تثبیت دامنه نوسان بورس و فرابورس به نفع بازار است
تثبیت دامنه نوسان بورس و فرابورس به نفع بازار است
مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به تصمیم صبح امروز هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مبنی بر تثبیت دامنه نوسان بورس و فرابورس در محدوده یک درصد، اعلام کرد: در شرایط فعلی تعطیلی بازار به صلاح نبود، زیرا چنین اقدامی به تشدید هیجانات منفی منجر می‌شد. به همین دلیل تثبیت دامنه نوسان بهترین تصمیم ممکن بود.

محمدعلی شیرازی با اشاره به این‌که از ابتدای هفته جاری، به منظور مدیریت ریسک‌های سیستماتیک، محدودیت دامنه نوسان در بورس و فرابورس، اعمال شده، افزود: امروز، پس از بررسی و تحلیل‌های همه‌جانبه، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، به عنوان نهاد ناظر، تصمیم به ابقای دامنه نوسان یک درصدی در بورس و فرابورس گرفت. این تصمیم در شرایط کنونی کاملا منطقی بود، زیرا به حفظ نقدشوندگی حداقلی بازار می‌انجامد.
او گفت: در شرایط کنونی، تعطیلی بازار به صلاح نیست، زیرا چنین اقدامی به تشدید هیجانات منفی در بازار سهام منجر خواهد شد، علاوه بر این، بازگشایی مجدد بازار، پس از تعطیلی، با چالش‌ها و ریسک‌های مختلفی مانند؛ زمان، نحوه و چگونگی بازگشایی صحیح بازار همراه است.
شیرازی با تاکید بر این‌که در صورت مشارکت سهامداران حقیقی و حقوقی، عبور از شرایط هیجانی با سرعت بیشتری رقم خواهد خورد، تاکید کرد: ارکان بازار هم از هیچ کوششی برای حمایت از شرکت‌ها و ناشران و نهادهای فعال در بازار سرمایه و سهامداران دریغ نخواهند کرد.