استعفای عشقی و برگ زرين دیگری  در کارنامه دولت‌ محرومان
استعفای عشقی و برگ زرين دیگری  در کارنامه دولت‌ محرومان
حواشی مربوط به انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور به وزیر اقتصاد واکنش‌های منفی بسیاری برانگیخته است.

در پایان هفته تصویر نامه سازمان بازرسی کل کشور به وزیر اقتصاد خبرساز شد. این نهاد نظارتی وابسته به قوه قضائیه در این نامه نوشته که هیئت مدیره بورس تهران از جمله رئیس سازمان در مجموع بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان دریافت کرده‌اند.
عضو ناظر پیشین شورای عالی بورس با بیان اینکه وام میلیاردی با سود ۴ درصد به پیشنهاد خودِ رییس سازمان بورس به تصویب رسید، گفت: تاریخ مصوبه اعطای وام میلیارد قرض‌الحسنه به رییس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره هشتم خرداد ماه بود.
علیزاده درباره جزییات تصویب وام میلیاردی رییس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره این سازمان در جلسه شورای عالی بورس اظهار داشت: تاریخ مصوبه پرداخت وام به اعضای هیات مدیره سازمان بورس اوراق بهادار در شورای عالی بورس هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳ است و این تاریخ دقیقاً یک روز پس از اتمام مأموریت اینجانب به عنوان ناظر در شورای عالی بورس است، اما به نظر می‌رسد این مصوبه به پیشنهاد دبیر شورای عالی بورس یعنی آقای عشقی، رییس سازمان بورس برای اعضای هیات مدیره سازمان بورس مطرح و تصویب شده است
وی با بیان اینکه در این جلسه هیچ یک از اعضای ناظر شورای عالی بورس حضور نداشتند، گفت: همانطور که گفته شد تاریخ این مصوبه هشتم خرداد ماه بوده در حالی دقیقا عضویت دو ناظر شورای عالی بورس هفتم خرداد ماه به پایان رسیده بود و هیچ عضوی به نمایندگی از مجلس به عنوان ناظر در این جلسه حضور نداشت و طبق قانون ناظرین بعدی هم پس از تعیین و انتخاب در کمیسیون های تخصصی و رای نمایندگان در صحن علنی مجلس به عنوان عضو ناظر در شورای عالی بورس حضور پیدا می‌کنند. بنابراین بین اتمام زمان حضور ناظرین قبل و شروع به کار ناظرین جدید یک ماه تا ۴۰ روز فاصله است و در این مدت هم کسی به عنوان ناظر در شورای عالی بورس حضور ندارد و این خود محل اشکال بوده که لازم است اصلاح شود.
با این وجود مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفته است که این مبالغ از محل منابع خود سازمان پرداخت شده، اینکه گفته می‌شود هیأت مدیره سازمان وام را برای خودشان تصویب و پرداخت کرده، قطعاً یک دروغ بزرگ است.وی اضافه کرده که شورای عالی بورس براساس ماده ۴ قانون اوراق بهادار مسئولیت تعیین حقوق و دستمزد مزایای هیأت مدیره سازمان بورس را برعهده دارد، این مبالغ هم براساس مصوبه شورا پرداخت شده و پرداخت چنین مبالغی در تمامی نهادهای پولی و مالی متناظر یک روال کاملاً عادی است و حتی گاه در برخی نهادها مبالغ پرداختی بیشتر از این ارقام است.این در حالی است که در ماده ۴ قانون اوراق بهادار به این موضوع اشاره‌ای نشده و این وام از محل تبصره ۱۸ بوده که مرتبط با سهم اشتغال از تسهیلات این ماده است
کارشناسان معتقدند اگر رئیس سازمان بورس و اعضای هیأت مدیره سابقه بیمه داشتند و حقوق‌بگیر دولت بوده‌اند، این وام با سود ۴ درصد دیگر شامل وام اشتغالزایی نیست و قطعاً تخلف است مگر اینکه این وام را برای مورد اشتغالزایی دریافت کرده باشند.
اين وام‌ جنجالی البته‌ محدود به‌ آقای عشقي نيست، بل‌که پنج عضو شورای عالی بورس با مصوبه‌ای، ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به خودشان وام داده‌اند. همتی وزیر اقتصاد در واکنش به وام میلیاردی هیأت مدیره سازمان بورس در صفحه شخصی خود نوشت: پس از نامه سازمان بازرسی در مورد وام قرض‌الحسنه دریافتی توسط رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس، موضوع را جهت بررسی سریع کارشناسی و اعلام نظر به بازرسی وزارتخانه ارجاع داده‌ام. همتی افزود در دولت چهاردهم برای حذف رانت‌ها آمده‌ایم و اجازه ویژه‌خواری به هیچ‌کس را نخواهیم داد.در پی ارسال نامه سازمان بازرسی کل کشور به وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تصویب پرداخت وام به اعضای هیأت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار در آخرین روزهای دولت قبل، وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار ارائه توضیحات و روشنگری لازم از سوی مدیران سازمان بورس شد. همتی همچنین مرکز بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی را به پیگیری موضوع و نظارت بر انجام اقدامات لازم مکلف کرد.
بعد از این جنجال‌ها و آبروریزی تسهیلاتی بالاخره مجيد عشقی صبح شنبه‌ استعفا داد.واکنش اولیه بازار سرمایه به استعفای رییس سازمان بورس به شکل منفی شدن برخی نمادهای بورسی بروز یافته اما فرابورس رشد کرد. به نظر می‌رسد روند منفی در روزهای آینده می‌تواند با تصمیمات مثبت دولت برای تقویت صنایع و شرکتهای بورسی و معرفی رییس جدید بورس تغییر کند.