حرکت قطارهای حومه ای تهران پس از بیش از دو ماه توقف در پی شیوع کرونا، از امروز با همان قیمت قبلی از سر گرفته شد. تردد قطارهای حومهای به تهران و دیگر کلانشهرها که در پی شیوع کرونا بیش از دو ماه متوقف مانده بود، از صبح امروز شنبه ۶ اردیبهشت و یک […]
حرکت قطارهای حومه ای تهران پس از بیش از دو ماه توقف در پی شیوع کرونا، از امروز با همان قیمت قبلی از سر گرفته شد. تردد قطارهای حومهای به تهران و دیگر کلانشهرها که در پی شیوع کرونا بیش از دو ماه متوقف مانده بود، از صبح امروز شنبه ۶ اردیبهشت و یک هفته پس از آغاز به کار تردد قطارهای مسافری، بار دیگر از سر گرفته شد.
در حال حاضر قیمت قطارهای حومهای بدون تغییر بوده و مسافران میتوانند بلیت این قطارها را بدون افزایش قیمت و به صورت اینترنتی خریداری کنند که با این حساب بلیت تهران-پرند و تهران-کرج ۱۵۰۰، تهران-قم و تهران-قزوین ۴ هزار و تهران گرمسار ۳ هزار تومان است.
بر اساس اعلام محمد رجبی رئیس انجمن شرکتهای حمل و نقل ریلی، قرار است ترددها با رعایت پروتکلهای بهداشتی و با ظرفیت ۵۰ درصدی قطارها انجام شود.
آلمان، قطارهای رجا را تعمیر میکند
مدیرعامل شرکت ریلی رجا همچنین در مراسم تودیع و معارفه یکی از اعضای هیأت مدیره این شرکت، گفت: با اقدامات متعدد در حوزههای مختلف،دغدغههایی که در سالیان قبل به ویژه در بخشهای مالی وجود داشت بر طرف شده است.
محمد رجبی تبدیل واگنها به سیستم برق ۶۶۰ ولت برای افزایش سرعت قطارها را از اقدامات استراتژیک صورت گرفته در رجا بیان کرد و افزود: تا پایان تابستان امسال حدود ۶۰ تا ۷۰ دستگاه از این واگنها آماده بهرهبرداری خواهد شد.
وی به چالشهایی که رجا در سنوات گذشته با آن مواجه بود اشاره کرد و اظهار داشت: برای پروژه تعمیر گیربکس قطارهای تندروی پردیس که در داخل امکان تعمیرات آنها نیست، فقط ۲۸ ماه مذاکره با طرف آلمانی برای انعقاد قرارداد جهت ارسال گیربکسها و انجام تعمیرات و برگشت آنها صورت گرفت که این کار با تلاش تمامی همکاران رجا و حمایتهای سازمان تأمین اجتماعی و هگتا به سرانجام رسید و همچنان این تعمیرات ادامه دارد.
مدیرعامل رجا گفت: با حمایتهای مدیران در سازمان تأمین اجتماعی و هگتا که به رجا به عنوان یک مجموعه ملی نگاه میکنند، سرمایه اسمی رجا از ۱۳۵میلیارد تومان در سال ۱۳۹۵ به ۲۷۰۰ میلیارد تومان در شرایط حاضر افزایش پیدا کرده که کار تشریفاتی آن برای ثبت در دست پیگیری است.