماره ۱۰۱/۱۸۹۸ /د پیرو مصوبات سناد ملی کرونا مورخ ۱۴۰۰/۷/۲۰ با صدور مجوز مصرف اضطراری داوطلبانه فرآورده مشروط به مصرف مطابق با اولویت های وزارت بهداشت و براساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ و تعهد برتکمیل مستندات و تکمیل مطالعه بالینی فاز سه و پذیریش مسوولیت هر گونه عوارض احتمالی ناشی از تزریق واکسن توسط سازنده برای مدت ۶ ماه با ارائه مدارک لازم و رعایت کلیه ضوابط و مقررات جاری این اداره کل موافقت شد.
واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی – استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید و روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه در این موسسه مستقر در کرج رونمایی شد.
شیوع اختلالات سلامت روان در پاندمی کرونا افزایش یافته است
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: براساس آمار سازمان جهانی بهداشت تعداد افرادی که از اختلالات ناشی از سلامت روان رنج می‌برند در سالیان اخیر افزایش یافته و در دوران شیوع کرونا این آمار نیز بیشتر شده است.
دکتر سید جعفر حسین در اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان در مرکز همایش های رازی، با بیان اینکه این جشنواره پیام امید و تعامل دارد، افزود: در واقع این مدل پیام ها هستند که در این برهه زمانی می توانند به ما کمک کنند؛ همه این موارد بر مقوله بهداشت روان تاکید دارند.
وی ادامه داد: براساس آمار سازمان جهانی بهداشت تعداد افرادی که از اختلالات ناشی از سلامت روان رنج می برند در سالیان اخیر افزایش پیدا کرده و در دوران شیوع کرونا این آمار بیشتر هم شده است. دکتر حسین با تاکید بر اینکه مقوله اختلالات روانی ناشی از پاندمی مهم است، عنوان کرد: اختلالات روانی در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است؛ ما در این رویداد خواستیم توجه تصمیم گیران را به مقوله اختلالات روانی جلب کنیم.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با بیان اینکه ایران تاریخ طولانی و فرهنگی بسیار غنی دارد، خاطرنشان کرد: انگ اجتماعی مقوله دیگری بود که در این جشنواره به آن توجه شده، این موضوع مختص جمهوری اسلامی ایران نیست و در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد؛ یک نگاه آینده گرایانه به ما نشان داد که این موضوع بسیار مهم است و سیاست گذاران باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
شناسایی ۸ هزار و ۴۲۷ مبتلای جدید
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:‌ ۱۷۷ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و ۸۴۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است.
طی ۲۴ ساعت منتهی به روز یکشنبه نهم آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۰۸ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۶۳۸ نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.
تاکنون ۵ میلیون ۵۰۸ هزار و ۸۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
همچنین سه هزار و ۸۸۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون ۳۵ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۳۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
تاکنون ۵۲ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۳۷ نفر دُز اول، ۳۴ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۶۱۷ نفر دُز دوم و ۸۸ هزار و ۶۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۷ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۶۲۳ دُز رسید.