افتتاح ۵ طرح تعاونی در استان کرمانشاه
افتتاح ۵ طرح تعاونی در استان کرمانشاه

é کرمانشاه – الهه فرهادی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته تعاون گفت: در هفته تعاون و دولت ۵ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد ریال و پیش بینی ۱۲۹ فرصت شغلی به بهره‌برداری می‌رسد. مختار احمدی در جلسه هماهنگی برگزاری هفته تعاون با اشاره به اینکه […]

é کرمانشاه – الهه فرهادی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته تعاون گفت: در هفته تعاون و دولت ۵ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد ریال و پیش بینی ۱۲۹ فرصت شغلی به بهره‌برداری می‌رسد.
مختار احمدی در جلسه هماهنگی برگزاری هفته تعاون با اشاره به اینکه در هفته تعاون و هفته دولت ۵ طرح شرکت تعاونی با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد اظهار نمود: با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه ۱۲۹ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
وی افزود: در بزرگداشت هفته دولت و تعاون از ۶ شرکت تعاونی برگزیده استانی هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر طی مراسمی با حضور مسئولین ارشد استان تجلیل به عمل خواهد آمد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ضمن اعلام برنامه‌های دیگر بزرگداشت هفته تعاون گفت: دیدار تعاونگران با استاندار و نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در مرکز استان و همزمان در شهرستان‌های تابعه، بازدید از طرح تعاونی‌‌های نمونه و شاخص استان، سخنرانی مدیر کل در خطبه‌های پیش از نماز جمعه در مرکز استان همزمان روسای شهرستانی در نماز جمعه شهرستان‌های تابعه، حضور تعاونگران در مرکز انتقال خون و اهداء خون و برگزاری مسابقات ورزشی از برنامه‌های شاخص بزرگداشت هفته تعاون در استان کرمانشاه است.
احمدی هفته تعاون را فرصتی مغتنم برای قدردانی از زحمات تعاونگران استان دانست که در زمینه مردمی کردن اقتصاد، خلق ثروت و ایجاد اشتغال فعالیت دارند و افزود: تحقق الگوی اقتصاد تعاونی، بستر مناسبی برای محقق شدن اهداف نظام اقتصادی سالم و مردمی است.
معاون امور تعاون، معاون اجتماعی و فرهنگی و معاون پشتیبانی و منابع انسانی و همچنین دیگر مدعوین حاضر در جلسه نظرات کارشناسی خود را پیرامون هرچه باشکوه برگزار نمودن برنامه‌های هفته تعاون و دولت ارائه نمودند.

یکم شهریور همایش حکیم هزاره‌ها در همدان برگزار می‌شود
é همدان-خبرنگار جمله
رییس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا از برگزاری همایش حکیم هزاره‌ها «شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا» خبر داد و گفت: این رویداد اول شهریور ماه و همزمان با زادروز این اندیشمند جهان اسلام با حضور ابن‌سیناپژوهان در همدان برگزار می‌شود.
توکل دارائی اظهار داشت: در این همایش اساتید صاحب‌نظر در حوزه فلسفه و حکمت سینوی، از تهران و همدان مقالات خود را درباره میراث سینوی قرائت خواهند کرد.
وی افزود: این همایش با مشارکت بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان همدان در تالار فجر شهرداری واقع در میدان آرامگاه بوعلی برپا می‌شود و شرکت برای عموم آزاد است.
رییس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا با اشاره به تعطیلی آیین‌های بزرگداشت و همایش‌های سینوی طی ۲ سال گذشته بر اثر گسترش ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به اینکه امسال نیز احتمال می‌رفت با گسترش ویروس نتوانیم همایش ملی یا بین‌المللی برگزار کنیم، به برگزاری این آیین علمی بسنده شد و امیدواریم شرایطی فراهم شود که با حمایت وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و استانداری همدان در سال آینده، همایشی بین‌المللی یا ملی با فراخوان مقاله برای بحث و بررسی در زمینه میراث شیخ‌الرئیس برگزار شود.
وی درباره محتوای مقالات ارائه شده در این همایش و سخنرانان دعوت شده اعلام کرد: دکتر حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مقاله‌ای با عنوان «اگر الانصاف نمی‌سوخت!» و دکتر نجفقلی حبیبی مصحح کتاب القانون نیز گزارشی درباره تصحیح علمی-انتقادی کتاب سوم القانون قرائت خواهند کرد.
دارائی اضافه کرد: دکتر قاسم پورحسن استاد دانشگاه علامه طباطبائی نیز به تشریح نظرات مطرح شده در کتاب تازه تألیف خویش با عنوان «ابن‌سینا و خرد ایرانی» می پردازد و «بررسی جایگاه ابن‌سینا در تاریخ موسیقی ایران» نیز مقاله‌ای است که دکتر کاوه خورابه معاون علمی- پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آن را ارائه خواهد کرد.
وی اضافه کرد: دکتر علی‌اکبر عروتی موفق مقاله‌ای با عنوان «بررسی فلسفی- عرفانی رسالة‌الطیر ابن‌سینا»، دکتر فرشته ندری‌ابیانه مقاله‌ای با عنوان «طالع‌بینی از دیدگاه ابن‌سینا» و دکتر حسین شمس مقاله‌ای درباره «نوآوری‌های بوعلی‌سینا در براهین اثبات وجود خدا» ارائه خواهند کرد.
رییس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا با قدردانی از همراهی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان همدان در برگزاری این همایش تاکید کرد: استانداری، شهرداری و شورای شهر، دانشگاه‌های بوعلی‌سینا و علوم پزشکی، اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور و صدا و سیمای مرکز همدان از همکاران این بنیاد در برگزاری همایش هستند که به‌طور ویژه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در برنامه‌ریزی علمی و اجرایی آن مشارکت و همکاری دارد.
وی بیان کرد: این همایش با خیر مقدم و سخنرانی آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی رییس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا درباره رساله عهد ابن‌سینا آغاز می‌شود.