فرهنگ دفاع مقدس با روش های نوین نجات بخش کشور است/مازندران پیشتاز در برگزاری یادواره های شهدا
فرهنگ دفاع مقدس با روش های نوین نجات بخش کشور است/مازندران پیشتاز در برگزاری یادواره های شهدا
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس در نشست خبری عنوان کرد: فرهنگ دفاع مقدس با روش های نوین نجات بخش کشور است و نباید از آن غافل باشیم چرا که نشان دهنده ظرفیت ها و قابلیت های دفاع مقدس است و مشکلات کشور با فرهنگ دفاع مقدس قابل حل است.

به گزارش روزنامه جمله، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد «هفته دفاع مقدس» را تشریح و اظهار کرد: برنامه‌ های هفته دفاع مقدس با شعار «در راه فتح قله‌ ایم» از روز شنبه ۳۱ شهریور ماه آغاز و تا شنبه هفتم مهر ماه ادامه خواهد شد، فلذا امسال ۱۲۰۰ برنامه در قالب ۵۶۰۰ فعالیت توسط سازمان‌های کشوری و لشکری در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه با اشاره به روز شمار هفته دفاع مقدس گفت: شنبه ۳۱ شهریور «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی و معنویت»، یکشنبه یکم مهر «جوانان، علم و دانش پژوهشی»، دوشنبه دوم مهر «زنان، خانواه، سلامت»، سه‌شنبه سوم مهر «شهیدان، جانبازان، آزادگان صلابت و فخرآفرینی»، چهارشنبه چهارم مهر «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان»، پنج‌شنبه پنجم مهر «ولایت مداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی»، جمعه ششم مهر «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستایئان، و پیشمرگان کرد مسلمان»، شنبه هفتم مهر «فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان» نامگذاری شده است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌ های گرامیداشت هفته دفاع مقدس به طور عمومی مانند؛ یادواره شهدا، برگزاری اردوهای جهادی، راهیان نور، شب خاطره، شب شعر، برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری و بازدید از موزه‌ ها و یادمان‌ های دفاع مقدس و همچنین کنگره ملی خوبی در مازندران برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: در بخش اختصاصی هم برگزاری برنامه تجلیل از یک میلیون بانو در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه چهارم مهر ماه را داریم که به صورت زنده از رسانه ملی خواهد شد، همچنین رژه سراسری توسط ارتش و رژه دریایی نیروهای مسلح در آب های خلیج فارس توسط سپاه پاسداران برگزار خواهد شد.
سردار کارگر در ادامه به افتتاح همزمان پنج موزه دفاع مقدس به صورت برخط توسط رئیس جمهور پس از هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: در همان روز ۲۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی خواهد شد ولو اینکه اردوهای راهیان امید و پیشرفت هم در هفته دفاع مقدس افتتاح و انجام خواهد شد و همچنین ۱۳۷ کتاب صوتی و ۵۸ نماهنگ برگزار خواهد شد و ناگفته نماند استان مازندران جزء استان نمونه ای است که در ۳۶۵ روز در سال حتی در روستاهایشان هم مراسمات یادواره شهدا را برگزار می کنند.
وی عنوان کرد: در استان مازندران سیزدهمین نمایشگاه ملی ناشران کتاب دفاع مقدس برپا خواهد شد که علاوه بر این جلد دایرة‌ المعارف ارتش هم رونمایی می شود و ناگفته نماند وزارت دفاع و پشتیبانی هم از محصولات و تجهیزات جدید صنایع دفاعی رونمایی خواهد کرد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از فیلم سازان، خاطرنشان کرد: به فیلم سازان نزدیک به شش سال در زمینه تهیه تجهیزات نظامی کمک می‌ کنیم و همچنان آمادگی کامل خود را جهت حمایت از آنها اعلام میداریم فلذا با توجه به شلوغی برنامه‌ های دفاع مقدس در این هفته نمی‌ توانیم جشنواره فیلم‌ های دفاع مقدس را در این هفته برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: تمام برنامه‌ های هفته دفاع مقدس به صورت مردم محور و با حضور مردم برگزار خواهد شد فلذا در برنامه هفتم توسعه عنوان شد که صداوسیما ۲٠ درصد از تولیداتشان در حوزه دفاع مقدس باشد و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این زمینه باید کوشا باشد.
سردار کارگر در پایان گفت: با هدف آشنایی جوانان با دفاع مقدس درس «علوم و معارف دفاع مقدس» در مدارس و دانشگاه‌ ها الزامی شد، فلذا یکی از دلایل گرامیداشت، جشن گرفتن پیروزی‌ های رزمندگان است که به عنوان مثال اجرای عملیات وعده صادق یکی از دستاوردهای دفاع مقدس بود فلذا وعده صادق مطلع خاصی از تاریخ را رقم زد و در تاریخ اجرای چنین عملیاتی علیه رژیم صهیونیستی مانند ندارد.