شعار عدم وابستگي را محقق کرديم
شعار عدم وابستگي را محقق کرديم

    رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران با اعلام بي نيازي صددرصدي اين شرکت در حوزه فرودگاهي از کشورهاي خارجي گفت: امروز افتخار مي کنيم که شعار بنيادين انقلاب اسلامي را محقق کرديم و قدمهاي بسياري در عدم وابستگي به کشورهاي خارجي برداشتيم. به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها […]

 

 

رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران با اعلام بي نيازي صددرصدي اين شرکت در حوزه فرودگاهي از کشورهاي خارجي گفت: امروز افتخار مي کنيم که شعار بنيادين انقلاب اسلامي را محقق کرديم و قدمهاي بسياري در عدم وابستگي به کشورهاي خارجي برداشتيم.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ صبح دیروز دوازدهم بهمن ماه همزمان با آغاز چهل و سومین سالگرد گرامیداشت ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، ده پروژه فرودگاه مهرآباد به ارزش یک هزار میلیارد ریال با حضور محمد محمدی بخش معاون وزیر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سحر تاجبخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواشناسی، سیاوش امیرمکری مديرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، جمعی از مدیران وزارت راه و شهرسازی، مقامات نظامی و انتظامی افتتاح و بهره برداری شد.
سیاوش امیرمکری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: ما در بخش حمل و نقل صنعت هوانوردی این افتخار را داریم که یادمان ورود امام را هر ساله و طی ۴۳ سال گذشته در فرودگاه بين المللي مهرآباد برگزار می کنیم.
وی با اشاره به شعار بنیادین و اصلی ابتدای انقلاب مبنی بر عدم وابستگي به کشورهای خارجی گفت: این شعار به درستی در صنعت هوانوردی به ویژه در حمل و نقل هوایی و به طور خاص  در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران سرلوحه بوده و به‌ معنای واقعی تحقق یافته و ما افتخار داریم که در راستای این شعار قدم های بلندی برداشته ایم.
وی اظهار داشت: امروز و به برکت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در هفت فرودگاه کشور، دوازده پروژه مهم و شاخص در سه حوزه فرودگاهی(۹ پروژه)، هوانوردی( دو پروژه) و همچنین وارسی پروازی(یک پروژه) که همگی در راستای شعار بنیادی انقلاب اسلامی است، در ایام الله دهه فجر بهره برداری می شود.
امیرمکری با تاکید بر اینکه در حال حاضر در حوزه فرودگاهی شامل بهسازی، توسعه و تامین‌ تجهیزات صد درصد به بی نیازی از کشورهای خارجی رسیدیم ادامه داد: در این راستا، تولید، نصب و راه اندازی روشنایی باند CAT II  فرودگاه اردبیل توسط تولید کنندگان داخلی صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اظهار داشت: در حوزه هوانوردی نیز  متخصصین شرکت فرودگاهها طی سال های بعد از انقلاب، مردانه پای نگهداری، راهبری، توسعه و حفظ سرمایه های این حوزه ایستادند با طوری که امروز نصب و راه اندازی سامانه‌های پیشرفته امنیتی نظارتی ارتباطی و ناوبری تماما به دست متخصصان داخلی بدون هیچ وابستگی و نگرانی انجام می شود.
وی در ادامه با اشاره به سانحه هواپيماي فلایت چک که هشت سال پیش رخ داد گفت: با از دست دادن آن هواپیما طی دو سال مجبور به استفاده از توان بهش خارجی برای وارسی دستگاهها شدیم اما با تلاش مدیران وقت، هواپیمای فلایت چک خریداری و امروز وارسی پروازی توسط متخصصین داخلی انجام می شود.
وی ساخت آشیانه هواپیمای فلایت چک را که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت را در راستای حفظ، تعمیر و نگهداری این هواپیما عنوان کرد و از تمامی همکاران متخصص، فعالان صنعت، تولید کنندگان داخلی پیمانکاران و مشاوران قدردانی کرد.
گفتنی است؛ روز گذشته دوازده بهمن ماه ده پروژه فرودگاه مهرآباد شامل آشیانه وارسی پرواز، آی ال اس باند ۲۹ راست، بهسازی جاده دسترسی، لاين بندي مقابل ترمینال ۴ و ۶، بهسازی موتورخانه تاسیسات ترمینال یک و برج مراقبت پرواز، اتصال پی‌یر به ترمینال شماره دو، محوطه سازي برج مراقبت پرواز و تاکسیرانی، نوسازی تابلوهای برق ترمینال یک، بهسازی چهار استند موقعیت پارک هواپیما و نصب و راه اندازی چراغ‏های وینگ بار، END  و RTIL بهره برداری شد.