اندیکا صاحب بیمارستان می‌شود
اندیکا صاحب بیمارستان می‌شود

استاندار خوزستان از ساخت یک بیمارستان در شهرستان اندیکا به‌منظور پاسخگویی به نیازهای درمانی مردم منطقه خبر داد. صادق خلیلیان پس از نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله اندیکا با حضور وزیر کشور در استانداری خوزستان اظهار کرد: امروز شاهد حضور رئیس‌جمهور، معاون اول، وزیر کشور، رئیس بنیاد مستضعفان و رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده و رئیس سازمان […]

استاندار خوزستان از ساخت یک بیمارستان در شهرستان اندیکا به‌منظور پاسخگویی به نیازهای درمانی مردم منطقه خبر داد. صادق خلیلیان پس از نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله اندیکا با حضور وزیر کشور در استانداری خوزستان اظهار کرد: امروز شاهد حضور رئیس‌جمهور، معاون اول، وزیر کشور، رئیس بنیاد مستضعفان و رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مناطق زلزله‌زده اندیکا بودیم. وی افزود: این مسئولان در مناطق مختلف زلزله‌زده با مردم دیدار پیدا کردند و همچنین ارتباط با مردم زلزله‌زده برقرار و از نزدیک پیشرفت‌های انجام شده و نقاط ضعف نیز مشاهده شد. خلیلیان گفت: تصمیمات خوبی گرفته و قرار شده که در ابعاد مختلف اولویت با بازسازی مناطق مسکونی و همچنین خانه‌های تخریب شده باشد که بر این مبنا تقسیم کار انجام شده تا ۹۸۰ واحد مسکونی هرچه سریع‌تر ساخته شوند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:
۳ مجتمع پرورش گاو شیری در استان در حال احداث است
همدان، خبرنگار روزنامه جمله
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در راستای سیاست‌های شرکت سرمایه گزاری شستا «وابسته به سازمان تامین اجتماعی” ۳ مجتمع پرورش گاو شیری در شهرستان های ملایر، همدان و در گزین احداث خواهد شد. علی خدارحمی در بازید خبرنگاران از مجتمع پرورش گاو ۶ هزار راسی در حال احداث شهرستان درگزین با بیان اینکه این واحد پس از تکمیل شدن می‌تواند سالانه ۶۴ هزار تن شیر تولید کند، افزود: همچنین تولید گوشت قرمز آن حدود ۷۲۰ تن است و برای حدود ۳۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه رونق گرفتن واحد پرورش گاو شیری درگزین تاثیرات مثبتی در تولید استان خواهد داشت و اولین، بهترین و بزرگترین دامداری غرب کشور خواهد بود، اظهار کرد: در سطح استان یک دامداری در جوکار ملایر با ۵ هزار رأس و یک دامداری دو هزار رأسی متعلق به شرکت پگاه وجود دارد و بقیه واحدها هزار رأسی و شخصی هستند. مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ تلیسه از اصفهان به واحد فوق منتقل شده و در اولین فرصت تعدادشان افزایش می‌یابد،گفت: دامداری‌ها۴۰ درصد از نهاده‌های دامی و ۶۰ درصد از علوفه استفاده می‌کنند و میزان زمین شرکت‌ها نیز زمان مجوز گرفتن آنها برآورد می‌شود. مدیر بخش دامپروری پروژه گلدشت درگزین نیز اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی شرکت شستا مقرر شد ۱۴ پروژه بزرگ گاوداری برای استقلال کشور در بخش شیر و لبنیات راه‌اندازی شود و به همین دلیل از اردیبهشت سال ۹۹ پروژه‌هایی در استان‌های همدان، خراسان شمالی و لرستان برای احداث واحدهای پرورش گاو شیری با ظرفیت‌های شش هزار رأس کلید زده شد. احمد صلاحی اظهار داشت: در واحد پرورش گاو شیری شش هزار رأسی سنقرآباد بیش از۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و زودتر از برنامه پیش‌بینی شده به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین عملیات دامپروری در آینده نزدیک به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.وی با اشاره به اینکه این واحد، یک شرکت کشت و صنعت خواهد بود، افزود: پروژه فوق در مساحت ۶۰ هکتار اجرا در حال اجراء است. رئیس جهاد کشاورزی درگزین نیز در ادامه بیان کرد: در درگزین چندین پروژه شامل شهر گلخانه‌ای به مساحت ۳۰ هکتار با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، گلخانه ۳۰۰ هکتاری کرفس و گلخانه ۱۵ هکتاری در اطراف قروه در دست احداث است. محمود فتحی افزود: در راستای اصلاح الگوی کشت، کشت زعفران را ترویج و توسعه داده و در حال حاضر ۱۴ هکتار سطح زیر کشت زعفران داریم، علاوه بر این مساحت گلخانه‌های شهرستان۲۱ هکتار است و حدود ۱۰ هکتار نیز در دست اقدام داریم. فتحی با اشاره به اینکه در درگزین ۱۶ واحد گوساله پروری با ظرفیت ۱۴۰۰ رأس موجود است که ۷ واحدش فعال بوده، گفت: درگزین یکی از قطب‌های گوشت سفید و مرغ استان همدان است و ۴۰ واحد مرغداری دارد، همچنین یک واحد پرورش بوقلمون نیز در سال جاری به بهره‌برداری رسید و در آینده نیز قطب محصولات گلخانه‌ای خواهد بود.

شهردار جدید کرمان:
شهردار یک جریان خاص نیستم
شهردار جدید کرمان گفت: مدیریت شهری کرمان فارغ از مسائل سیاسی خواهد بود و شهردار همه مردم و جریان‌ها و جناح‌ها هستم. سعید شعرباف در آئین تکریم و قدردانی از خدمات شهردار سابق و معارفه رسمی شهردار جدید اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهر کرمان هشت اصل کلیدی در دستور کار قرار دارد و همین اصول هم مبنای ارزیابی کارکرد بنده قرار گیرد. وی شفافیت و صداقت با مردم، حرکت به سمت احیای هویت جهان شهری کرمان، اولویت دهی به مستضعفان و محرومان، تلاش برای مدیریت عالمانه و نخبگانی، تسهیل امور مردم، استقبال از حضور سرمایه گذاران در کرمان، تعامل حداکثری با مسئولان و افراد مؤثر در مدیریت شهری را از جمله این اصول دانست. شعرباف همچنین شهردار همه بودن را یکی دیگر از اصول کاری اش برشمرد و گفت: مدیریت شهری کرمان فارغ از مسائل سیاسی خواهد بود و شهردار همه مردم و جریان‌ها و جناح‌ها هستم. وی با اشاره به اینکه کرمان مهد تمدن مقاومت است، افزود: کرمان سرزمینی قهرمان پرور و پهلوان پرور است. شعرباف با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی اظهار کرد: مقاومت فقط یک نام نیست بلکه ماهیت و شالوده کرمان است. وی با اشاره به اینکه از تمامی ظرفیت‌ها برای پیشرفت شهر کرمان بهره خواهیم برد، افزود: کرمان چهره‌های فاخری دارد باید سرمایه‌های انسانی را ارج نهاد و از آنها برای مدیریت عالمانه شهر کرمان یاری گرفت.شهردار جدی کرمان با اشاره به اهمیت شفافیت با مردم گفت: در خصوص مسائل شهر کرمان با شفافیت با مردم صحبت می‌کنم و هیچ مساله پنهانی با مردم نداریم. متعهد به شفافیت، صراحت و صداقت با مردم هستم. در این آئین از خدمات «مهران عالم زاده» شهردار سابق کرمان تقدیر و «سعید شعرباف» به عنوان شهردار جدید کرمان معرفی شد.