وداع با علمدارِ نصرالله
وداع با علمدارِ نصرالله
مراسم تشییع سردار رشید و اندیشمند، سرلشکر پاسدار شهید عباس نیل‌فروشان مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حضور مسئولین لشکری و کشوری، خانواده شهدا و جمعی از مردم در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد.

این مراسم معنوی رأس ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح روز گذشته از میدان امام حسین (ع) تهران آغاز شد و «مسعود پزشکیان» رییس‌جمهوری، سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه، «حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضاییه، سردار «محمد پاک‌پور» فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه، سردار «عزیز جعفری» فرمانده سابق سپاه، سردار «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه، سردار «ایرج مسجدی» معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرماندهی فراجا، «محمدجعفر منتظری» رییس دیوان عالی کشور، سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ و «محمد مخبر» مشاور و دستیار رهبر انقلاب در این مراسم حضور داشتند. مردم همیشه در صحنه تهران از ساعات آغازین صبح روز گذشته با حضور در میدان امام حسین(ع) منتظر آغاز این مراسم بودند، در ساعت ۸:۲۰ دقیقه پیکر شهید نیل‌فروشان وارد جایگاه شد و مردم در کنار جایگاه جمع شده و مشغول عزاداری شدند. شهروندان شریف با اهدای شاخه‌های گل از پیکر شهید نیل‌فروشان استقبال کردند، جمعی از مردم نیز حلقه و انگشتر خود را با پیکر شهید تبرک کردند.
حاج محمود کریمی، سید مجید بنی فاطمه و سید محمود علوی در این مراسم به نوحه‌سرایی پرداختند، زمانی که محمود کریمی پشت تریبون قرار گرفت گفت: دشمن از جامعه‌ای که یک دست باشد، می‌ترسد؛ الحق و الانصاف سفر رییس مجلس‌مان دیدنی و ستودنی بود، موضع‌گیری‌های شفاف رییس‌جمهور نیز واقعاً ستودنی است. مردم در این مراسم پرچم‌های جمهوری اسلامی، حزب‌الله و فلسطین همچنین پلاکاردهای «مرگ بر آمریکا»، «تا آخر ایستاده‌ایم»، عکس‌هایی از رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصرالله و شهید نیل‌فروشان در دست داشتند.
مردمی که همیشه در میدان حاضر بودند، با مشت‌های گره کرده شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر صهیونیست» سر دادند.
گفتنی است مراسم وداع با علمدار نصرالله بعد از نماز و مغرب و عشاء در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) سپاه محمد رسول الله واقع در خیابان پادگان حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد، همچنین مراسم وداع با این سردار بزرگ امروز چهارشنبه در اصفهان، برگزار خواهد شد و تشییع و خاکسپاری نیز بعدازظهر پنجشنبه ۲۶ مهرماه در اصفهان انجام خواهد شد.
مراسم تشییع و طواف سرلشکر پاسدار شهید عباس نیل‌فروشان مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز دوشنبه ۲۳ مهرماه پس از انتقال پیکر مطهر شهید، در شهرهای نجف و کربلا برگزار شد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی به پشتوانه حمایت‌های آمریکا، دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.
در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه ۶ مهر محلات مسکونی محله «حاره حریک» در ضاحیه بیروت را به‌شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند، برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت الی ۱۲ جنگنده در یک لحظه انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده است.
در این حملات، مجاهدانی همچون سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار نیل‌فروشان به شهادت رسیدند.