نمایش «تومان» در «سینما آی فیلم»
نمایش «تومان» در «سینما آی فیلم»

برنامه «سینما آی‌فیلم» این هفته به سراغ معرفی فیلم سینمایی «تومان» و گپ‌وگفت با عوامل آن می‌رود. به‌گزارش روابط‌عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «سینما آی‌فیلم» به تهیه‌کنندگی عطا جاوید، فردا چهارشنبه۱۰آذر، به فیلم سینمایی «تومان» می‌پردازد. این فیلم سینمایی محصول سال ۱۳۹۷ به کارگردانی مرتضی فرشباف و تهیه کنندگی سعید سعدی است. میرسعید موسویان،مجتبی […]

برنامه «سینما آی‌فیلم» این هفته به سراغ معرفی فیلم سینمایی «تومان» و گپ‌وگفت با عوامل آن می‌رود.
به‌گزارش روابط‌عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «سینما آی‌فیلم» به تهیه‌کنندگی عطا جاوید، فردا چهارشنبه۱۰آذر، به فیلم سینمایی «تومان» می‌پردازد.
این فیلم سینمایی محصول سال ۱۳۹۷ به کارگردانی مرتضی فرشباف و تهیه کنندگی سعید سعدی است.
میرسعید موسویان،مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه، ایمان صیاد برهان، حامد نجابت و سجاد بابایی بازیگران این فیلم هستند.
خلاصه داستان آن نیز به این قرار است: این فیلم درباره یک سال از زندگی فردی است که از راه قمار اسب و فوتبال تلاش می‌کند یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد.
حسام فروتن، مجری «سینما آی‌فیلم» در این برنامه با کارگردان، مرتضی فرشباف ومیر سعید مولویان و ایمان صیاد برهانی بازیگران این فیلم گپ‌وگفت می‌کند.
«سینما آی‌فیلم» فردا شب ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن می‌رود. بازپخش آن را می‌توانید در ساعت‌های ۰۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ روز پنجشنبه تماشا کنید.
سفر به قزوین با برنامه «ایران»
شبکه هیسپان تی‌وی
برنامه «ایران» این هفته به سراغ شهر تاریخی قزوین رفته و صنعت شیشه و تفریحات این شهر را به مخاطبان خود معرفی می‌کند.
به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مجموعه مستند «ایران» در قسمت های قبل به بخش کوچکی از شهر قزوین پرداخت و در این قسمت مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری دیگر این شهر را به مخاطبین شبکه هیسپان تی‌وی معرفی می کند.
در بخش دیگری از این رنامه با یک فرد نخبه جوان ایرانی که بیشتر عمر خود را وقف حشره شناسی و کشف گونه های جدید حشرات کرده است، مصاحبه می شود.
همچنین این برنامه به ورزش موتور سواریی کی از ورزش های پرطرفدار در میان جوانان ایرانی است، می پردازد و در ادامه با یکی از شاخه های هنری «شیشه» که هنرمندان ایرانی در آن مهارت بالایی دارند پرداخته می شود.
مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۰۴:۳۰ از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های ۰۹:۳۰، ۱۳:۰۰ و ۱۸:۳۰ برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

درشبکه پرس تی وی  «جریان خاورمیانه» با  حضور طالب حسنی و مرضیه هاشمی
قدردانی نخست وزیر یمن از شبکه پرس تی‌وی
برنامه «جریان خاورمیانه» (Midea Stream)نگاهی دارد به قدردانی نخست وزیر یمن از شبکه پرس تی‌وی و ساخت دومین سفارت بزرگ جهان در لبنان توسط آمریکا.
به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این هفته «جریان خاورمیانه» در بخش اول و با حضور طالب حسنی روزنامه نگار یمنی و مرضیه هاشمی گوینده پرس تی‌وی به تقدیر و اهدای جایزه عبدالعزیز بن حبطور، نخست وزیر یمن به شبکه پرس تی‌وی به دلیل نقش برجسته این رسانه در ایستادن در کنار مردم یمن و افشای جنایات تجاوزکارانه آمریکا، عربستان سعودی و امارات از ابتدای جنگ می‌پردازد.
مروه عثمان، مجری برنامه از طالب حسنی به‌عنوان روزنامه‌نگاری که خود برای شبکه المسیره یمن کار می‌کند، سوال می‌کند که عملکرد پرس تی‌وی را که طی سال‌ها برای پوشش جنگ وحشیانه علیه مردم شما در یمن ارائه کرده است، چگونه ارزیابی می‌کند؟
مجری «جریان خاورمیانه» همچنین از مرضیه هاشمی که سال‌هاست با پرس تی‌وی همکاری دارد، می‌خواهد تا فضای کاری این رسانه را که بر افشای بی‌عدالتی در سراسر جهان و به ویژه غرب آسیا تاکید دارد و احساسش را از طرف همه مجریان، خبرنگاران، تهیه‌کنندگان و کارکنان پرس تی‌وی بابت دریافت چنین تقدیری از مردمی که سال‌ها در زیر جنگ وحشیانه، محاصره دائمی رنج می‌برند و با یک بحران انسانی شدید روبرو هستند، توصیف کند.
بخش دوم «جریان خاورمیانه» نیز اختصاص به بررسی دلایل ساخت دومین سفارت بزرگ جهان در لبنان توسط ایالات متحده دارد که برای مالیات‌دهندگان آمریکایی یک میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. لبنان کوچکترین کشور در جهان عرب و احتمالاً در تمام غرب آسیا است.
مروه عثمان در این بخش و در گفت و گو با لیث معروف، مفسر سیاسی از بیروت به نقد و بررسی این تصمیم آمریکا و علل و دلایل آن می‌پردازد.
برنامه «جریان خاورمیانه» سه‌شنبه ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت ۱۰:۰۰، ۱۷:۰۰ و ۲۳:۰۰، پنج‌شنبه ساعت ۱۸:۰۰، ۰۳:۰۰، جمعه ساعت ۱۲:۰۰ و شنبه ساعت ۰۵:۰۰ خواهد بود.