ماکرون: از فعالیت آژانس در ایران حمایت می‌کنیم
ماکرون: از فعالیت آژانس در ایران حمایت می‌کنیم

رئیس جمهور فرانسه در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌های این نهاد بین‌المللی در ایران حمایت کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز در دیدار با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاریس، گفت فرانسه از فعالیت آژانس در زمینه نظارت […]

رئیس جمهور فرانسه در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌های این نهاد بین‌المللی در ایران حمایت کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز در دیدار با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاریس، گفت فرانسه از فعالیت آژانس در زمینه نظارت و بازرسی برنامه هسته‌ای ایران و تلاش‌های آن برای تداوم مطلع بودن از فعالیت‌های هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.
گروسی اخیرا سفری به ایران داشت و راجع به مسائل باقی‌مانده پادمانی با مقامات کشورمان گفت‌وگو کرد. اگرچه بنا به گفته او، مذاکراتش در ایران «بی نتیجه ماند»، اما ایران گفته است مذاکرات با آژانس شکست نخورده و رایزنی‌ها جهت تقویت همکاری با این نهاد بین‌المللی ادامه خواهد داشت.
باقری: جمع‌بندی ۶ دور مذاکرات قبلی یک پیش‌نویس است نه یک توافق
رئیس هیات مذاکره کننده ایران با ۱+۴ گفت: آن چه از ۶ دور مذاکرات قبلی پیش روی ماست یک پیش‌نویس است نه یک توافق و پیش‌نویس محل مذاکره است.
علی باقری در این ارتباط ادامه داد: تا وقتی در مورد همه چیز توافق نشده باشد در مورد هیچ چیزی توافق نشده است.
وی افزود: بر این اساس همه مباحثی که در ۶ دور گفت‌وگوهای وین به یک جمع بندی رسیده قابل مذاکره است و این مورد اذعان همه طرف‌های گفت‌وگو در نشست روز دوشنبه هم بود.
نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام به ریاست مشترک علی باقری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا عصر روز دوشنبه برگزار شد.
هیأت ایرانی با هدف تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران با ترکیبی حقوقی-اقتصادی در این جلسه حضور یافته است.
دو معاون دیپلماسی اقتصادی و امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و همچنین معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک مرکزی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و مشاور اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی از جمله اعضای هیأت ایرانی حاضر در نشست وین بودند.
مدیران پشت میزنشین آفت دولت و ملت هستند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران ناکارآمد و بی‌تجربه آفت دولت و ملت که هدفشان حفظ جایگاه و منافع فردی خود واطرافیانشان است، کشور را با چالش جدی روبرو می‌کنند. رضا آریان‌پور در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رییس جمهوری گفت: دو گروه از مدیران برای دولت و ملت آفت هستند آنها در سال‌های آتی، آرزوها، برنامه‌ها و اهدافی را که برای مردم دارید، به قهقرا خواهند برد و کشور را با چالش روبرو می‌کنند؛ گروه اول مدیران ناکارآمد، بی‌برنامه، پشت میزنشین و بی‌انگیزه به جامانده از دولت سابق هستند که هدف نهایی آنها حفظ جایگاه و منافع فردی و اطرافیان است که از این دست مدیران در وزارتخانه‌های استانی و شهرستانی فراوان داریم. این افراد از لابی‌های مختلفی برای حفظ خود استفاده می‌کنند و متأسفانه گاهی ما نمایندگان هستیم که لابی این مدیران می‌شویم. آریان پور اضافه کرد: گروه دوم مدیرانی هستند که طاقت طی کردن پله‌های ترقی را به صورت تدریجی نداشته و بدون داشتن دانش، تجربه و رزومه و صلاحیت لازم به مدت کافی به مدد دوستی و رفاقت و روابط فامیلی، در رده‌های مدیریتی شهرستانی، استانی و گاهی ملی قرار می‌گیرند و یک شبه راه چندین ساله را طی می‌کنند.
برگزاری نخستین جلسه فوق العاده دولت برای بررسی بودجه ۱۴۰۱
اولین جلسه هیئت دولت برای بررسی لایحه بودجه سال آتی، دیروز برگزار شد. نخستین جلسه فوق العاده دولت برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور صبح دیروز به ریاست آیت الله رییسی رییس جمهور برگزار شد. دولت برای بررسی تبصره های بودجه سال آینده روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نوبت صبح و عصر جلسه خواهد داشت تا در زمان مقرر این لایحه تدوین و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.
سناتورجمهوری‌خواه: بایدن تیم خود را برای تسلیم شدن در برابر ایران به وین فرستاده‌ است
سناتور جمهوری‌خواه ادعا کرد که برجام با دولت جمهوری‌خواه بعدی آمریکا از بین خواهد رفت.
به گزارش ایلنا، تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه در پیامی توئیتری مدعی شد: بایدن تیم خود را برای مذاکره و تسلیم شدن آمریکا در برابر ایران به وین فرستاده‌ است. این دولت حاضر نیست ایران را به خاطر تلاش‌های هسته‌ای، حمایت از تروریسم و حملات به نیروهای آمریکایی و متحدان ما پاسخگو بداند. وی افزود: توافق هسته‌ای بایدن و ایران حتی بدتر از آنچه پیش از آن بود، خواهد بود ولی زمانی که جمهوری‌خواهان دوباره قدرت را در دست گیرند، از بین خواهد رفت.
اسرائیل نگران مذاکرات وین است
وزارت خارجه اسرائیل مدعی شد که مذاکرات وین می‌تواند به هسته‌ای شدن ایران کمک کند و برای همین هم نگران است. «آلون اوشپیتز» سرپرست وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد: اسرائیل نگران است که مذاکرات وین به ایران کمک کند تا به “آستانه رسیدن به بمب هسته‌ای” برسد. در جامعه بین‌المللی اجماع گسترده‌ای وجود دارد که باید از دستیابی ایران به بمب جلوگیری شود. اسرائیل باور دارد که ایران باید از این ظرفیت محروم شود.