رشد‌ ۴۲ درصدی مسافران  هوایی‌ کشور در نیمه اول ۱۴۰۱
رشد‌ ۴۲ درصدی مسافران  هوایی‌ کشور در نیمه اول ۱۴۰۱

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۴۲ درصدی مسافران هوایی در نیمه اول سال ۱۴۰۱ در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: در این مدت ۱۷ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۳۶۷ مسافر از ۵۵ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شدند. ‌حمیدرضا سیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: از […]

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۴۲ درصدی مسافران هوایی در نیمه اول سال ۱۴۰۱ در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: در این مدت ۱۷ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۳۶۷ مسافر از ۵۵ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شدند.
‌حمیدرضا سیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: از فروردین تا شهریور‌ ۱۵۳ هزار و ۱۶۶ پرواز داخلی و
بین المللی در فرودگاه های کشور انجام شده است که نسبت به ۶ ماهه سال گذشته، با پنج درصد کاهش روبرو بوده‌ایم.
وی اظهار داشت: فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب پنج فرودگاه نخست کشور هستند که بیشترین بار ترافیکی را در ۶ ماهه ۱۴۰۱ تجربه کردند.
به گفته سیدی‌ فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش قریب به ۶ میلیون مسافر و نشست و برخاست ۵۲ هزار و ۲۹۰ پرواز نزدیک به یک سوم عملیات پروازی و مسافری را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص پروازهای بین المللی نیز از رشد ۱۰۰ درصدی در هر سه شاخص پرواز، مسافر و بار خبر داد و گفت: در ۶ ماه مذکور، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرواز انجام و نزدیک به یک میلیون و ۵۸۴ هزار مسافر از ۲۸ فرودگاه کشور اعزام
و پذیرش شده‌اند.