عزیزی خادم: در تلاش هستیم در بازی با کره  از VAR به صورت دائم یا سیار استفاده کنیم
عزیزی خادم: در تلاش هستیم در بازی با کره  از VAR به صورت دائم یا سیار استفاده کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:در تلاش هستیم اگر پروژه VAR الزام شد برای بازی با کره به صورت دائم یا حتی سیار از این سیستم استفاده کنیم. شهاب عزیزی خادم در خصوص بحث VAR برای دیدارهای آتی تیم ملی اظهار داشت: در تلاش هستیم در بازی با کره که بسیار مهم است با مشارکت تیم همکار […]

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:در تلاش هستیم اگر پروژه VAR الزام شد برای بازی با کره به صورت دائم یا حتی سیار از این سیستم استفاده کنیم.
شهاب عزیزی خادم در خصوص بحث VAR برای دیدارهای آتی تیم ملی اظهار داشت: در تلاش هستیم در بازی با کره که بسیار مهم است با مشارکت تیم همکار به هر شکل ممکن بحث VAR را آماده کنیم تا اگر الزام شد باید این آمادگی را داشته باشیم پروژه VAR را به صورت دائم و در صورت لزوم به صورت سیار در اختیار داشته باشیم.
وی در خصوص اینکه آیا امکان دارد تماشاگران در بازی با کره به استادیوم بیایند عنوان کرد: فعلا به فکر کادر درمان هستیم ولی اگر تماشاگران ۲ دوز واکسن را زده باشند تعدادی از آنها می توانند در بازی با کره جنوبی در ورزشگاه حضور پیدا کنند.
ترسناک ترین زوج آسیا؛ رونمایی در بازی عراق
سرمربی سوریه حق دارد که از غیبت سردار آزمون در بازی فردا اظهار خوشحالی کند.
پس از سال‌ها تیم ملی دارای یک زوج مهاجم در ترکیب اصلی خود شده است. برای هوادارانی که مزه بازی‌های هماهنگ زوج دایی و خداداد هنوز زیر زبان‌شان است، دیدن دو مهاجم با کلاس بین‌المللی در ترکیب اصلی مسرت‌بخش است.
سال‌ها بازی با تک‌مهاجم تقریبا مزایای استفاده از دو مهاجم تراز اول در نوک حمله تیم ملی را از یاد برده بود و هر چند در زمان کیروش نیز طارمی و سردار همزمان بازی می‌کردند اما آنها در تیم اسکوچیچ با فراغ بال بیشتر و با وظایف دفاعی کمتر، فرصت بازی در نوک حمله را دارند.
زوجی که در منامه کار را برای تیم ملی و اسکوچیچ در آورد و دوباره تیم ملی را در فاز هجومی تبدیل به تیمی ترسناک کرده، حالا مخوف‌ترین زوج خط حمله آسیایی را تشکیل می‌دهند که می‌تواند رعب و وحشت در دل مدافعان تمام تیم‌های آسیایی اندازد.
سردار و طارمی با تجربه ای که از بازی در لیگ‌ها و بازی‌های اروپایی به دست آورده‌اند و با رفاقت و صمیمیتی که با هم دارند می‌توانند در قالب یک تاکتیک تیمی مناسب، هر حریفی را در آسیا مجبور به عقب بازی کردن پرتعداد در دفاع کنند.
تجربه بازی‌های مرحله قبل نشان داد که این دو اگر برعکس نیمه اول بازی با بحرین که نزدیک به هم و تقریبا در یک عرض بازی می‌کردند، با فاصله بیشتر و در طول هم بازی کنند،خطرناک‌تر هم می‌شوند و بهتر می‌توانند با فضاسازی برای هم، همدیگر را پیدا کنند.
قایدی در دنیای خویش؛ شاید اولین بازی فیکس
مهاجم ۲۲ ساله تیم ملی امیدوار است که در غیاب سردار شاید اولین بازی ملی خود به عنوان بازیکن فیکس را فردا مقابل سوریه انجام دهد.
مهدی قایدی یکی از بهترین بازیکنان استقلال طی دو فصل اخیر بود؛ این مهاجم تکنیکی و ریز نقش که در پایان لیگ بیستم و پس از کش و قوس های بسیار، استقلال را ترک و راهی شباب الاهلی امارات شد، این روزها با حضور در اردوی تیم ملی به همراه دیگر بازیکنان در حال تمرین برای دو بازی حساس مقابل سوریه و عراق است.
قایدی در چهار بازی پایانی و حساس تیم ملی طی دو هفته در بحرین برای اولین بار حضور در این عرصه را تجربه کرد. او در ۳ بازی از این ۴ بازی به عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفت و یک بار هم موفق به گلزنی شد. مهاجم آن روزهای استقلال در بازی اول مقابل هنگ کنگ به میدان نرفت اما در بازی بعد مقابل بحرین در دقیقه ۸۳ وارد زمین شد تا اولین بازی ملی رسمی اش را انجام دهد؛ او پیش از بازی با بحرین در دو دیدار دوستانه مقابل بوسنی و ازبکستان به میدان رفته و یک گل زده بود. در دو بازی بعدی تیم ملی مقابل کامبوج و عراق هم اسکوچیچ در نیمه دوم به قایدی میدان داد تا نشان دهد روی او حساب باز کرده و منتظر است تا این بازیکن بتواند خود را در عرصه ملی هم به مانند عرصه باشگاهی نشان دهد.
حال پس از پایان هیاهوی نقل و انتقالات و حواشی زردی که طی هفته های اخیر در مورد قایدی مطرح شد، این بازیکن در کنار دیگر ملی پوشان در حال تمرین است. او در دنیای خویش و با همان شیطنت های همیشگی، یکی از دوست داشتنی ترین چهره های تمرین تیم ملی به شمار می رود و امیدوار است که برای اولین بار در عرصه ملی به عنوان بازیکن فیکس در بازی با سوریه به میدان برود؛ با توجه به محرومیت سردار آزمون در بازی فردا، ستاره ریزنقش تیم ملی برای تحقق این هدف شانس بسیاری دارد و باید دید که آیا اسکوچیچ در غیاب سردار از او در ترکیب اصلی تیمش استفاده خواهد کرد یا خیر؟
نامه ۲۰ هزار دلاری سیدجلال و فدراسیون فوتبال
کاپیتان پرسپولیس پیگیر دریافت پاداش در راه رسیدن به جام جهانی است.
در روزهای منتهی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، کارلوس کی‌روش سرمربی وقت تیم ملی کشورمان روی نام سیدجلال حسینی خط قرمز کشید تا کاپیتان پرسپولیس در بهترین روزهای فوتبالی خود نتواند دومین جام جهانی دوران فوتبال خود را تجربه کند.
بعد از صعود ملی‌پوشان به این رقابت‌ها و در روسیه نفری ۲۰ هزار دلار به بازیکنانی که در راه این موفقیت نقش داشتند پاداش داده شد اما این پاداش به سیدجلال حسینی که نقش موثری در این اتفاق تاریخی داشت پرداخت نشد؛ جالب اینجاست که نامه دریافت این پاداش بعد از حدود ۳ سال هنوز در دست کاپیتان پرسپولیس وجود دارد اما او هنوز به پاداشی که حقش بوده نرسیده است.
با وجود پیگیری‌های مکرر سیدجلال حسینی و حتی بعد از صحبت‌های او با شهاب الدین عزیزی خادم در مراسم اهدای جام قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گذشته اما هنوز دست کاپیتان پرسپولیس خالی مانده و پاداشی که همه بازیکنان گرفته‌اند به او داده نشده است.
گفتنی این که وکیل سیدجلال حسینی چند روز قبل هم به امور مالی فدراسیون فوتبال مراجعه کرد تا بتواند این موضوع را پیگیری کند اما نه تنها به نتیجه‌ای نرسید بلکه گویا رفتار مناسبی هم با او انجام نشده است!
در حالی که تیم ملی فوتبال کشورمان این روزها خود را برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ آماده می‌کند باید دید در نهایت فدراسیون فوتبال حاضر می‌شود پاداش جام جهانی قبلی را با وجود قول‌هایی که داده شده پرداخت کند یا همچنان دست کاپیتان پرسپولیس از گرفتن پاداشی که همه بازیکنانی که در راه رسیدن به جام جهانی، تیم ملی را همراهی کردند آن را گرفتند خالی می‌ماند.
شکایت رسمی عراق از کره‌جنوبی به AFC
فدراسیون فوتبال عراق از کره‌جنوبی به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) شکایت کرد.
هشام محمد، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال عراق اعلام کرد بازیکنان این تیم با وجود اقدام‌های بسیار سختگیرانه کره‌‌جنوبی برای پیشگیری از شیوع کرونا روحیه خوبی دارند و به آماده‌سازی خود زیر نظر دیک ادووکات هلندی ادامه می‌دهند.
هشام محمد گفت: تیم ملی فوتبال عراق با شرایط سختی در سئول مواجه است. اعضای تیم پس از انتقال به هتل محل اقامت خود با توجه به منفی شدن تست کرونا همچنان قرنطینه هستند. نکته عجیب این است که کره‌ای‌ها درخواست روزانه تست کرونا با رفتن به مرکز بهداشتی مجاور محل اقامت را دارند. ما به خاطر این اقدام‌هایی که در هیچ جای جهان وجود ندارد به AFC شکایت کردیم. سفارت عراق در کره‌جنوبی درباره این موضوع مداخله کرده است.
مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال عراق با اظهار شگفتی از عدم گفت‌وگوی رسانه‌ای دیک ادووکات اظهار داشت: ادووکات از زمان ورودش به کره‌جنوبی تاکنون هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌ها نداشته است.
کره‌جنوبی و عراق پنجشنبه هفته جاری به مصاف هم خواهند رفت.
در گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا تیم‌های ملی ایران، کره جنوبی، امارات، سوریه، لبنان و عراق رقابت خواهند کرد.