جمهوری اسلامی در آمادگی دفاعی و نظامی است
جمهوری اسلامی در آمادگی دفاعی و نظامی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون در شرایطی از آمادگی دفاعی و نظامی قرار دارد که دشمنان جرات مقابله با آن را ندارند. محمود ثمینی در رزمایش پدافند غیرعامل در مقر فرماندهی انتظامی لرستان اظهار کرد: شرایط مملکت و وضعیت استراتژیک کشور به گونه ای است که باید در تمام […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون در شرایطی از آمادگی دفاعی و نظامی قرار دارد که دشمنان جرات مقابله با آن را ندارند. محمود ثمینی در رزمایش پدافند غیرعامل در مقر فرماندهی انتظامی لرستان اظهار کرد: شرایط مملکت و وضعیت استراتژیک کشور به گونه ای است که باید در تمام اتفاقات آمادگی داشته باشیم. وی تصریح کرد: آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی در تمامی حوزه ها بخصوص در حوزه نظامی و حفاظت از زیرساخت هایی که موجب امنیت می‌شود ضروری است. وی با بیان اینکه عمده اقدامات سال های گذشته مدیریت بحران بوده است ادامه داد: هرچند این مهم یک اصل است اما برای کاهش بحران ها به حداقل، اجرای اصل پدافند غیرعامل از ملزومات بشمار می رود.
ثمینی گفت: مقام معظم رهبری از سال ۸۳ نسبت به شکل گیری سازمان و اقدامات پدافند غیرعامل دستور دادند و امروز این مجموعه جزو جدانشدنی پروژه ها است به نحوی که پیوست پدافند غیرعامل باید در تمامی طرح های عمرانی رعایت شود. وی اضافه کرد: درسیل پلدختر شاهد محروم شدن مردم از تمامی امکانات بودیم چراکه پدافند غیرعامل رعایت نشده بود بنابراین کمترین هزینه برای حفظ زیرساخت، جانمایی مطمئن به منظور پیشگیری از وقع حوادث است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
استفاده از ماسک و تزریق واکسن برای جلوگیری از موج ششم ضروری است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در راستای مقابله با افزایش شیوع کرونا مردم باید از عادی انگاری این ویروس پرهیز کرده و با تزریق واکسن و زدن ماسک به مقابله با موج ششم بپردازند. شهرام حبیب‌زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های پارس آباد، خلخال و مشگین‌شهر در وضعیت زرد و شهرستانهای نمین، کوثر، سرعین، گرمی، بیله سوار، نیر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر شیوع این بیماری به داخل خانه‌ها کشیده شده به طوری که تمامی اعضای خانواده به این بیماری مبتلا می‌شوند که این امر نشان دهنده قدرت سرایت این بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منازل است. حبیب‌زاده آموزش نحوه رسیدگی و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل را بسیار مهم دانست و افزود: شخص بیمار باید در مکان کامل جداگانه با سایر افراد خانواده سکونت کند و تمام لوازمی که مورد استفاده بیمار قرار دارد باید ضدعفونی شده و استفاده از ماسک نیز در این مدت ضروری است.
بازدیدهای صبحگاهی شهردار گرگان از پروژه‌های عمرانی سطح شهر
محمدرضا سبطی در ساعات ابتدایی صبح دیروز و پیش از آغاز رسمی ساعت اداری، به همراه برخی مدیران شهرداری به محل ساخت و اجرای پروژه‌های عمرانی رفت و از نزدیک در جریان روند احداث آن قرار گرفت. محل احداث استقرار کارگران فصلی و ساختمانی (ایستکار)، آرامستان جدید در جاده آق قلا، زیرگذر افسران – انجیراب و مشکلات کوچه صیاد شیرازی ۳۸، مکان‌هایی بودند که مهندس سبطی برای بازدید خود انتخاب کرد. بازدیدهای صبحگاهی جزو برنامه‌های روزانه شهردار جدید گرگان است و رفع مشکلات و موانع موجود در کوتاه‌ترین زمان ممکن جزو سیاست‌ها و استراتژی‌های مهم این دوره مدیریت شهری خواهد بود.
تماس بیش از ۱۰ هزار گلستانی با اورژانس اجتماعی
معاون بهزیستی گلستان از تماس ۱۰هزار ۸۷۸ نفر از هم استانی‌ها با خط اورژانس اجتماعی این سازمان خبرداد. مریم معصومی معاون اجتماعی بهزیستی گلستان گفت: طی ۶ماه اول امسال ۱۰هزار ۸۷۸ نفر با تلفن ۱۲۳ تماس برقرار کرده که از این تعداد ۲ هزار ۶۷۶ مورد در خصوص موضوعات مختلف مرتبط با ماموریت های اورژانس اجتماعی بوده است. وی افزود: از این تعداد تماس یک هزار و ۵۹۰ مورد منجر به مداخله همکاران ما شده و خشونت بیشترین ماموریت اورژانس اجتماعی بوده است. معصومی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی گلستان با ۱۴ مرکز در سطح استان در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده ارائه خدمت به هم استانی‌های عزیز می‌باشد. معاون اجتماعی بهزیستی گلستان در خصوص ارجاع افراد به مراکز مداخله در بحران اظهار داشت: طی ۶ ماه گذشته ۲هزار ۷۸۵ نفر در این مراکز پذیرش شده اند. وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و محدودیت هایی که ویروس منحوس کرونا برای روان جامعه پدید آورده است همسر آزاری و سالمند آزاری یکی دیگر از بیشترین ماموریت‌های همکاران ما بوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل:

 

مدارس مازندران به تدریج باز می شود
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه بازگشایی مدارس در استان به صورت تدریجی خواهد بود از خانواده ها خواست تا در این زمینه نگرانی نداشته باشند. ناصر عمادی درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های با بیان اینکه بازگشایی به صورت تدریجی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، گفت: اگر تعداد مبتلایان در شهری افزایش یابد و رنگ شهر قرمز یا نارنجی باشد قطعاً تصمیمات مناسب اتخاذ می‌شود. وی با اظهار اینکه طبق شرایط محیطی نسبت به بازگشایی اقدام می‌شود، گفت: برای حضور دانش آموزان در مدارس، یک نوبت واکسن را الزامی کردیم و فاصله فیزیکی را چهار متر و بیشتر درنظر گرفتیم. وی با عنوان اینکه جای نگرانی در زمینه بازگشایی مدارس وجود ندارد، گفت: همچنین اگر شهری وضعیت قرمز یا نارنجی پیدا کرد، می‌توانیم مدارس را تعطیل کنیم. علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان استان نوبت اول واکسن را دریافت کردند. وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز دوز اول واکسن را دریافت کردند، افزود: ۱۳ مرکز واکسیناسیون دانش آموزان در استان خدمات دهی می‌کند. مازندران ۵۱۹ هزار دانش آموز دارد که در چهار هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.