با الگو گیری از شهدا و جانبازان پیروز جنگ اقتصادی هستیم
با الگو گیری از شهدا و جانبازان پیروز جنگ اقتصادی هستیم

طی دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان و مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، وضعیت خانواده ایثارگران مشغول به کار در بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان بررسی و پیگیری شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این دیدار بیان کرد: جانبازان شهدای […]

طی دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان و مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، وضعیت خانواده ایثارگران مشغول به کار در بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان بررسی
و پیگیری شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این دیدار بیان کرد: جانبازان شهدای زنده هستند و دردهای بسیاری را متحمل می‌شوند و بار این دردها چه از لحاظ روحی و جسمی سال‌های سال با این بزرگواران است که بر شرایط فردی و خانوادگی آنان تأثیرگذار است و دیدار با ایثارگران برایم افتخار
بزرگی است.
علیرضا جعفر پور ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است، باید دید که متأسفانه دشمن پاشنه آشیل کشور و اقتصاد ما را مورد هدف قرار داده است و در شرایط تحریم همکاران من با الگو گیری از شهدا و جانبازان با چنگ و دندان در این جبهه اقتصادی در تلاش هستند تا چرخ‌های اقتصاد کشور لحظه‌ای از حرکت نایستد و این شرایط نیازمند به رسیدگی‌های فراوانی دارد.
وی افزود: در دورانی که تحریم‌های بنزین شدت گرفته بود با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در این حوزه از جنگ اقتصادی پیروز شدیم و نباید نقش ارزشمند این پالایشگاه در اقتصاد کشور را دست کم گرفت.
جعفر پور اضافه کرد: با وجود اینکه لیاقت شهادت و جانبازی را نداشته‌ایم اما توفیقی حاصل شده است تا در این جنگ اقتصادی به عنوان سربازی وظیفه‌شناس در خدمت ملت، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام عظمای ولایت باشیم.
وی عنوان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس دو وظیفه اصلی در صنعت نفت کشور را عهده‌دار است که اولین آن تولید بخش عمده‌ای از فرآورده‌های استراتژیک سبد سوخت کشور است و دومین وظیفه استحصال میعانات گازی برای تأمین گاز کشور است که پس از بهره‌برداری از سه فاز این پالایشگاه طرح افزایش ظرفیت در آن آغاز شد و اکنون ظرفیت پالایشی بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به ۴۵۵ هزار بشکه در روز رسیده است و اهداف سترگی برای آینده این ابرپالایشگاه جهانی در سر
داریم.
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس افزود: با توجه به راه اندازی شیفت چهار پالایشگاه قطعاً نیازمند به جذب نیروی متخصص در زمینه‌های فنی هستیم و طبق سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته با اولویت نیروی بومی ماندگار با برگزاری آزمون تخصصی این مهم را دنبال خواهیم کرد.
وی در پایان خطاب به مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: شهدا از بزرگ‌ترین افتخارات انقلاب اسلامی هستند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و تقاضامندم هماهنگی‌های لازم برای خاک‌سپاری پیکر شهدای گمنام در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس برای پاسداشت یاد شهدا را صورت دهید.مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان نیز در این دیدار ابراز کرد: دفاع اقتصادی کمتر از جهاد فی سبیل ا… نیست و شما تلاشگران در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در عرصه جهاد اقتصادی مسئولیت خطیری را عهده‌دار هستید.
عطا ناوکی با بیان اینکه جامعه ایثارگران استان هرمزگان در راستای پیشبرد اهداف شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در کنار شما هستند، افزود: امروز فرماندهی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به دست جوان پرتوانی است که باید به فال نیک بگیریم و مطابق با گام دوم انقلاب چنین نیرویی می‌بایست در مدیریت کلان صنعت پالایش کشور
قرار بگیرد.
وی عنوان کرد: با حمایت‌های استاندار محترم به‌کارگیری فرزندان ایثارگران در صنایع هرمزگان اجرایی شده است و از مدیران صنایع که در این راستا که با جامعه ایثارگری همکاری داشته‌اند و باری را از دوش ایثارگران ارجمند برداشته‌اند کمال تشکر را دارم.
ناوکی بیان کرد: برای آموزش فرزندان ایثارگر نیز تفاهم‌نامه‌ها صورت گرفته است که با وجود صنایع مختلف در استان باید آموزش‌های لازم برای این بزرگواران اجرایی شود تا زمینه اشتغال آن‌ها بیش از پیش فراهم شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان در پایان گفت: امیدواریم سهمیه ایثارگران برای آزمون جذب نیرو در شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس اجرایی شود و با توجه به قول‌های وزیر نفت، تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر نیز در این مجموعه اجرایی شود تا دغدغه‌های این قشر ارجمند در این خصوص مرتفع شود.
در این دیدار جانبازان عالی‌قدر جناب آقای امیر کسبت و علی درویش نژاد و پدر شهید گران‌قدر مدافع حرم خلیل تختی نژاد نیز ناوکی را همراهی می‌کردند که پدر شهید تختی نژاد ضمن بیان خاطراتی از روحیات، اخلاقیات و چگونگی شهادت فرزند رشیدش به دست کوردلان داعش، بر گرامیداشت و پاسداشت یاد و خاطره، منش و روش شهدا تأکید کرد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر خبر داد؛
فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش سلامت و آمادگی نوآموزان در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش سلامت و آمادگی نوآموزان در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ هزار نوآموز زیر پوشش طرح قرار بگیرند.
علی موحدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از روز گذشته طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی و دبستان در استان بوشهر آغاز شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان خاطرنشان کرد: ۲۹ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه سیار در ۱۸ شهرستان و منطقه برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به پیش دبستان و دبستان فعال می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سال گذشته برای نخستین بار همه نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان زیر پوشش طرح سنجش قرار گرفتند.
موحدی بیان کرد کرد: نوبت دهی برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از ۲۲ خرداد ماه سال جاری برای نوآموزان پیش دبستانی و نیز نوآموزانی که در سال تحصیلی پیش‌رو وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند و جامانده‌های احتمالی سنجش سال تحصیلی گذشته آغاز شده انجام شده است.
وی افزود: بر اساس برآورد انجام شده پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و هفت هزار نوآموز پیش دبستانی در استان بوشهر زیر پوشش طرح سنجش سلامت نوآموزان قرار گیرند.
موحدی تاکید کرد: با توجه به پیوند سامانه‌های سنجش و سیدا در سال تحصیلی جدید امکان ثبت نام دانش آموزان بدون انجام سنجش به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و والدین ضمن توجه به این نکته، فرایند سنجش نوآموز خود را به هیچ عنوان به تأخیر نیندازند.
وی با اشاره به مراحل اجرایی طرح سنجش گفت: در اولین گام، مدیر مدرسه بعد از ثبت نام نوآموز و نوبت گیری برای وی، رسید نوبت سنجش را در اختیار خانواده نوآموز قرار داده و پس از آن خانواده در روز و ساعت مقرر با همراه داشتن اصل شناسنامه نوآموز و شناسنامه و کارت ملی والدین، کارت واکسن تکمیل شده و یک قطعه عکس سه در چهار از نوآموز همراه با وی به پایگاه سنجش مراجعه می‌کند تا ارزیابی و غربالگری اولیه نوآموز انجام شود.
موحدی گفت: نوآموزانی که در هر یک از مراحل غربالگری اولیه مشکوک به وجود مشکل باشند به پایگاه ارزیابی تخصصی ارجاع
داده می‌شوند.

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:
احداث پایگاه اورژانس ۱۱۵ در مناطق دور افتاده و استراتژیک

رییس سازمان اورژانس کشور به همراه معاون فنی این سازمان در سفر به استان مازندران از  مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث مازندران و تعدادی از پایگاه های جاده ای اورژانس۱۱۵ استان بازدید کرد.
دکتر جعفر میعادفر رییس اورژانس کشور همچنین با حضور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دکتر فرهاد غلامی سرپرست دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که دکتر سرور معاون فنی سازمان اورژانس کشور، دکتر کاظمی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی، دکتر محمودی معاون درمان و دکتر حبیبی ساروی رییس اورژانس مازندران حضور داشتند ، دکتر میعاد فر با تاکید بر لزوم استفاده از موتورلانس در ماموریت‌ها گفت:  با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد از ماموریت‌های اورژانس با درمان در محل اعزام انجام می‌شود، کارآیی موتورلانس در این ماموریت‌ها بیشتر است و در کاهش چشمگیر هزینه‌ها بسیار موثر است.
وی از شهرهای ساری، آمل و قائمشهر به عنوان شهرهای پرماموریت استان نام برد و بر استفاده از موتورلانس در این شهرها در راستای جلوگیری از فرسوده شدن آمبولانس ها و نیرو های عملیاتی تاکید کرد.
دکتر میعادفر در ادامه گفت از ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور ۳۰۰۰ دستگاه بالای ۱۵ سال عمر دارند که تلاش برای نوسازی آن در حال انجام است.
دکتر فرهاد غلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر احداث پایگاه اورژانس ۱۱۵ در بعضی مناطق دور افتاده و استراتژیک که نیازمند استفاده از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی است تاکید کرد و گفت: تحقق این اقدام مهم نیازمند همکاری سازمان اورژانس کشور است.
دکتر غلامی از برخورداری استان مازندران از موقعیت‌های گردشگری همچون ساحل دریا، جنگل و کوهستان یاد کرد و گفت: این شرایط در ایام خاص باعث پرجمعیت شدن شهرهای استان می‌شود و امکان ارائه خدمت و استفاده بیشتر مردم از خدمات حوزه سلامت  نیازمند داشتن امکانات بیشتر است.
در ابتدای این دیدار دکتر رضا حبیبی ساروی گزارشی از وضعیت موجود و عملکرد مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان ارائه کرد و از فرسودگی ۶۰ درصد از آمبولانس‌های استان خبر داد و با اشاره به میانگین زمان ۹ دقیقه در انجام ماموریت‌های شهری و ۱۴ دقیقه در ماموریت‌های جاده‌ای استان، از ورود تعدادی موتورلانس به استان مازندران خبر داد و گفت از این موتورلانس‌ها در شهرهای پرترافیک استفاده خواهد شد.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
۷ درصد تست‌های کرونایی در مازندران مثبت است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به روند روبه رشد ابتلا به کرونا در استان گفت: هفت درصد تست های کرونایی در استان مثبت است.
عباس علیپور با اشاره به اینکه شمار بستری شدگان و بیماران سرپایی کرونایی استان هرچند کم است اما نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است، افزود: آنچه ما را نگران می‌کند، درصد تست مثبت کرونایی مسافران خارجی وارده و زائران وارده به استان است.
وی افزود: موارد مثبت کرونایی در جامعه نیز به صورت کم در حال افزایش است و در حال حاضر هفت درصد تست‌های عمومی مثبت است.
وی با اظهار اینکه اگرچه مقدار مبتلایان تست مثبت رو به افزایش است، ادامه داد: این نشان می‌دهد که زمان زیادی از آخرین دوز واکسن تزریقی زائران استان گذشته است، از این رو از زائران تقاضا داریم برای سلامتی خودشان، دوز سوم واکسن را دریافت کنند.
علیپور ادامه داد: درصد تست مثبت کرونایی زائران عتبات عالیات مازندرانی بالا بوده و این نشان می‌دهد رعایت و توجه به پروتکل‌های بهداشتی کم بوده است.
معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد کرونا استفاده از ماسک در محیط روباز الزامی نیست، اظهار داشت: ماسک زدن در جلسات و محیط‌های سرپوشیده الزامی است اما متأسفانه رعایت نمی‌شود.
وی با اشاره به اتخاذ تدابیر بهداشتی برای کنکور گفت: نظارت لازم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در محل‌های برپایی کنکور در دست اقدام است.

 

استاندار البرز:
هویت ایرانی اسلامی در معماری روستاها رعایت شود
استاندار البرز بر ضرورت اعمال معماری ایرانی اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری در شهرها و روستاهای استان تاکید کرد.مجتبی عبداللهی در کارگروه زیربنایی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تمامی ساخت و سازها در شهرها و روستاهای این استان باید با رعایت مجموعه قوانین و اصول مدون در طرح‌های جامع تفصیلی و هادی صورت گیرد.وی بیان کرد: ضرورت دارد که معماری ایرانی اسلامی در تمامی نقاط استان مد نظر باشد و نظارت دقیقی در این رابطه صورت گیرد.استاندار البرز تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که هویت شهری و روستایی سرمایه‌ای ماندگار به شمار می‌رود که در نهایت منجر به رونق گردشگری و همچنین اصالت‌بخشی به آن شهر یا روستا خواهد شد.وی بیان کرد: معابر شهری و روستایی باید از جاذبه‌های بصری و نمادهای اصیل برخوردار باشد، برای این کار باید از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود به بهترین شکل ممکن بهره برد.عبداللهی متذکر شد: نباید سعی کنیم به دلایل مختلف مسیر طبیعت را عوض کنیم، چراکه اختلال در این زمینه عاملی برای تشدید حوادث غیرطبیعی خواهد شد.

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خبر داد؛
اخطار قطع برق به ۱۴ دستگاه اجرایی
مهندس سید کاظم حسینی کارنامی در جلسه قرارگاه عملیاتی گذر از اوج بار ۱۴۰۱ شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه براساس مصوبه هیات دولت، ادارات باید ۳۰ درصد مصرف برق خود را در ساعات اداری کاهش و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داده باشند و نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد در ساعات اداری و ۴۰ درصد در ساعات غیر اداری مصرف کنند گفت: تاکنون به ۱۴ اداره کل اخطار قطع برق داده شده و در هفته جاری در صورت عدم رعایت مصرف، برق این دستگاهها قطع خواهد شد .مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود : علی رغم تاکیدات مکتوب و مراجعه حضوری ممیزان انرژی این شرکت، در جهت رعایت موضوع اقدام کافی از سوی این دستگاهها در مدیریت مصرف برق صورت نپذیرفت ، لذا مطابق ابلاغیه ها صادره، به آن سازمان‌ها اخطار داده شد نسبت به کاهش مصرف برق اقدام نمایند و در صورت استنکاف مطابق تبصره ۳ بند ۲ مصوبه مذکور، این شرکت نسبت به قطع برق آن دستگاه اقدام خواهد کرد .

معاون استانداری ایلام:
تامین برق پایدار مهمترین نیاز در اربعین پیش رو در مرز مهران است
معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: تامین برق پایدار مهمترین نیاز در اربعین پیش رو در مرز مهران است.
سعید هژبری در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام، گفت: مرز مهران در ایام اربعین بالای ۶۵ درصد تردد زوار به عتبات عالیات را پوشش می‌دهد لذا تامین نیازها و احتیاجات زوار از وظایف دستگاه‌های ملی است.وی با اشاره به اینکه داشتن زیرساخت‌های صنعت برق نقش بی بدیلی در توسعه کشور بر عهده دارد، بیان کرد: با توجه به آنکه برق جایگزینی ندارد، بنابراین نبود آن در برخی از قسمت‌ها خسارت‌های زیادی به توسعه کشور و مناطق مختلف وارد می‌کند.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام تامین برق پایدار را یکی از اصلی ترین نیازها اربعین عنوان کرد و گفت: با توجه به فصل گرما و تفاوت این اربعین با سال گذشته نیازمند همکاری تامین برق پایدار در ایام اربعین هستیم.هژبری در ادامه گفت: با توجه به شرایط فعلی، عدم نزولات آسمانی و کم آبی در پشت سدها و احتمال خاموشی نیروگاه‌ها و اینکه با کمبود انرژی برق مواجه هستیم اما با تدابیر خاص وزارت نیرو و جبران کمبود ۶ هزار مگابایت که بخشی از این میزان از طریق صرفه جویی و تغییر الگوی مصرف ازجمله تغییر در ساعت کار ادارات، استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز و استفاده از لامپ‌های کم مصرف، استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات خارج از پیک، هوشمند کردن شبکه وسایل برقی و استفاده از سیستم‌های اتوماتیک در اداره‌ها در مدیریت مصرف قابل تحقق است.در پایان این نشست از زحمات و تلاش‌های چندین ساله هادی شیرخانی تجلیل و ولی الله ناصری به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق استان معارفه شد.

شهردار بجنورد مطرح کرد؛
تحویل نردبان بلندمرتبه آتش‌نشانی بجنورد تا ۸ ماه دیگر
شهردار بجنورد از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید نردبان آتش نشانی ۳۲ متری خبر داد و گفت: طبق وعده شرکت خارجی سازنده ، تا ۸ ماه دیگر نردبان به بجنورد تحویل داده می شود.جواد حمیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح توسعه امامزاده یکی از موضوعات استانی است که در سفر وزیر کشور به بجنورد، ۳ هکتار زمین به شهرداری واگذار شد تا با زمین‌های مردم در منطقه هدف، تعویض شود.شهردار بجنورد ادامه داد: شهرداری‌های استان از نهادهای دولتی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان طلب دارند که ۳۰۰ میلیارد آن مختص بجنورد است.وی از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید نردبان آتش نشانی ۳۲ متری خبر داد و افزود: طبق وعده شرکت خارجی سازنده، تا ۸ ماه دیگر نردبان به بجنورد تحویل داده می‌شود.حمیدی کمبود اتوبوس درون شهری را دیگر مشکل بجنورد دانست و گفت: ۱۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده که تا ماه آینده تعدادی و تا پایان سال همگی آن‌ها تحویل گرفته خواهد شد.شهردار بجنورد بیان داشت: ۳۵ میلیارد تومان برای کارخانه کمپوست و خرید زباله سوز تخصیص داده شده است.وی افزود: از ابتدای سال ۵۹ میلیارد تومان اعتبار دولتی جذب شده است.