حراج مجموعه هنری بزرگ بنیان‌گذار مایکروسافت
حراج مجموعه هنری بزرگ بنیان‌گذار مایکروسافت

مجموعه هنری متعلق به «پل آلن» یکی از بنیان‌گذاران «مایکروسافت» در یک حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد. حراجی «کریستیز» مجموعه هنری بیش از یک میلیارد دلاری متعلق به «پل آلن» بنیان‌گذار فقید شرکت «مایکروسافت» را به مزایده خواهد گذاشت. این مجموعه آثار که ۱۵۰ اثر هنری را شامل می‌شود در ماه نوامبر ارائه خواهد […]

مجموعه هنری متعلق به «پل آلن» یکی از بنیان‌گذاران «مایکروسافت» در یک حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد. حراجی «کریستیز» مجموعه هنری بیش از یک میلیارد دلاری متعلق به «پل آلن» بنیان‌گذار فقید شرکت «مایکروسافت» را به مزایده خواهد گذاشت. این مجموعه آثار که ۱۵۰ اثر هنری را شامل می‌شود در ماه نوامبر ارائه خواهد شد و «کریستیز» از آن به عنوان بزرگترین و استثنائی‌ترین حراجی در تاریخ هنر
یاد کرده است.
از جمله آثار این مجموعه به تابلو نقاشی «کوهستان سن ویکتور» اثر «پل سزان» می‌توان اشاره کرد که ارزش آن بیش از ۱۰۰میلیون دلار برآورد شده است. طبق اعلام «کریستیز»، تمامی عواید حاصل فروش این مجموعه آثار طبق خواسته «پل آلن» صرف امور خیریه خواهد شد.
«آلن» در سال ۲۰۱۸ و در سن ۶۵ سالگی درگذشت. او به همراه «بیل گیتس» در سال ۱۹۷۵ شرکت «مایکروسافت» را تاسیس کرد. رکورد گران ‌ترین مجموعه خصوصی در بهار سال جاری و با فروش مجموعه آثار متعلق به «هری» و «لیندا مکلو» زوج آمریکایی شکسته شد. مجموعه آثار این دو نفر در حراجی ساتبیز به قیمت ۹۲۲ میلیون دلار
فروخته شد.
مجموعه آثار هنری متعلق به «آلن»، علاوه بر تابلو نقاشی «پل سزان» یکی از تابلوهای نقاشی «جاسپر جانز» نقاش آمریکایی را نیز شامل می‌شود که ارزش آن بیش از ۵۰ میلیون دلار برآورد شده است. «کریستیز» اطلاعات بیشتری از سایر آثار این مجموعه ارائه نداده است، اما با توجه به نمایشگاهی که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد می‌توان به جزئیات بیشتری درباره این مجموعه هنری پی برد. نقاشی‌هایی از «مونه»، «مانه» و «کلیمت» نیز در این مجموعه هنری وجود دارند.

 

 

 

١٠ فیلم ایرانی در چهل و چهارمین جشنواره مسکو

سینمای ایران با بخش ویژه «نقش‌های پارسی» و نمایش ١٠ فیلم در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو حضور دارد. سیدصادق موسوی، مدیرکل دفتر امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مساعدت سازمان سینمایی ١٠ اثر از سینماگران ایران در بخش‌های مختلف چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.وی گفت: این جشنواره از چهارم تا دهم شهریورماه در مسکو برگزار می‌شود. این در حالی است که فیلم بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در بخش مسابقه اصلی و فیلم هجده هزار پا ساخته مهدی شاه‌محمدی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بخش مسابقه مستند جشنواره مسکو با دیگر آثار به رقابت خواهند پرداخت.موسوی افزود: با توجه به سفر رئیس سازمان سینمایی برای نخستین بار در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو، بخش ویژه‌ای با نام نقش‌های پارسی به سینمای ایران اختصاص داده شده و فیلم‌های مسیر معکوس ساخته ابوالفضل جلیلی، پسران دریا ساخته حسین قاسمی جامی و افشین هاشمی و بچه گرگ‌های دره سیب ساخته فریدون نجفی هر سه از تولیدات بنیاد فارابی و فیلم‌های کوتاه فشن ساخته فردین انصاری، دوآل پا ساخته محمدرضا مرادی، دکل ساخته بابک مصطفوی و جان داد ساخته سهیلا پورمحمدی از تولیدات انجمن سینمای جوانان در این بخش ویژه اکران خواهند شد.وی گفت: رسول صدر عاملی کارگردان نام آشنای ایرانی نیز در ترکیب هیات داوران بخش اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو حضور داشته و در کنار داورانی از کشورهای آفریقای جنوبی، ترکیه و روسیه آثار پذیرفته شده در این بخش را قضاوت خواهد کرد.

 

 

«در ساحل» برگزیده یک رویداد سینمایی در کانادا
فیلم «در ساحل» ساخته ابوالحسن کیوان برگزیده رویداد جوایز فیلم کانادا شد. فیلم کوتاه «در ساحل» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی ابوالحسن کیوان به عنوان فیلم درام برگزیده جایزه سینمایی کانادا (Canadian Cinematography Awards) در شهر تورنتو معرفی شد. این فیلم که در رویداد ماه نوامبر شرکت کرده بود، به تازگی به عنوان یکی از آثار برگزیده سال معرفی شده است.
فیلم «در ساحل» تاکنون به صورت رسمی به بیش از ۱۳ جشنواره جهانی راه یافته است که در دو جشنواره جایزه بهترین فیلم فستیوال را نیز از آن خود کرده است. ابراهیم خودستان، مقداد رئیسی، میلاد آذر آئین، مجید مروتی و حمید رستم‌خانی به عنوان بازیگر در این فیلم حضور داشته‌اند.
در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: مرد جوانی که نامزدش از ایران مهاجرت کرده، روزها در ساحل به انتظار او نشسته است. برادرش هر روز به او سر می‌زند و برایش غذا و آب می‌آورد و گاهی او را سرزنش می‌کند که دیگر از این وضع خسته شده است، تا اینکه یک روز… برخی عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از فیلمبرداری و تدوین: ابوالحسن کیوان، مدیر تولید: نریمان اقبالی، دستیار کارگردان: شبرخ گلباز حق و موسیقی: کوین مک لوید.

آهنگ‌سازی هانس زیمر برای پنگوئن‌ها
تریلر جهانی «سیاره یخ زده ۲» ساخته جدید دیوید آتنبورو با آهنگ‌سازی هانس زیمر منتشر شد. دنباله سریال «سیاره یخ‌زده» با موضوع تاریخ طبیعی به زودی پخش می‌شود و اولین تریلر آن با موسیقی هانس زیمر آهنگساز برنده جایزه اسکار با ترانه‌ای از کامیلا کابلو پخش شد. این ترانه برای اولین بار به عنوان آهنگی برای مستند ساخته شده است.
در تریلر ۲ دقیقه‌ای این مستند، برای نخستین بار صحنه‌هایی از سفری ۴ ساله توسط واحد تاریخ طبیعی بی‌بی سی به مرزهای یخ زده زمین در قطب شمال، قطب جنوب، توندرا، ‌جنگل‌های شمالی و کوه‌های مرتفع، تصویر شده است. حیوانات در زیستگاه‌های طبیعی خود با تصاویری به نمایش گذاشته شده‌اند که پیش از این هرگز دیده نشده بود.
این مستند ۱۱ سال پس از نمایش اولین مجموعه که برنده جوایز امی، بفتا و ان‌ای‌تی (جوایز تلویزیون ملی) شد با استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته ساخته شده و دنیای شکننده و زیبا و خشن این مناطق را پیش رو می‌گذارد.
ZDF آلمان و تلویزیون فرانسه و بی‌بی‌سی آمریکا نیز در ساخته شدن این سریال مشارکت داشته‌اند. مجموعه نخست در ۷ قسمت سال ۲۰۱۱ به نمایش درآمد و مجموعه دوم نیز به زودی در سطح جهان به نمایش درمی‌آید. دیوید آتنبورو ۹۶ ساله به تازگی سریال مستندی درباره ایرلند ساخته است که در ۵ قسمت تاریخ طبیعی و جزایر وحشی این منطقه را تصویر کرده است. این سریال در ۳ سال فیلمبرداری شده و همه موجودات این منطقه از پروانه‌ها تا نهنگ‌ها را
به قاب تلویزیون می‌آورد.