واکنش عضو هیات مدیره تراکتور به جذب مربی خارجی، قوچان نژاد و دریافت کمک ۳۰۰ میلیاردی
واکنش عضو هیات مدیره تراکتور به جذب مربی خارجی، قوچان نژاد و دریافت کمک ۳۰۰ میلیاردی

عضو هیات مدیره تراکتور توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این باشگاه ارائه کرد. واکنش عضو هیات مدیره تراکتور به جذب مربی خارجی، قوچان نژاد و دریافت کمک ۳۰۰ میلیاردی هوشنگ نصیرزاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره احتمال حضور یک بدنساز کروات در کادرفنی تیم تراکتور اظهار داشت: بدنسازی جزو حوزه‌هایی است […]

عضو هیات مدیره تراکتور توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این باشگاه ارائه کرد.
واکنش عضو هیات مدیره تراکتور به جذب مربی خارجی، قوچان نژاد و دریافت کمک ۳۰۰ میلیاردی
هوشنگ نصیرزاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره احتمال حضور یک بدنساز کروات در کادرفنی تیم تراکتور اظهار داشت: بدنسازی جزو حوزه‌هایی است که مربیان خیلی کمی در آن داریم. به همین دلیل باشگاه تراکتور با یکی دو بدنساز مذاکره و رزومه آنها را در اختیار گرفته است. اکنون مشغول مطالعه رزومه مربیان مدنظر و مذاکره با آنها هستیم تا در صورت فراهم شدن شرایط یکی از این مربیان به کشورمان بیاید.
وی درمورد شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه کادرفنی تراکتور رضا قوچان نژاد را مدنظر قرار داده است، پاسخ داد: وی اکنون بازیکن آزاد است و اگر باشگاه‌های دیگر قوچان‌نژاد را بخواهند احتمال دارد کادرفنی تراکتور او را مدنظر قرار بدهد. عضو هیات مدیره تراکتور درباره شائبه مطرح شده مبنی بر کمک ۳۰۰ میلیاردی شرکت مس سونگون به این باشگاه توضیح داد: هر باشگاهی در هر جایی مستقر است باید بابت مسئولیت‌های اجتماعی خود هزینه‌هایی انجام بدهد. مس سونگون یکی از بزرگ‌ترین معادن مس ایران است و ۵۰ درصد مس ایران از سونگون استخراج می‌شود اما این شرکت تاکنون برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی‌اش فقط یک تیم فوتسال را در اختیار داشته است.
نصیرزاده ادامه داد: افکار عمومی در آذربایجان بیشتر از هر تیمی از تراکتور حمایت می‌کند. به همین دلیل می‌گویند شرکت مس سونگون باید به خاطر مسئولیت‌های اجتماعی‌اش مبلغی را به تیم تراکتور اختصاص بدهد اما ۳۰۰ میلیارد دروغ است و مشخص نیست چه کسی چنین رقمی مطرح کرده است. طبق صحبت‌های انجام شده قرار است مبلغ معقولی از این شرکت در اختیار تراکتور قرار بگیرد.
رنکینگ باشگاهی آسیا اعلام شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا رتبه‌بندی مسابقات باشگاهی این قاره در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا رتبه‌‌بندی باشگاهی کشورهای این قاره را اعلام کرد. براساس رنکینگ مسابقاتی باشگاه‌های آسیا که از سوی AFC اعلام شد، ایران با کسب ۱۴٫۲۲۵ امتیاز در سال ۲۰۲۱ و در مجموع با ۷۷٫۷۹۲ امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است.
در این رتبه بندی عربستان سعودی (۲۰٫۹۵ امتیاز در ۲۰۲۱ / امتیاز کل ۱۰۰)، کره جنوبی (۲۲٫۷۵ امتیاز در ۲۰۲۱ / امتیاز کل ۹۵٫۴۶۲)، ژاپن (۱۷٫۸۷۵ امتیاز در ۲۰۲۱ / امتیاز کل ۹۳٫۴۱۲) در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.
ضمن اینکه قطر، ازبکستان، چین، امارات، تایلند و اردن در بخش امتیازات کلی، رده‌های پنجم تا دهم را به خود اختصاص دادند.
غیبت دو بازیکن؛ چالش هوادار برای بازی با پرسپولیس
در یکی از بازی های هفته نهم لیگ برتر فردا پرسپولیس در استادیوم آزادی میزبان هوادار خواهد بود.
هوادار که با ۵ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد در حالی مهیای بازی با پرسپولیس می شود که محمد قاضی و داریوش شجاعیان دو بازیکن کلیدی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. هوادار در این فصل از بازی ها تنها در مصاف با پدیده برنده شده و در دو مسابقه دیگر به نتیجه مساوی دست یافت و در ۵ بازی هم شکست خورد. این تیم که اولین فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می کند در هفته های ابتدایی متوجه شد برای ماندن در جدول بازی ها کار سختی پیش رو دارد. این تیم به تازگی با استعفای مدیر عاملش یعنی اسدی هم مواجه شده است. هوادار در صورتی که امتیازی از این بازی به دست نیاورد در انتهای جدول هم چنان به عنوان یکی از دو گزینه سقوط به دسته پایین تر باقی خواهد ماند.
نساجی و آلومینیوم به یک شرط در مشهد
دیدار خانگی بعدی نساجی در برابر آلومینیوم اراک خواهد بود که این بازی در چارچوب هفته دهم لیگ برتر برگزار می شود.
باشگاه نساجی به سازمان لیگ پیشنهاد داده است تا زمان آماده سازی استادیوم شهید وطنی قا ئمشهر دیدارهای خانگی نساجی در استادیوم امام رضای مشهد برگزار شود که اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران با این درخواست موافقت کرده و به نظر می رسد سازمان لیگ هم با اجرای این تصمیم مخالفتی نداشته باشد به این خاطر که چمن استادیوم امام رضای مشهد یکی از بهترین چمن های کشور است اما در این بین نظر شورای تامین امنیت استان خراسان رضوی هم مهم است. در صورتی که نظر شورای تامین امنیت استان خراسان رضوی مثبت باشد نساجی تا زمان آماده سازی استادیوم شهید وطنی میهمان استادیوم امام رضای مشهد خواهد شد. پیش تر بازی های مهم پدیده حتی با حضور ۲۰ هزار نفری تماشاگر در استادیوم امام رضای مشهد بدون مشکل خاصی برگزار می شود. در صورت برگزاری بازی ها با حضور تماشاگر نساجی می تواند از حمایت مازنی ها مقیم مشهد در بازی های خانگی خود بهره ببرد. دیدار نساجی – آلومینیوم اراک چهارشنبه هفته آینده برگزار می شود و در صورتی که شورای تامین امنیت استان خراسان رضوی با حضور نساجی در مشهد مخالفت کند تیم مازنی مجبور است در ادامه مسیر هم در استادیوم شهدای ساری میزبان حریفان باشد.
برای آقاکریم این بهترین نسل تیم ملی نیست!
کریم باقری در گفتگویش با برنامه یازده، نسل ۹۸ را بهترین نسل ملی تاریخ قلمداد کرد.
به گزارش ورزش سه، مربی تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ملی ایران محسوب می‌شود، در پاسخ به سوالی درباره این‌که کدام از تیم ملی بهترین تیم تاریخ فوتبال ایران بوده، به سرعت به کلمه «نودی و هشتی‌ها» اشاره کرد و گفت: ضمن این‌که این بازیکنان بهترین همبازیانش بوده‌اند، این نسل بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران از نظر اوست.
دومین انتخاب کریم نیز تیم مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ بود که با وجود بازی‌های بسیار خوب، فرصت حضور در رقابت‌های جام جهانی را به دلیل قرعه بسیار دشوار آن زمان پیدا کرد؛ زمانی‌که از آسیا فقط ۲ تیم به جام جهانی صعود می‌کرد و تیم دوم باید از پس آخرین نماینده اروپا (ایرلند) بر می‌آمد. این صحبت‌های باقری در حالی است که او در پروژه هدایت بازیکنان تیم ملی ایران برای جام جهانی قطر ۲۰۲۲ حضور دارد و بسیاری این نسل فعلی فوتبال ایران را، بهترین نسل تاریخ می‌دانند.

 

عراق؛ با کادر فنی جدید به تهران می‌آید

عراق بعد از حذف از بازی های عرب کاپ در دوحه حالا مهیای بازی با ایران در ادامه بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ می شود.
این تیم در دوحه با وجود اینکه از همه بازیکنان اصلی خود بهره می برد در برابر قطر شکست خورد و از جدول بازی ها خارج شد. این موضوع ادامه همکاری فدراسیون فوتبال عراق با سرمربی موقت را به هاله ای از ابهام فرو برد.
پتروویچ که به طور موقت جانشین اددوکات هلندی شده است در مورد ادامه همکاری با تیم ملی فوتبال عراق می گوید: « من هیچ قراردادی به عنوان سرمربی با فدراسیون فوتبال عراق ندارم. ما به عنوان یک تیم یک کار گروهی را در این مدت انجام دادیم. بعد از کنار رفتن ادووکات قرار بود همه ما دسته جمعی استعفا بدهیم اما فرصت کافی برای فدراسیون عراق وجود نداشت که بتوانند مربی جدید انتخاب کنند. ادووکات به من گفت اگر می‎خواهی تو بمان و من تصمیم گرفتم در این مقطع به تیم ملی عراق کمک کنم. این فرصت بسیار ارزشمندی بود و من خوشحالم که در این مقطع به تیم ملی عراق کمک کردم اما شرایط ما برای ادامه همکاری بستگی به تصمیم فدراسیون فوتبال عراق خواهد داشت و وضعیت من در اینجا مشخص نیست. ما همه تلاش خودمان را در این مقطع کردیم اما موفق به صعود از این مرحله نشدیم و در خصوص ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی هم فدراسیون باید تصمیم‎گیری کند.»
مصاف عراق با ایران در بازی های دور برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ هفتم بهمن در استادیوم آزادی برگزار می شود. در بازی رفت ایران در دوحه با ۳ گل پیروز شد و هم اکنون با ۱۶ امتیاز در صدر جدول گروه A قرار دارد و این در حالی است که عراقی ها شانسی برای صعود به جام جهانی دوحه ندارند. عراق در صورتی که قید ادامه همکاری با مربی کروات را بزند با کادر فنی جدید برای بازی با تیم ملی فوتبال کشورمان به ایران می آید.

 

رادو: شکایتم از پرسپولیس را کنسل کردم

بوژیدار رادوشویچ در گفتگوی کوتاه درباره خروج از ایران اظهار نظر کرد.
خروج بوژیدار رادوشویچ از ایران، هواداران پرسپولیس را شگفت زده کرد اما خود رادو با آرامش و رضایت از این تصمیم صحبت می‌کند و می‌گوید که حاصل یک روند بی احترامی از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس به او بوده است.
ساعتی پیش از اینکه رادو ایران را ترک کرد، در حالی که به نظر مصمم بود که چنین اقدامی را انجام دهد، در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این موضوع اظهار داشت: حتی همین ۵۰ هزار یورو هم با تاخیر یک روزه به من پرداخت شد. همچنین یک توافقنامه به من پیشنهاد دادند که قبول کنم ایران را ترک نخواهم کرد چرا که از این موضوع نگران هستند. مشکل آنها این است که نمی‌خواهند به قدری به من پول بدهند که به صورت قانونی نتوانم قراردادم را فسخ کنم.
او در این باره افزود: از من خواستند تا پاسپورتم را به باشگاه بدهم که درخواست عجیبی بود. آنها به من احترام نگذاشتند. وقتی در تابستان [سمیعی] به من بدقولی کرد، من گفتم “ولش کن، مهم نیست” اما حالا به خاطر این بدقولی ها آماده ام تا …
بوژیدار پس از ترک ایران ترجیح داد که درباره علت خروج به همان صحبت‌ها پیرامون احترام بسنده کند.
او در پاسخ به این سوال که آیا از پرسپولیس شکایت خواهد کرد گفت: یک ساعت پیش می‌خواستم این کار را انجام دهم اما کنسل کردم. رادو در پایان گفت: مدیران باشگاه مغز من را خسته کردند و عصبی ام کردند. من همیشه برای پرسپولیس با تمام توان بازی کردم و همیشه هواداران را دوست داشتم.