انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه ۴۰هزار میلیارد تومانی  برای تحقق اقتصاد دانش بنیان
انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه ۴۰هزار میلیارد تومانی  برای تحقق اقتصاد دانش بنیان

تفاهم‌نامه همکاری چهار جانبه اجرای ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش بنیان به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان میان معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌‎دولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان امضا شد. این تفاهم‌نامه‌های همکاری توسط سورنا ستاری معاون علمی […]

تفاهم‌نامه همکاری چهار جانبه اجرای ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش بنیان به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان میان معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌‎دولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان امضا شد.

این تفاهم‌نامه‌های همکاری توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدرضا فرزین رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌‎دولتی و کوروش پرویزیان رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی امضا شد تا همکاری مشترک برای گسترش اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه زمینه تامین مالی نوآوری و فناوری این زیست بوم در همکاری بانک‌ها با نهادهای حوزه فناوری و نوآوری
ایجاد شود.
در این مراسم احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، علی صالح آبادی رییس بانک مرکزی و محسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
در ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش بنیان آمده است که سرمایه‌گذاری مشترک بانک ها و موسسات اعتباری با صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح های مصوب شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان از شمول ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید مستثنی شده و به عنوان فعالیت بانکی
تلقی می شود.
از جمله ویژگی های اصلی بسته تامین مالی مرتبط با این ماده می‌توان تنوع منابع، تنوع ابزارها و اثربخشی و کارایی را بیان کرد که همه تمهیدات فراهم شده کمک کرده است تا مجموع تامین مالی این حوزه به ۴۰ هزار میلیارد تومان برسد.
موانع پیش روی فعالیت نیروی انسانی دانشی را برداریم
ستاری در این مراسم با اشاره به اینکه ایجاد برج های فناوری در کشور ضروری است، گفت: این برج ها محلی برای شناسایی استعدادها، شرکت های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران است و تمرکزی ملی در این حوزه محسوب می شود. یکی از بزرگ ترین مشکلات در زیست بوم فناوری و نوآوری موضوع سرمایه گذاری است و اینکه سرمایه گذاران چندان رغبتی برای ورود به این حوزه نداشتند، اما با رفع برخی نواقص و موانع که در قانون جهش تولید دانش بنیان دیده شده است؛ این موانع با همکاری نهادهای مرتبط رفع خواهد شد.
وی ادامه داد: مثلا از همان ابتدا سعی داشتیم چند بانک فعال در زیست بوم فناوری و نوآوری را به بورس وارد کنیم، اما موانع قانونی مانع این کار شد و این بانک ها با مشکلات جدی روبرو شدند. اما امروز این رویکرد تغییر کرده و موانع تا حدودی مرتفع شده و در تلاش هستیم روند فعالیت شرکت های دانش بنیان را تسهیل کنیم؛ به ویژه در حوزه های راهبردی و مهمی چون دارو که ارزش افزوده بالایی برای کشور دارند و می توانند نیازهای کشور را به شکل بومی و تخصصی پاسخ دهند.
رییس بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان یعنی حمایت از جوانانی که جزو استعدادهای برتر و نخبه کشور هستند و این کار به معنای تحقق واقعی توسعه علمی و دانشی کشور است. باید تلاش کنیم مشکلات را از سر راه فعالیت این نیروهای دانشی برداریم. باید سعی کنیم ریسک سرمایه گذاری را در این حوزه کاهش دهیم. اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان یکی از بهترین راهکارهایی است که در این زمینه داریم.
وی در خصوص قانون جهش تولید دانش بنیان بیان کرد: این قانون می تواند تا حد زیادی موانع تولید و توسعه علمی کشور را مرتفع کند، اما این کار نیازمند همکاری همه جانبه همه نهادهای مرتبط است. البته بخشی از مشکلات آنها با سرمایه گذاری های کوچک و محدود هم قابل رفع است.
خلق ثروت بدون نقش اثرگذار نظام و شبکه بانکی میسر نیست
سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی هم در این مراسم، گفت: خلق ثروت بدون نقش اثرگذار نظام و شبکه بانکی میسر نیست. همچنان که اقتصاد نفتی و صنعتی هم بدون کمک شبکه بانکی نمی توانست توسعه یابد. سرمایه گذاری شبکه بانکی در این حوزه بسیار مهم است.وی افزود: باید مشارکت شبکه بانکی در زیست بوم فناوری و نوآوری و شرکت های دانش بنیان را بیشتر کنیم. با رصد روندهای جهانی و داخلی بررسی کنیم در کدام حوزه فناورانه بیشتر سرمایه گذاری داشته باشیم تا آینده علمی کشور تضمین شود.
رفع موانع توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری با هم افزایی
محسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم، گفت: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان جز با همکاری دولت و مجلس به نتیجه نمی رسید و مهم ترین دستاورد این همکاری امروز به بزرگ ترین تامین مالی دانش بنیانی در کشور منجر شده است. بحث استقرار شرکت های دانش بنیان با کمک بانک ها هم می تواند به نتیجه برسید.
وی افزود: باید مرحله به مرحله مشکلات پیش روی شرکت های دانش بنیان را رفع کنیم؛ مشکلاتی که مانع فعالیت اثرگذار این شرکت ها و مجموعه ها در کشور شده است. باید بعد از به اجرا رساندن ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش بنیان به سراغ عملیاتی کردن ماده ۱۶ این قانون برویم.
علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اظهار داشت: ماموریت اصلی این صندوق استفاده از ظرفیت های مالی ملی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان است. در تلاش هستیم از ظرفیت بانکی کشور هم استفاده کینم.
وی افزود: تاکنون تسهیلات و اعتبارات بانکی زیادی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گرفته که این کار با کمک و همراهی بی دریغ شبکه بانکی کشور میسر شده است. اثرگذاری شرکت های دانش بنیان برای بانک ها اثبات شده است؛ به همین دلیل طی سال های اخیر سرمایه گذاری های بانکی در این زیست بوم افزایش یافته است.این تفاهم نامه چهار جانبه با هدف «مشارکت تجمیعی بانک‌ها در تاسیس نهاد یا نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تامین مالی پروژه‌های راهبردی با همکاری معاونت و صندوق در راستای اجرایی سازی ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش‌بنیان» و «پشتیبانی بانک‌ها از صندوق در پذیرش ضمانت شرکت‌های دانش‌بنیان در روشهای نوین تامین‌مالی نظیر انتشار اوراق صکوک و گام؛ به منظور تقسیم ریسک میان بازیگران در جهت اجرایی سازی بند الف ماده ۱۷ قانون جهش تولید دانش بنیان» منعقد شد.
همچنین از دیگر محورهای همکاری این تفاهم نامه می توان «تاسیس صندوق نیکوکاری دانش‌بنیان در بازار سرمایه به منظور تامین منابع زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور» و «مشارکت در تامین مالی پروژه‌های راهبردی مورد نظر شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان موضوع بند یک بخش الف ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش‌بنیان و اجرایی شدن مواد فوق» را نام برد.

 

 

پرداخت تسهیلات دانش بنیانی ١٠٦ هزار میلیاردی بانک صادرات ایران

​بانک صادرات ایران در یکسال فعالیت دولت سیزدهم معادل ١٠٦ هزار میلیارد و ٨٨١ میلیون ریال تسهیلات دانش بنیان پرداخت کرد. تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران در سال گذشته ١٠ برابر افزایش یافت.
این بانک یک بانک ٧٠ ساله و پرقدمت در تمامی بخش‌ها در کشور ما است که در حدود ٥٠ میلیون حساب دارد و بیش از ٤٥ میلیون از جمعیت کشور از مشتریان این بانک به شمار می‌روند.
این بانک به عنوان اولین بانک دارای حساب سرمایه در گردش کشور است و در حال حاضر با سرمایه‌ای معادل با ١٧٥ هزار میلیارد و ٣٥٣ میلیون و ٩٧٢ هزار ریال از جمله مهمترین شرکت‌های فعال بورسی است.بر طبق آخرین گزارش منتشر شده از بانک صادرات ایران (گزارش ماهانه منتهی به تیر ١٤٠١)، درآمدهای محقق شده از محل تسهیلات اعطایی در این بانک در ٤ ماهه ابتدایی سال ١٤٠١ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ٢٣ درصد رشد همراه شده و از بیش از ٩٨ هزار میلیارد به ١٢١ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
از کل درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی این بانک در ٤ ماهه نخست سال ٤١ درصد به اوراق مرابحه تعلق دارد. همچنین در طول این دوره، بانک صادرات ایران در حدود ٨٨ هزار میلیارد ریال در اوراق بدهی و بیش از ٢٣٦ هزار میلیارد ریال در سهام سرمایه‌گذاری کرده است.
پیشروی بانک صادرات ایران در تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی
بانک صادرات ایران در راستای شعار سال ١٤٠١ مبنی بر سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، در بحث اعطای تسهیلات، اعتبارات و تامین ارز به واحد های تولیدی پیشرو است و با تسریع ارائه خدمات بانکی، مانع‌زدایی از تولید را با جدیت در دستور کار خود قرار داد و با پرداخت روان‌تر اعطای تسهیلات، خدمات‌رسانی به واحدهای تولیدی را سرعت بخشید.
این بانک در سال ١٤٠٠ بیش از ٨٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات و تعهدات را در همین راستا پرداخت کرد. همچنین حمایت های این بانک از شرکت های دانش بنیان عضو صندوق نوآوری و شکوفایی در سال گذشته با پرداخت ٦ هزار و ٣٠٠ میلیارد ریال تداوم داشت.
این بانک علاوه بر پرداخت تسهیلات ریالی از این شرکت‌های با پرداخت ضمانتنامه و اعتبارات اسنادی حمایت نمود، به نحوی که ٢٣ شرکت دانش بنیان بزرگ و ٦٧ شرکت دانش بنیان عضو صندوق نوآوری و شکوفایی از این حمایت ها بهره مند شدند.
پرداخت تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران در همین راستا از ابتدای شهریور ١٤٠٠ تا پایان مرداد ١٤٠١ که مصادف با یکسال از طول عمر دولت سیزدهم می‌باشد، ٣٥٣ تسهیلات دانش بنیان را به عنوان تسهیلات حمایتی و تکلیفی پرداخت نمود، که معادل با ١٠٦ هزار میلیارد و ٨٨١ میلیون ریال شده است.
میزان تسهیلات قرض‌الحسنه حمایتی و تکلیفی مقرر برای بانک صادرات ایران در سال جاری ١٠ برابر افزایش یافته است که بخش زیادی از نقدینگی بانک را به خود اختصاص داده است. هرچند برای افزایش تعامل بیشتر با واحدهای اقتصادی باید گردش نقدینگی را به سمت تولید افزایش داد.طبق گزارش ٣ ماهه این بانک حدود ٥٥٨ هزار میلیارد ریال از دولت مطالبات دارد که تا پایان سال ١٤٠٠ هم این مطالبات وجود داشته و هنوز از این جهت وصولی برای بانک اتفاق نیفتاده است. این مسئله یکی از عواملی می‌تواند باشد که بانک را در جهت ایجاد منابع دچار مشکل نماید، اما بانک صادرات تلاش دارد تا با ارائه طرح‌های مختلف و متنوع در چارچوب مقررات بانک مرکزی این خلا را در کوتاه ترین زمان ممکن مرتفع کند و البته که امیدواریم، دولت در این زمینه کمک های لازم را در راستای تحقق هدف اقتصادی دانش بنیان به بانک داشته باشد.
از آنجا که بانک‌ها غیر از سپرده‌های خود و سرمایه‌های مردم از منابع دیگری بهره‌مند نمی‌گردند، مردم می‌توانند با افزایش سپرده‌های خود سبب یاری رساندن به بانک ها در جهت انجام تکالیف و مسئولیت‌های اجتماعی شوند.

 

 

رونمایی از سامانه تسویه یار با حضور مدیران ارشد بانک ملت و سمات

سامانه تسویه یار بانک ملت با حضور مدیران ارشد این بانک و شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران( سمات) به صورت رسمی رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این سامانه با هدف تسهیل در تسویه روزانه معاملات کارگزاران بورسی نزد شرکت سمات در این بانک راه اندازی شده است.
رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک ملت در مراسم رونمایی از سامانه تسویه یار با اظهار خرسندی از راه اندازی این خدمت به عنوان یک خدمت بسیار مهم، اظهار داشت: با وجود این که بانک ملت در اکثر زمینه ها پیشتاز بوده اما در این بخش غفلت شده و راه اندازی این خدمت تاکنون به تاخیر افتاده است.
وی افزود: خوشبختانه با تعامل میان بانک ملت و شرکت سمات، امروز شاهد رونمایی از سامانه تسویه یار هستیم، گفت: اکنون که بانک ملت به بزرگ ترین بانک کشور تبدیل شده است باید خدمات خاص و ویژه ای را ارائه کند و اول بودن صرفا نباید در آمار و ارقام باقی بماند و این بانک در خدمات خاص و ویژه هم پیشتاز خواهد بود.
وی از تمرکز بانک ملت روی حوزه بازار سرمایه خبر داد و گفت: در صددیم که ارتباط بیشتری بین بازار پول و سرمایه ایجاد و با توجه به زیرساخت های خوب بانک، خدمات ویژه و جدیدی را به فعالان این بازارها ارائه کنیم.
به گفته دولت آبادی، امنیت، سرعت و دقت در تسویه معاملات روزانه کارگزاران بورسی، تکمیل زنجیره مالی کارگزاران بورس در بازار سرمایه، افزایش سهم درصد بانک ملت از بازار سرمایه، تمرکز حساب های کارگزاران کنونی بانک ملت، امکان ملحق شدن کارگزاران بورسی جدید به بانک ملت و مدیریت زمان محدود تسویه برای شرکت های کارگزاری، از اهداف راه اندازی تسویه یار در این بانک است.
وی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران در بانک ملت و شرکت سمات بابت طراحی و راه اندازی سامانه تسویه یار در مدتی کوتاه، اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد رونمایی از خدمات جدیدی در بازار سرمایه باشیم.
محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران(سمات) نیز در سخنانی با اظهار خرسندی از همکاری با بانک ملت در این پروژه، اظهار داشت: مهم ترین وظیفه سمات، تسویه روزانه معاملات است که ریسک بزرگی را برای سهامداران و بازار سرمایه به همراه دارد که خوشبختانه سامانه تسویه یار وارد زنجیره خدمات بانک ملت شده و بار سنگینی از دوش سمات برداشته شده است.
وی با اشاره به پررنگ شدن همکاری بانک ملت و شرکت سمات از زمان روی کار آمدن مدیرعامل جدید در این بانک، رونمایی از تسویه یار را نخستین نتیجه جلسات مشترک بین دو مجموعه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که دو مجموعه بتوانند همکاری های بیشتری را به ویژه در زمینه توثیق هوشمند داشته باشند و ذینفعان بازار پول و سرمایه از منافع این همکاری ها بهره مند شوند.
مدیرعامل سمات با تاکید بر این نکته که کارگزاری های زیادی با راه اندازی سامانه تسویه یار، به سمت بانک ملت خواهند آمد، این سامانه را باعث تکمیل شدن چرخه خدمات این بانک در بازار سرمایه دانست و افزود: از مدت ها پیش مشتاق این همکاری بودیم که خوشبختانه پس از دستور مدیرعامل بانک، در مدت کوتاهی محقق شد.
ابوترابی، نایب رییس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سمات نیز با بیان این نکته که ۴۵ کارگزاری از ۱۰۸ کارگزاری موجود، از سامانه تسویه یار استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه از سوی بانک ملت که سابقه خوبی در بورس و بورس کالا دارد، ۶۳ کارگزاری باقیمانده به سمت این بانک سوق داده خواهند شد و در نهایت، بانک ملت، سمات و کارگزاری ها برنده خواهند بود.
وی تاکید کرد که سمات به بانک ملت به عنوان بازوی اجرایی و کمکی خود در اجرای پروژه ها و زیرساخت ها نگاه می کند.
محسن شجاع معاون مدیرعامل و حسین مومنی نژاد مدیر امور بانکداری تجاری بانک ملت نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از روند راه اندازی سامانه تسویه یار و ویژگی ها و مزایای آن برای کارگزاری ها ارائه کردند.

 

 

بازدید مدیرعامل بانک مسکن از پروژه زیتون ۶ پردیسان
دکتر محمود شایان از پروژه زیتون ۶ پردیسان قم که توسط بانک مسکن تامین مالی شده و آماده تحویل به متقاضیان است، بازدید به عمل آورد.طی این بازدید داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن قم،محسن بابایی مدیر شعب بانک در استان و تنی چند از مدیران بانک مسکن در این استان دکتر شایان را همراهی می کردند.در این مراسم مدیرکل بنیاد مسکن استان قم ضمن تشریح روند تکمیل پروژه پردیسان از حمایت های مدیرعامل بانک مسکن برای انجام این پروژه تقدیر و تشکر کرد.
وی با بیان اینکه پروژه زیتون ۶ طبق برنامه زمان بندی شده پیش رفت و به سرانجام رسید، اظهار داشت که مساعدت بانک مسکن در زمینه تامین مالی این پروژه سبب شد تا پروژه زیتون ۶ پردیسان در زمان مقرر آماده عرضه به متقاضیان شود.
محسن بابایی مدیر شعب استان قم نیز بیان داشت با تکمیل پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون ۶ پردیسان اقدامات لازم برای تحویل آن به متقاضیان در حال انجام است که تا به امروز ۱۱۲ متقاضی تشکیل پرونده داده‌اند که تا پایان شهریورماه سال جاری اقدامات لازم برای تحویل واحدها انجام می‌شود.
گفتنی است پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون ۶ در زمینی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع احداث شده است که به صورت کامل تکمیل و آماده تحویل می‌باشد.

 

 

 

حمایت از کشاورزی دانش بنیان و توسعه پایدار بخش کشاورزی، دغدغه این بانک است
وهب متقی نیا رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در این بانک، توجه به کشاورزی دانش بنیان را کلید توسعه پایدار بخش کشاورزی دانست و حمایت از آن را یکی از دغدغه‌های اصلی بانک کشاورزی اعلام کرد.متقی نیا با اشاره به پرداخت بالغ بر ۶۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت تخصصی از بخش کشاورزی در ۵ ماهه نخست سال جاری و رشد بیش از ۲ برابری آن نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته، اظهار داشت: بانک کشاورزی در تدوین اولویت‌های اعتباری خود، حمایت از به کارگیری فناوری‌های نوین، ماشین آلات روزآمد و روش های دانش بنیان در تولید محصولات کشاورزی را مدنظر قرار داده است؛ زیرا توسعه پایدار بخش کشاورزی، نقش اساسی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.
وی افزود : رشد ۷۰ درصدی حمایت مالی بانک کشاورزی از احداث، تکمیل و توسعه کشت های گلخانه ای در ۵ ماهه نخست سال جاری نسبت به همین مقطع در سال گذشته و پرداخت بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون، تنها بخش کوچکی از اثرگذاری این بانک در مصرف بهینه منابع آب ، خاک و انرژی، مدیریت شرایط اقلیمی، ترویج استفاده از روش های نوین و تکنولوژی های روز دنیا با هدف تحقق توسعه پایدار در بخش کشاورزی است.
متقی نیا خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی همچنین با برگزاری استارتاپ ها و فین تک های مرتبط با بخش کشاورزی و پرداخت تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان ، می کوشد تا با حمایت از تولید دانش بنیان و توسعه اقتصادی پژوهش محور در کشور ، نقش خود را در رشد و توسعه اقتصادی، بهبود کیفیت زندگی فعالان بخش کشاورزی ، توجه به نیازهای حال و آینده و تامین امنیت غذایی کشور به نحو احسن ایفا کند.

 

 

 

 

رشد ۶۷ درصدی مانده سپرده های شعب بانک توسعه صادرات ایران در دولت سیزدهم
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران گفت: مانده سپرده های شعب این بانک در پایان تیرماه سال جاری با رشد ۴۰ درصدی از ۸۰ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال به ۱۱۲ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال رسیده که این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۷ درصد رشد داشته است.
یوسف نجدی ، به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در این بین شعب مرکزی با ۵۴ هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال ،میرداماد با ۲۲ هزار و ۴۸۲میلیارد ریال و تبریز با ۷ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال بیشترین سهم را از نظر مانده سپرده ها ( ارزی و ریالی) در بین شعب بانک به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: مانده تسهیلات اعطایی شعب در مقطع یادشده با رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از رقم ۸۸ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال به رقم ۱۱۳ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۶۰ درصدی را نشان می دهد.نجدی با اشاره به مانده تسهیلات ۲٫۹ میلیارد دلاری بانک تا پایان تیرماه سال جاری، افزود: شعبه مرکزی با معادل ۵۴ هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال، شعبه میرداماد با معادل ۲۲ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال و شعبه تبریز با معادل ۷ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال، بیشترین سهم را از نظر مانده تسهیلات( ارزی و ریالی) در بین شعب بانک به خود اختصاص داده اند.معاون امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران، عملکرد بانک در شاخص برات اسنادی وارداتی در مدت یادشده نسبت به مدت مشابه سال قبل را ۳۲ درصد اعلام کرد و گفت: بیشترین سهم این شاخص به ترتیب متعلق به شعبه اراک و سنندج است.نجدی افزود: عملکرد شعبه در شاخص حواله های ارزی وارده و صادره در پایان تیرماه سال جاری بالغ بر ۴۴۸ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد رشد داشته است ضمن اینکهشعب مرکزی، اردبیل، کرمانشاه و قم به ترتیب بیشترین سهم را در این شاخص کسب کرده اند.