افزایش و رونق تجارت از اولویت‌‌های مهم  سازمان بنادر و دریانوردی است
افزایش و رونق تجارت از اولویت‌‌های مهم  سازمان بنادر و دریانوردی است

جمله، سرویس حمل و نقل معاون وزیر راه و شهرسازی و‌ مدیرعامل سازمان بنادر و‌ دریانوردی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌‌های سازمان بنادر و دریانوردی افزایش و رونق تجارت است، گفت: تامین کالای اساسی هیچ مشکلی ندارد و در کوتاه‌ترین زمان تخلیه کالاهای اساسی در بنادر انجام می‌شود. علی اکبر صفایی با اشاره […]

جمله، سرویس حمل و نقل

معاون وزیر راه و شهرسازی و‌ مدیرعامل سازمان بنادر و‌ دریانوردی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌‌های سازمان بنادر و دریانوردی افزایش و رونق تجارت است، گفت: تامین کالای اساسی هیچ مشکلی ندارد و در کوتاه‌ترین زمان تخلیه کالاهای اساسی در بنادر انجام می‌شود.

علی اکبر صفایی با اشاره به اینکه تعداد ۷۵ هزار دستگاه کامیون برای توزیع کالای اساسی نیازمند هستیم، بیان ‌کرد: نگرانی بابت تامین کالای اساسی وجود ندارد چرا که در کوتاه‌ترین زمان تخلیه کالاهای اساسی انجام می شود. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت کالای اساسی گفت: کالا‌ی اساسی امسال نسبت به سال قبل رشد ۲۵ درصد‌ی داشته است و بیشترین آن مربوط به بندر امام خمینی(ره) است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌‌های سازمان بنادر و دریانوردی افزایش و رونق تجارت است، ‌اظهار کرد: از توان همه شرکت‌های دانش بنیان داخلی در جهت تامین قطعات یدکی ناوگان و همچنین تامین سوخت کم سولفور‌ استفاده خواهیم کرد.
صفایی اظهارداشت: برای ایام نوروز ۱۴۰۱ و تردد‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ‌برنامه‌ریزی‌ لازم را انجام داده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، سیاست‌گذاری بر پایه دانش را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و تاکید کرد: پژوهش و آگاهی مستمر از اتفاقات پیرامونی، زمینه را برای اتخاذ تصمیمات راهبردی و هوشمندانه برای ارتقاء جایگاه حمل‌ونقل دریایی کشور در سطح منطقه، فراهم می‌کند.
صفایی، پژوهش را یکی از اصلی‌ترین ملزومات برای نیل به پیشرفت و توسعه پایدار هر کشور توصیف کرد.
وی، توجه به پژوهش و سیاست گذاری بر پایه دانش در بخش حمل و نقل دریایی که مبتنی بر تولید ثروت از دانایی است، را از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی عنوان و خاطرنشان کرد: این کار، مسیر حرکت ما را در تحقق «گام دوم انقلاب» هموار می‌سازد.
وی با تاکید بر اینکه تولید علم و نوآوری نقش موثری در رقابت‌پذیری جوامع ایفا می کند، گفت: اغلب دولت‌ها در این راستا با درک کامل از اهمیت و کارکرد پژوهش در حل مسایل و مشکلات، صیانت و حفاظت از تولید علم و نوآوری را در برنامه‌های پیشرفت و توسعه کشور خود قرار داده‌ و با وضع قوانین و مقررات لازم، سودآوری پژوهش و نوآوری را تضمین و پیشرفت کشورشان را برمبنای مزیت نسبی «دانایی» که یک منبع تمام‌نشدنی و رشد یابنده است، پی‌ریزی کرده‌اند.
صفایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه سند ارزشمند «نقشه جامع علمی کشور» ابلاغیه مقام معظم رهبری، این مسیر را برای ما هموار ساخته است؛ سندی که با تحقق آن پیشرفت کشور در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میسر و توسعه کشور را بر پایه دانش و نوآوری، بنیان خواهد ساخت.
صفایی همچنین با اشاره به لزوم اجرایی شدن راهبرد توسعه دریامحور در کشور، گفت: سازمان بنادر در تلاش است این سیاست راهبردی را از سطح شعار خارج کند و با قرار دادن آن در حوزه تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدتی را به کمک دولت و مجلس در این خصوص تدوین و اجرا کند.
وی یکی از چالش‌های اصلی سازمان بنادر و به‌تبع آن، سایر ارگان‌های دریایی کشور را تربیت و تامین نیروی دریانورد متخصص دانست و تاکید کرد: سازمان بنادر برای جذب نیروی دریانورد متخصص و کارآزموده، برنامه‌هایی را در دست انجام دارد.
صفایی با بیان اینکه برنامه‌های بخش دریایی نباید در خلاء تصویب و تدوین شود، خاطرنشان کرد: لازم است برنامه‌های دریایی سازمان بنادر با سیاست‌های کلی نظام  و برنامه ششم توسعه هم‌راستا باشد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، پویایی و تداوم صادرات، واردات و تجارت خارجی را وابسته به توسعه ناوگان دریایی توصیف کرد و توسعه ناوگان دریایی را یکی دیگر از اولویت های جدی این سازمان برشمرد.
وی تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد توسعه و نوسازی ناوگان، یکی از نیازهای جدی کشور در حوزه تجارت و حمل‌ونقل دریایی محسوب می‌شود.