مدارس خیرساز گیلان به هیچ وجه در طرح «مولدسازی» قرار ندارند
مدارس خیرساز گیلان به هیچ وجه در طرح «مولدسازی» قرار ندارند
مدیرکل آموزش وپرورش گیلان با تاکید بر این که هیچ مدرسه ای در طرح «مولد سازی» حذف نمی شود،گفت: از ۳۸۰۰ مدرسه در استان گیلان، 16 ملک از سوی آموزش و پرورش در طرح مولد سازی قرار دارد که بیشترین آنها مربوط به کلاچای است.

مریم شوکتی
گیلان

مدیرکل آموزش وپرورش گیلان با تاکید بر این که هیچ مدرسه ای در طرح «مولد سازی» حذف نمی شود،گفت: از ۳۸۰۰ مدرسه در استان گیلان، ۱۶ ملک از سوی آموزش و پرورش در طرح مولد سازی قرار دارد که بیشترین آنها مربوط به کلاچای است. محمد فائزی در نشستی خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته «امور تربیتی و تربیت اسلامی» نقش آموزش و پرورش را در تربیت آینده‌سازان کشور بسیار منحصر به فرد دانست و گفت: آموزش و پرورش در یک دوره زمانی مشخص، مهمترین بخش جامعه را به عنوان آینده سازان کشور در اختیار دارد و می تواند بهترین تاثیر را بر روی آنها داشته باشد. فلسفه وجودی آموزش و پرورش، تربیتی است وی اظهار داشت : به تایید همه کارشناسان ، صاحب نظران و محققان ، این دوره نه تنها دوران تربیت پذیری آحاد جامعه است ؛ بلکه شخصیت انسان نیز شکل می گیرد و ممکن است تا پایان عمر نیز همراه او باشد؛هر چند انسان این ظرفیت را دارد که در هر دوره ای ازسن تغییر روش ، نگرش و بینش داشته باشد ، اما معمولا افراد از این سرمایه شخصیتی شان تا پایان عمر دفاع می کنند و این وظیفه آموزش و پرورش را سنگین می کند . فائزی فلسفه ایجادی آموزش و پرورش را تربیتی دانست و گفت: نباید نقش این نهاد را فقط در آموزش ببینیم و آن را برجسته کنیم . مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت : متاسفانه در طول چند دهه گذشته با برخی از رویکردهای سیاسی نهاد امور تربیتی مورد بی مهری قرار گرفت و ما از این ناحیه آسیب دیدیم و ضربه خوردیم.

غفلت آموزش و پرورش از امور تربیتی ، سرمایه سوزی است
وی ادامه داد : دانش آموزان نیازمند سلسله مهارت آموزی هایی برای برای زندگی بهتر در آینده هستند تا بتوانند همسران خوبی برای همسران خود، پدران و مادران خوبی برای فرزندان ، همسایه های خوبی برای همسایگان و همکاران خوبی برای همکاران خود باشند و اگر آموزش و پرورش از این اصل غفلت کند، در حقیقت سرمایه سوزی کرده است ؛ چرا که این دوره ها تکرار نشدنی هستند لذا باید الگوهایی به دانش آموزان ارائه دهیم که قابل قبول ومورد پذیرش آنها باشند و هرگز با الزامات نمی توانیم انتظارات واهدافمان را تامین نماییم.
عصر رسانه ، عصر سختی برای فعالیت های پرورشی است
فائزی «عصر رسانه» را عصر سختی برای فعالیت های پرورشی دانست و گفت: دشمن همواره الگوهای خودش را در بسته بندی های جذاب ارائه می کند و با هیایوی تبلیغات رسانه ای مواجه هستیم که حد و مرز ندارد اما ما هرگز ناامید نیستیم ؛ چرا که خداوند فطرت انسانی در درون انسانها قرار داده و «متاع انسانیت» همیشه مشتری دارد .

نیازمند خلاقیت و اقدام شجاعانه در امور پرورشی هستیم
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تغییرات دنیای امروز، الگوهای گذشته را پاسخگوی نیاز مخاطبان امروز آموزش و پرورش ندانست و تاکید کرد:ما نیازمند خلاقیت ، نوآوری و اقدام شجاعانه هستیم تا بتوانیم الگوهای خوبی برای دانش آموزان ارائه دهیم و هم در آموزش و هم در پرورش موفق باشیم.
وی تاکید کرد: کار پرورشی یک روز هم نباید در طول سال تعطیل شود حتی در تابستان و درهای مدرسه باید طوری به روی دانش آموزان باز باشد که این مکان را به عنوان پایگاه تربیتی و پرورش استعداد خود بدانند.

مدارس خیرساز گیلان به هیچ وجه در طرح «مولدسازی» قرار ندارند
مدیرکل آموزش وپرورش گیلان در مورد طرح مولد سازی مدارس خیرساز گیلان هم اظهار داشت : مدارس خیر ساز هرگز در طرح مولد سازی ورود نمی کنند و مدرسه خیر ساز به هیچ وجه در گردونه مولد سازی به عنوان فروش قرار نمی گیرد . وی با بیان این که ما در طرح مولد سازی ممنوعیت هایی داریم، توضیح داد: در طرح مولد سازی مدرسه ای حذف نمی شود بلکه تبدیل به احسن می شود وحتی اگر در جایی اصلا نیاز به مدرسه هم وجود نداشته باشد،اعتبار آن صرف تکمیل پروژه نیمه تمام و یا ساخت یک مدرسه جدید خواهد شد .
«مولد سازی» چوب حراج زدن بر اموال بیت المال نیست
فائزی تاکید کرد: مولد سازی چوب حراج زدن بر اموال بیت المال نیست بلکه تبدیل به احسن کردن و استفاده صحیح تر کردن از داشته ها و سرمایه های موجود است . وی اظهار داشت :دستگاه های دولتی سرمایه های بزرگی دارند که خیلی از آنها نه تنها به درستی استفاده نشده اند ، بلکه گاها مورد چنگ اندازی و زیاده خواهی دیگران نیز قرار می گیرند؛ در حالی که می توان ازاین سرمایه ها به درستی استفاده کرد و باری از دوش دولت برداشت. وی گفت : آموزش و پرورش نیز از دستگاه های بسیار بزرگی است که برای موفقیت نیازمند سرمایه های بزرگ است و ما می توانیم با استفاده از امکاناتی که داریم ، کلاسهایمان را هوشمند سازی و یا در مواقع لزوم دانش آموزان را تشویق کنیم و خدمات درستی ارائه دهیم.

شناسایی ۱۶ ملک دارای شرایط
مولد سازی در گیلان
مدیر کل آموزش وپرورش استان در خاتمه از شناسایی ۱۶ ملک دارای شرایط مولد سازی در گیلان خبر داد وگفت : در استان گیلان ۳۸۰۰ مدرسه داریم و در حال حاضر املاکی که در طرح مولدسازی از سوی آموزش و پرورش استان شناسایی شده، ۱۶ ملک است که بیشترین آنها نیز در کلاچای قرار دارد.

از راه اندازی کارناوال «تئاتر درسی» تا جشن تکلیف ۳۰۰۰ دانش آموز گیلانی
فائزی در ادامه به برنامه های هفته امور تربیتی که از۸ اسفند ماه آغاز می شود اشاره کرد و گفت : گلباران مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت ، راه اندازی ایستگاه سرود همگانی و کارناوال «تئاتر درسی» ، نشست تخصصی کارگروه اندیشه ورز تربیتی، حضور در نماز جمعه، مسابقه ساخت نماهنگ و آگهی تبلیغاتی (ویژه مربیان پرورشی) ، برگزاری نشست علمی تخصصی برای دانشجومعلمان، مسابقه کتابخوانی، جشنواره طرح درس نویسی و جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی (مربوط به درس تفکر و سبک زندگی) با محوریت بومی و استانی و … از جمله برنامه های پیش بینی شده آموزش و پرورش در هفته امور تربیتی است.
وی همچنین از برگزاری جشن تکلیف برای ۳۰۰۰ دانش آموز گیلانی در روز ۱۴ اسفند ماه در مصلی رشت خبر داد.